Citroën GQ: zaměřeno na módu a styl

V dubnovém vydání měsíčníku GQ značka Citroën představila svoji novou studii. V Ženevě kupodivu chybí, u nás nikoli.

Její plný název zní GQbyCitroën a naznačuje, že vztah Francouzů a Britů nemusí vždy ústit jen v šarvátky a odvěkou řevnivost. Dubnové vydání prestižního módního magazínu GQ, vydaného 4. března, totiž světu ukázalo novou studii vozu značky Citroën (těžko říci, proč jsme se s ní nesetkali na souběžně probíhajícím autosalonu v Ženevě...), na jejíž přípravě se zásadním způsobem podíleli ti nejlepší krejčí ze slavné londýnské ulice Savile Row. Bez zajímavosti není, že zde v domě s číslem 3 sídlila svého času nahrávací společnost Apple Corps založená skupinou The Beatles, která na jeho střeše dne 30. ledna 1968 odehrála slavný koncert zachycený ve snímku Let It Be.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nás však v tuto chvíli bude spíše zajímat skutečnost, že kratičká Savile Row platí již několik století za mekku vyznavačů té nejkvalitnější pánské módy, oblékali se zde například Sir Churchill, admirál Nelson, Napoleon III nebo Muhammad Ali. Nyní místní krejčovské firmy vedené Patrickem Grantem, úřadujícím šéfem oděvní značky E.Tautz, spojily své síly a vytvořily interiér nové studie pro Citroën. Podle Granta jejich úsilí vedlo „ke stvoření armádně pojaté kabiny, dokonale kontrastní s ladnými linkami galské karosérie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

GQbyCitroën je studií plně hybridního sportovního vozu a jeho stylisté se údajně snažili o vytvoření jednoduchého a líbivého, přesto však elegantního a propracovaného celku. Nad jejím vznikem držel dozor šéfdesignér Citroënu Mark Lloyd, zodpovědný třeba za nastupující model DS3. „Model GQ má vynikat ve snahách o minimalizaci spotřeby paliva,“ popisuje Lloyd. „Svým pojetím je spíše zdrženlivý než do očí bijící a elegantní spíše než přespříliš maskulaturní.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon stroje se stará zážehový, přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l, jenž je prý v kombinaci s elektromotorem schopen vůz rozpohybovat z klidu na 96 km/h za 4,5 s, přičemž jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na hranici 249 km/h. O detailech pohonné hybridní soustavy toho zatím více nevíme, ale vůz by měl být schopen omezené jízdy na čistě elektrickou energii a v kombinovaném cyklu vykazovat emise CO2 do 80 g/km. Další drobnosti o tomto konceptu se můžete dozvědět na jemu věnovaných speciálních stránkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën GQ
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků