Citroën GQ: zaměřeno na módu a styl

V dubnovém vydání měsíčníku GQ značka Citroën představila svoji novou studii. V Ženevě kupodivu chybí, u nás nikoli.

Její plný název zní GQbyCitroën a naznačuje, že vztah Francouzů a Britů nemusí vždy ústit jen v šarvátky a odvěkou řevnivost. Dubnové vydání prestižního módního magazínu GQ, vydaného 4. března, totiž světu ukázalo novou studii vozu značky Citroën (těžko říci, proč jsme se s ní nesetkali na souběžně probíhajícím autosalonu v Ženevě...), na jejíž přípravě se zásadním způsobem podíleli ti nejlepší krejčí ze slavné londýnské ulice Savile Row. Bez zajímavosti není, že zde v domě s číslem 3 sídlila svého času nahrávací společnost Apple Corps založená skupinou The Beatles, která na jeho střeše dne 30. ledna 1968 odehrála slavný koncert zachycený ve snímku Let It Be.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nás však v tuto chvíli bude spíše zajímat skutečnost, že kratičká Savile Row platí již několik století za mekku vyznavačů té nejkvalitnější pánské módy, oblékali se zde například Sir Churchill, admirál Nelson, Napoleon III nebo Muhammad Ali. Nyní místní krejčovské firmy vedené Patrickem Grantem, úřadujícím šéfem oděvní značky E.Tautz, spojily své síly a vytvořily interiér nové studie pro Citroën. Podle Granta jejich úsilí vedlo „ke stvoření armádně pojaté kabiny, dokonale kontrastní s ladnými linkami galské karosérie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

GQbyCitroën je studií plně hybridního sportovního vozu a jeho stylisté se údajně snažili o vytvoření jednoduchého a líbivého, přesto však elegantního a propracovaného celku. Nad jejím vznikem držel dozor šéfdesignér Citroënu Mark Lloyd, zodpovědný třeba za nastupující model DS3. „Model GQ má vynikat ve snahách o minimalizaci spotřeby paliva,“ popisuje Lloyd. „Svým pojetím je spíše zdrženlivý než do očí bijící a elegantní spíše než přespříliš maskulaturní.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon stroje se stará zážehový, přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l, jenž je prý v kombinaci s elektromotorem schopen vůz rozpohybovat z klidu na 96 km/h za 4,5 s, přičemž jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na hranici 249 km/h. O detailech pohonné hybridní soustavy toho zatím více nevíme, ale vůz by měl být schopen omezené jízdy na čistě elektrickou energii a v kombinovaném cyklu vykazovat emise CO2 do 80 g/km. Další drobnosti o tomto konceptu se můžete dozvědět na jemu věnovaných speciálních stránkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën GQ

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků