Segment MPV zažil největší slávu kolem roku 2007 a model Grand C4 SpaceTourer se těšil stabilní oblibě až do roku 2018, kdy se většina trhu přeorientovala na SUV. Wheelsage

Segment MPV zažil největší slávu kolem roku 2007 a model Grand C4 SpaceTourer se těšil stabilní oblibě až do roku 2018, kdy se většina trhu přeorientovala na SUV. | Wheelsage

Právě C5 Aircross je jeho duchovním nástupcem, jelikož přibírá léty prověřené know-how v oblasti modularity a užitné hodnoty. Citorën

Právě C5 Aircross je jeho duchovním nástupcem, jelikož přibírá léty prověřené know-how v oblasti modularity a užitné hodnoty. | Citorën

Do jisté míry za nástupce můžeme považovat i osobní užitkové modely s elektrickým pohonem ë-Beringo a ë-SpaceTourer. Citorën

Do jisté míry za nástupce můžeme považovat i osobní užitkové modely s elektrickým pohonem ë-Beringo a ë-SpaceTourer. | Citorën

Současná generace Grand C4 SpaceTourer je na trhu neuvěřitelných 9 let, během nichž automobilka prodala 732 000 kusů.

Současná generace Grand C4 SpaceTourer je na trhu neuvěřitelných 9 let, během nichž automobilka prodala 732 000 kusů.

Mezi lety 2014 až 2017 se zájem pohyboval stabilně kolem 120 000 registrací ročně.

Mezi lety 2014 až 2017 se zájem pohyboval stabilně kolem 120 000 registrací ročně.

U vozu na konci životního cyklu a v již nepreferovaném segmentu to je úctyhodný výsledek.

U vozu na konci životního cyklu a v již nepreferovaném segmentu to je úctyhodný výsledek.

Kořeny MPV Citroënu sahají až do roku 1994, kdy automobilka představila Evasion s bočními posuvnými dveřmi a sedmi plnohodnotnými sedadly. Wheelsage

Kořeny MPV Citroënu sahají až do roku 1994, kdy automobilka představila Evasion s bočními posuvnými dveřmi a sedmi plnohodnotnými sedadly. | Wheelsage

V roce 1998 prošel faceliftem a výroby byla ukončena o čtyři roky později s prodejem více jak 120 000 kusů. Wheelsage

V roce 1998 prošel faceliftem a výroby byla ukončena o čtyři roky později s prodejem více jak 120 000 kusů. | Wheelsage

Nástupcem se stal model C8, který přinesl zlepšení po všech stránkách a posun na zcela novou úroveň. Wheelsage

Nástupcem se stal model C8, který přinesl zlepšení po všech stránkách a posun na zcela novou úroveň. | Wheelsage

Se 150 000 prodanými kusy do roku 2014 předčil svého předchůdce. Wheelsage

Se 150 000 prodanými kusy do roku 2014 předčil svého předchůdce. | Wheelsage

Souběžně automobilka prodávala model Xsara Picasso dodávaný v letech 1999 až 2012, který se považuje za start fenoménu segmentu MPV. Wheelsage

Souběžně automobilka prodávala model Xsara Picasso dodávaný v letech 1999 až 2012, který se považuje za start fenoménu segmentu MPV. | Wheelsage

Klíčem k úspěchu byla mimořádné modularita prostorného interiéru s mnoha odkládacími prostory. Wheelsage

Klíčem k úspěchu byla mimořádné modularita prostorného interiéru s mnoha odkládacími prostory. | Wheelsage

To vše v atraktivním kulatém designu. Není divu, že se jej prodalo na 760 000 kusů. Wheelsage

To vše v atraktivním kulatém designu. Není divu, že se jej prodalo na 760 000 kusů. | Wheelsage

Možná vám teď nesedí počty a udivujete se nad výrobou Xsary Picasso až do roku 2012, kdy se dávno prodával její nástupce postavený na modernější platformě a s vyspělejší technikou. Wheelsage

Možná vám teď nesedí počty a udivujete se nad výrobou Xsary Picasso až do roku 2012, kdy se dávno prodával její nástupce postavený na modernější platformě a s vyspělejší technikou. | Wheelsage

Automobilka Xsaru Picasso totiž nabízela jako levnější alternativu, což bylo stále atraktivní a ziskové. Wheelsage

Automobilka Xsaru Picasso totiž nabízela jako levnější alternativu, což bylo stále atraktivní a ziskové. | Wheelsage

V tomto období Citorën prodal nevíce vozů segmentu MPV - Xsara Picasso (115 000) a C4 Picasso (215 000). C4 Picasso zaregistroval v letech 2006–2013 celkem 891 000 prodaných kusů. Wheelsage

V tomto období Citorën prodal nevíce vozů segmentu MPV - Xsara Picasso (115 000) a C4 Picasso (215 000). C4 Picasso zaregistroval v letech 2006–2013 celkem 891 000 prodaných kusů. | Wheelsage

V roce 2006 se portfolio rozšířilo o prodlouženou sedmimístnou C4 Picasso a o rok později jsme se dočkali kratší verze se pěti sedadly. Wheelsage

V roce 2006 se portfolio rozšířilo o prodlouženou sedmimístnou C4 Picasso a o rok později jsme se dočkali kratší verze se pěti sedadly. | Wheelsage

To bylo impulzem, že segment zažívá zlaté časy, na což značka zareagovala rozšířením nabídky o C3 Picasso, které při kompaktních rozměrech nabízelo zavazadelník o objemu 500 litrů.

To bylo impulzem, že segment zažívá zlaté časy, na což značka zareagovala rozšířením nabídky o C3 Picasso, které při kompaktních rozměrech nabízelo zavazadelník o objemu 500 litrů.

Jeho sláva trvala až do roku 2019 se 657 807 vyrobenými kusy v Trnavě.

Jeho sláva trvala až do roku 2019 se 657 807 vyrobenými kusy v Trnavě.

Grand C4 SpaceTourer už sice nový nezadáte do výroby a automobilka stáhla ceníky, ale pořád si „funkglovku“ můžete koupit ze skladových zásob.

Grand C4 SpaceTourer už sice nový nezadáte do výroby a automobilka stáhla ceníky, ale pořád si „funkglovku“ můžete koupit ze skladových zásob.

Na stránkách českého zastoupení bylo v době psaní článku 30 dostupných vozů od 650 201 do 843 000 s benzinovými motory 1.2 PureTech o výkonu 130 koní a diesely BlueHDi o objemech 1.5 a 2.0 litru s výkony 130 a 160 koní.

Na stránkách českého zastoupení bylo v době psaní článku 30 dostupných vozů od 650 201 do 843 000 s benzinovými motory 1.2 PureTech o výkonu 130 koní a diesely BlueHDi o objemech 1.5 a 2.0 litru s výkony 130 a 160 koní.

Překvapením je vyrovnaný poměr mezi manuálními automatickými převodovkami.

Překvapením je vyrovnaný poměr mezi manuálními automatickými převodovkami.

Právě C5 Aircross je jeho duchovním nástupcem, jelikož přibírá léty prověřené know-how v oblasti modularity a užitné hodnoty. Citorën
Do jisté míry za nástupce můžeme považovat i osobní užitkové modely s elektrickým pohonem ë-Beringo a ë-SpaceTourer. Citorën
Současná generace Grand C4 SpaceTourer je na trhu neuvěřitelných 9 let, během nichž automobilka prodala 732 000 kusů.
Mezi lety 2014 až 2017 se zájem pohyboval stabilně kolem 120 000 registrací ročně.
22
Fotogalerie

Citroën Grand C4 SpaceTourer končí úchvatnou historii francouzských MPV. O jeho osudu jste rozhodli sami

Odchod Citroënu Grand C4 SpaceTourer znamená i konec úspěšné kapitoly značky v segmentu MPV. V době největší slávy se uživily dokonce dva modely ve stejném segmentu. Nakonec podlehly trendu SUV.

Segment MPV zažil největší slávu kolem roku 2007 a model Grand C4 SpaceTourer se těšil stabilní oblibě až do roku 2018, kdy se většina trhu přeorientovala na SUV. Právě C5 Aircross je jeho duchovním nástupcem, jelikož přibírá léty prověřené know-how v oblasti modularity a užitné hodnoty. Do jisté míry za nástupce můžeme považovat i osobní užitkové modely s elektrickým pohonem ë-Beringo a ë-SpaceTourer.

Současná generace Grand C4 SpaceTourer je na trhu neuvěřitelných 9 let, během nichž automobilka prodala 732.000 kusů. Mezi lety 2014 až 2017 se zájem pohyboval stabilně kolem 120.000 registrací ročně. U vozu na konci životního cyklu a v již nepreferovaném segmentu to je úctyhodný výsledek.

Kořeny MPV Citroënu sahají až do roku 1994, kdy automobilka představila Evasion s bočními posuvnými dveřmi a sedmi plnohodnotnými sedadly. V roce 1998 přišel facelift a výroba byla ukončena o čtyři roky později s prodejem více než 120.000 kusů. Nástupcem se stal model C8, který přinesl zlepšení po všech stránkách a posun na zcela novou úroveň. Se 150.000 prodanými kusy do roku 2014 předčil svého předchůdce.

Souběžně automobilka prodávala model Xsara Picasso dodávaný v letech 1999 až 2012, který se považuje za start fenoménu segmentu MPV. Klíčem k úspěchu byla mimořádné modularita prostorného interiéru s mnoha odkládacími prostory. To vše v atraktivním kulatém designu. Není divu, že se jej prodalo na 760.000 kusů a mnozí majitelé na vůz stále nedají dopustit.

Možná vám teď nesedí počty a udivujete se nad výrobou Xsary Picasso až do roku 2012, kdy se dávno prodával její nástupce postavený na modernější platformě a s vyspělejší technikou. Automobilka Xsaru Picasso totiž nabízela jako levnější alternativu, což bylo stále atraktivní a ziskové.

V roce 2006 se portfolio rozšířilo o prodlouženou sedmimístnou C4 Picasso a o rok později jsme se dočkali kratší verze se pěti sedadly. V tomto období Citorën prodal nevíce vozů segmentu MPV - Xsara Picasso (115.000) a C4 Picasso (215.000). Model C4 Picasso zaznamenal v letech 2006–2013 celkem 891.000 prodaných kusů.

To bylo impulzem, že segment zažívá zlaté časy, na což značka zareagovala rozšířením nabídky o C3 Picasso, které při kompaktních rozměrech nabízelo zavazadelník o objemu 500 litrů. Jeho sláva trvala až do roku 2019 se 657.807 vyrobenými kusy v Trnavě.

Grand C4 SpaceTourer už sice nový nezadáte do výroby a automobilka stáhla ceníky, ale pořád si „funglovku“ můžete koupit ze skladových zásob. Na stránkách českého zastoupení bylo v době psaní článku 30 dostupných vozů od 650.201 do 843.000 s benzinovými motory 1.2 PureTech o výkonu 130 koní a diesely BlueHDi o objemech 1.5 a 2.0 litru s výkony 130 a 160 koní. Překvapením je vyrovnaný poměr mezi manuálními automatickými převodovkami.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud