Citroën Hypnos: „boží” hybridní koncept

Francouzská automobilka Citroën vypustila do světa první informace o svém novém konceptu, který zazáří na Pařížském autosalonu. Název futuristické studie převzal výrobce z řecké mytologie, kde byl Hypnos bohem spánku. O tom, zda bude koncept působit ospalým nebo upokojujícím dojmem, nás mají přesvědčit i první dva rendery.

Na tom prvním působí studie crossoveru skutečně extravagantním a neotřelým dojmem, nicméně koncepty mají být právě takové. Větší pozornost však může vzbudit pohled na „psychedelicky“ prosvícený interiér, který doslova překypuje barvami. Zanechme však zevnější a vnitřní stránku a podívejme se na použitou techniku.

Citroën Hypnos je samozřejmě plně funkční a pod svou kapotou ukrývá výkonné hybridní ústrojí, o němž automobilka zatím nepodala žádné bližší informace. Nezapomněla však na uvedení kombinované spotřeby 4,5 l/100 km, která je na vůz kategorie crossover skutečně překvapivá. Nový hybridní agregát, jenž byl použitý na pohon tohoto konceptu, čekají ještě různé testy, po nichž by se tento systém mohl dostat i pod kapotu některého ze současných modelů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků