Citroën inovuje své motory a má nový šestistupňový automat

Citroën inovuje své motory a má nový šestistupňový automat

Protože od počátku roku 2006 budou muset všechny nové vozy plnit emisní normu Euro 4, přichází Citroen s inovacemi v oblasti ekologie a všechny jeho motory budou plnit tuto emisní normu. Citroen ovšem nejde pouze cestou zavedení filtru pevných částic (FAP) u naftových motorů, systému Stop and Start, ale také zaváděním alternativních paliv, jako je LPG nebo zemní plyn.

"Ekologickou modernizací" tak nyní prošel naftový motor 1,6 16 V HDI s výkonem 80 kW (110 k), který tak bude od roku 2006 plnit emisní normu Euro 4 u všech modelů, ve kterých tento motor najdeme. Změny ovšem nastaly prakticky u všech modelů a téměř všech motorů, tak si je nyní představme.

Xsara Picasso - původní benzínové motory 1,6i a 1,8i 16V byly nahrazeny jedním motorem o objemu 1.6 litru se šestnácti ventily, který dává výkon 80 kW (110 k). Motor 2,0i BVA zůstává v nabídce, byl ovšem upraven tak, aby plnil emisní normu Euro 4. Starší naftový motor 2,0 HDI byl nahrazen zmíněným motorem 1,6 HDI, ovšem s výkonem 66 kW (90 k), který je nyní vybaven FAPem (filtr pevných částic).

Berlingo - u tohoto modelu byly naftové motory 1,9D a 2,0 HDI nahrazen jediným, a to opět motorem 1,6 HDI, tentokrát ve dvou výkonových variantách: 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k). Výroba starších naftových motorů bude na konci roku ukončena. Ostatní motory, tedy benzínový motor o objemu 1,4 litru a šestnáctventilový motor o objemu 1.6 litru již nyní plní normu Euro 4.

C5 a C5 Break - všechny motory, které jsou nyní v nabídce tohoto modelu již nyní plní emisní normu Euro 4. Změny proběhly v nedávné době a týkaly se pouze dvojice motorů. Benzínového motoru o objemu 1,8 litru, který byl modifikován a zároveň mu byl zvýšen výkon z 86 kW (117 k) na 91 kW (125 k) a naftového motoru 2,0 HDi, který je již nyní vybaven FAPem.

Nový automat

Zároveň s těmito změnami přišel Citroën i s novou automatickou převodovkou. Ta je určena pro model C5. Nový šestistupňový automat nahradil starší čtyřstupňový a bude v nabídce s motorem 2,0 HDi a FAPem. Model C5 s tímto motorem a automatickou převodovkou vyjde ve výbavě SX na 736 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 867 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků