Citroën inovuje své motory a má nový šestistupňový automat

Protože od počátku roku 2006 budou muset všechny nové vozy plnit emisní normu Euro 4, přichází Citroen s inovacemi v oblasti ekologie a všechny jeho motory budou plnit tuto emisní normu. Citroen ovšem nejde pouze cestou zavedení filtru pevných částic (FAP) u naftových motorů, systému Stop and Start, ale také zaváděním alternativních paliv, jako je LPG nebo zemní plyn.

"Ekologickou modernizací" tak nyní prošel naftový motor 1,6 16 V HDI s výkonem 80 kW (110 k), který tak bude od roku 2006 plnit emisní normu Euro 4 u všech modelů, ve kterých tento motor najdeme. Změny ovšem nastaly prakticky u všech modelů a téměř všech motorů, tak si je nyní představme.

Xsara Picasso - původní benzínové motory 1,6i a 1,8i 16V byly nahrazeny jedním motorem o objemu 1.6 litru se šestnácti ventily, který dává výkon 80 kW (110 k). Motor 2,0i BVA zůstává v nabídce, byl ovšem upraven tak, aby plnil emisní normu Euro 4. Starší naftový motor 2,0 HDI byl nahrazen zmíněným motorem 1,6 HDI, ovšem s výkonem 66 kW (90 k), který je nyní vybaven FAPem (filtr pevných částic).

Berlingo - u tohoto modelu byly naftové motory 1,9D a 2,0 HDI nahrazen jediným, a to opět motorem 1,6 HDI, tentokrát ve dvou výkonových variantách: 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k). Výroba starších naftových motorů bude na konci roku ukončena. Ostatní motory, tedy benzínový motor o objemu 1,4 litru a šestnáctventilový motor o objemu 1.6 litru již nyní plní normu Euro 4.

C5 a C5 Break - všechny motory, které jsou nyní v nabídce tohoto modelu již nyní plní emisní normu Euro 4. Změny proběhly v nedávné době a týkaly se pouze dvojice motorů. Benzínového motoru o objemu 1,8 litru, který byl modifikován a zároveň mu byl zvýšen výkon z 86 kW (117 k) na 91 kW (125 k) a naftového motoru 2,0 HDi, který je již nyní vybaven FAPem.

Nový automat

Zároveň s těmito změnami přišel Citroën i s novou automatickou převodovkou. Ta je určena pro model C5. Nový šestistupňový automat nahradil starší čtyřstupňový a bude v nabídce s motorem 2,0 HDi a FAPem. Model C5 s tímto motorem a automatickou převodovkou vyjde ve výbavě SX na 736 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků