Citroën GQ: zaměřeno na módu a styl

V dubnovém vydání měsíčníku GQ značka Citroën představila svoji novou studii. V Ženevě kupodivu chybí, u nás nikoli.

Její plný název zní GQbyCitroën a naznačuje, že vztah Francouzů a Britů nemusí vždy ústit jen v šarvátky a odvěkou řevnivost. Dubnové vydání prestižního módního magazínu GQ, vydaného 4. března, totiž světu ukázalo novou studii vozu značky Citroën (těžko říci, proč jsme se s ní nesetkali na souběžně probíhajícím autosalonu v Ženevě...), na jejíž přípravě se zásadním způsobem podíleli ti nejlepší krejčí ze slavné londýnské ulice Savile Row. Bez zajímavosti není, že zde v domě s číslem 3 sídlila svého času nahrávací společnost Apple Corps založená skupinou The Beatles, která na jeho střeše dne 30. ledna 1968 odehrála slavný koncert zachycený ve snímku Let It Be.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nás však v tuto chvíli bude spíše zajímat skutečnost, že kratičká Savile Row platí již několik století za mekku vyznavačů té nejkvalitnější pánské módy, oblékali se zde například Sir Churchill, admirál Nelson, Napoleon III nebo Muhammad Ali. Nyní místní krejčovské firmy vedené Patrickem Grantem, úřadujícím šéfem oděvní značky E.Tautz, spojily své síly a vytvořily interiér nové studie pro Citroën. Podle Granta jejich úsilí vedlo „ke stvoření armádně pojaté kabiny, dokonale kontrastní s ladnými linkami galské karosérie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

GQbyCitroën je studií plně hybridního sportovního vozu a jeho stylisté se údajně snažili o vytvoření jednoduchého a líbivého, přesto však elegantního a propracovaného celku. Nad jejím vznikem držel dozor šéfdesignér Citroënu Mark Lloyd, zodpovědný třeba za nastupující model DS3. „Model GQ má vynikat ve snahách o minimalizaci spotřeby paliva,“ popisuje Lloyd. „Svým pojetím je spíše zdrženlivý než do očí bijící a elegantní spíše než přespříliš maskulaturní.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon stroje se stará zážehový, přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l, jenž je prý v kombinaci s elektromotorem schopen vůz rozpohybovat z klidu na 96 km/h za 4,5 s, přičemž jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na hranici 249 km/h. O detailech pohonné hybridní soustavy toho zatím více nevíme, ale vůz by měl být schopen omezené jízdy na čistě elektrickou energii a v kombinovaném cyklu vykazovat emise CO2 do 80 g/km. Další drobnosti o tomto konceptu se můžete dozvědět na jemu věnovaných speciálních stránkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën GQ
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků