Citroën Lacoste: hlavně stylově

Po boku sériového modelu Citroën DS4 se v Paříži představí i stylová studie Lacoste. Designových nápadů má na rozdávání.

samotný DS4 jistě vzbudí zaslouženou pozornost, ale stánek Citroënu na autosalonu v Paříži bez svérázné studie by byl jako francouzské jídlo bez dobrého vína. Pro letošní Autosalon Citroën spojil své síly s francouzskou oděvní značkou Lacoste a výsledkem jejich spolupráce je svérázný Lacoste Concept. Stojí na rozvoru náprav 2 300 mm, dlouhý je 3 450, široký 1 800 a vysoký 1 520 mm, což z něj dělá rozměrového konkurenta třeba trojčatům Aygo, C1 a 107. Pod krátkou kapotou se nachází konvenční zážehový tříválec, přičemž Citroën tvrdí, že nabídne „dostatečné výkony pro pohon vozidla těchto rozměrů a hmotnosti.“

Na voze najdeme řadu prvků přímo odkazujících na svět módy a značku Lacoste. Na první pohled si všimneme specifických litých kol se vzorem připomínajícím povrch golfového míčku, tmavé části karoserie zase nesou linkování ve stylu výpletu tenisové rakety. Čalounění jednoduchých sedadel zase má budit dojem sportovní polokošile. Věnec dvouramenného volantu vypadá jako kolo motocyklu, palubní deska je velmi jednoduchá a přes celou její šířku se táhne pás schopný zobrazovat provozní situace.

Nejvýraznějším prvkem Citroënu Lacoste je však samotná struktura karoserie bez dveří se zajímavou páteřní lištou táhnoucí se od rámu čelního skla až mezi tenké opěrky hlav zadních sedadel, na jejímž středu je připevněna konzole nesoucí opěrky hlav pro cestující na předních sedadlech. Po jejích stranách lze připnout průsvitné, odnímatelné panely, jež alespoň částečně chrání posádku před nepřízní počasí.

Detaily ke konceptu Citroën Lacoste se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Paříži, jenž své brány otevře již na konci září. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën Lacoste Concept
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků