Citroën Hypnos Concept: hra detailů

Do Paříže přivezl domácí Citroën kromě jiného velmi zajímavý koncept Hypnos. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Domácí automobilky to nemají před svým „publikem“ lehké, a tak se musí snažit a představit něco skutečně zajímavého. Citroën se rozhodnul, že vsadí na moderní crossover a hybridní technologie. Výsledkem je koncept se jménem Hypnos.

Základem pohonu je kombinace dieselového agregátu spolu s elektromotorem, tedy systém HYmotion4 z dílen koncernu PSA, který jsme vám představili jen před malou chvílí a který také přináší pohon všech kol.

Nad přední nápravou sídlí dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 420 Nm, kterého síla putuje výhradně na přední kola. O pohon těch zadních se zase stará elektromotor s výkonem 50 k – dobíjení jeho baterii nastává při brždění vozu a v případě nevelkých požadavků na zrychlení dokáže do rychlosti 50 km/h pracovat i samostatně.

Hypnos se může pochlubit také hydropneumatickým odpružením a robotizovanou šestistupňovou převodovkou. Vůz o pohotovostní hmotnosti 1,8 tuny se vyznačuje skutečně příznivou hodnotou kombinované spotřeby paliva – jen 4,5 l/100 km.

Dynamika vozu rozhodně není špatná, crossover se na stovku rozjede za 9,4 sekundy, dosáhne maximální rychlost 212 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 31 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos Concept - další nositel systému HYmotion4

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků