Citroën inovuje své motory a má nový šestistupňový automat

Protože od počátku roku 2006 budou muset všechny nové vozy plnit emisní normu Euro 4, přichází Citroen s inovacemi v oblasti ekologie a všechny jeho motory budou plnit tuto emisní normu. Citroen ovšem nejde pouze cestou zavedení filtru pevných částic (FAP) u naftových motorů, systému Stop and Start, ale také zaváděním alternativních paliv, jako je LPG nebo zemní plyn.

"Ekologickou modernizací" tak nyní prošel naftový motor 1,6 16 V HDI s výkonem 80 kW (110 k), který tak bude od roku 2006 plnit emisní normu Euro 4 u všech modelů, ve kterých tento motor najdeme. Změny ovšem nastaly prakticky u všech modelů a téměř všech motorů, tak si je nyní představme.

Xsara Picasso - původní benzínové motory 1,6i a 1,8i 16V byly nahrazeny jedním motorem o objemu 1.6 litru se šestnácti ventily, který dává výkon 80 kW (110 k). Motor 2,0i BVA zůstává v nabídce, byl ovšem upraven tak, aby plnil emisní normu Euro 4. Starší naftový motor 2,0 HDI byl nahrazen zmíněným motorem 1,6 HDI, ovšem s výkonem 66 kW (90 k), který je nyní vybaven FAPem (filtr pevných částic).

Berlingo - u tohoto modelu byly naftové motory 1,9D a 2,0 HDI nahrazen jediným, a to opět motorem 1,6 HDI, tentokrát ve dvou výkonových variantách: 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k). Výroba starších naftových motorů bude na konci roku ukončena. Ostatní motory, tedy benzínový motor o objemu 1,4 litru a šestnáctventilový motor o objemu 1.6 litru již nyní plní normu Euro 4.

C5 a C5 Break - všechny motory, které jsou nyní v nabídce tohoto modelu již nyní plní emisní normu Euro 4. Změny proběhly v nedávné době a týkaly se pouze dvojice motorů. Benzínového motoru o objemu 1,8 litru, který byl modifikován a zároveň mu byl zvýšen výkon z 86 kW (117 k) na 91 kW (125 k) a naftového motoru 2,0 HDi, který je již nyní vybaven FAPem.

Nový automat

Zároveň s těmito změnami přišel Citroën i s novou automatickou převodovkou. Ta je určena pro model C5. Nový šestistupňový automat nahradil starší čtyřstupňový a bude v nabídce s motorem 2,0 HDi a FAPem. Model C5 s tímto motorem a automatickou převodovkou vyjde ve výbavě SX na 736 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků