Citroën GT: z počítačové hry do výroby

Prototyp GtbyCitroen vzniknul podle návrhu z počítačové hry Gran Turismo 5 Prologue a v rámci propagace této hry byl jako prototyp představen vloni v Paříži, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Vedení automobilky se tehdy zřejmě při pohledu na dosti bizarně vyhlížející vůz vehementně bránilo možnosti sériové výroby tohoto stroje. Nyní však Vincent Besson, produktový šéf Citroënu, vstup vozu na silnice připustil a přidal svůj hlas k předvánočním zkazkám šéfdesignéra PSA Jean-Pierre Plouého, z jehož úst však tehdy šlo spíše o zbožné přání. Úspěch studie GT byl podle něj tak významný, že automobilka své rozhodnutí pozměnila a nyní zvažuje možnosti výroby dvou desítek prototypů. Takřka jisté však je, že budou palivové články konceptu nahrazeny některou z osvědčených osmiválcových jednotek z americké produkce. Besson zatím odmítá sdělit jakékoli podrobnosti o produkčním voze. Zřejmě proto, že zatím sám žádné nezná...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën GT

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků