Citroën Hypnos Concept: hra detailů

Do Paříže přivezl domácí Citroën kromě jiného velmi zajímavý koncept Hypnos. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Domácí automobilky to nemají před svým „publikem“ lehké, a tak se musí snažit a představit něco skutečně zajímavého. Citroën se rozhodnul, že vsadí na moderní crossover a hybridní technologie. Výsledkem je koncept se jménem Hypnos.

Základem pohonu je kombinace dieselového agregátu spolu s elektromotorem, tedy systém HYmotion4 z dílen koncernu PSA, který jsme vám představili jen před malou chvílí a který také přináší pohon všech kol.

Nad přední nápravou sídlí dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 420 Nm, kterého síla putuje výhradně na přední kola. O pohon těch zadních se zase stará elektromotor s výkonem 50 k – dobíjení jeho baterii nastává při brždění vozu a v případě nevelkých požadavků na zrychlení dokáže do rychlosti 50 km/h pracovat i samostatně.

Hypnos se může pochlubit také hydropneumatickým odpružením a robotizovanou šestistupňovou převodovkou. Vůz o pohotovostní hmotnosti 1,8 tuny se vyznačuje skutečně příznivou hodnotou kombinované spotřeby paliva – jen 4,5 l/100 km.

Dynamika vozu rozhodně není špatná, crossover se na stovku rozjede za 9,4 sekundy, dosáhne maximální rychlost 212 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 31 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos Concept - další nositel systému HYmotion4

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků