Citroen Evoque: reinkarnace slavné kachny 2CV

Francouzská automobilka Citroen se rozhodla pro postavení nového modelu, který by vycházel ze slavného modelu 2CV ze čtyřicátých let minulého století. Vůz s koncepcí karosérie ve tvaru hlemýždí ulity bude mít vyšší cenu a bude hledat zákazníky v užším segmentu lidí, podobně jako nové retro vozy automobilky Mini.

Návrháři z Creapole School v Paříži se snažili tvar vozu přiblížit co nejvíce původní verzi. Auto bude mít moderní technologii, jako je např. bezklíčový vstup nebo startování pomocí tlačítka. Evoque bude mít celkové rozměry 4 260 x 1 770 x 1 460 milimetrů, což je o něco málo méně než má např. nový Ford Focus. Uvnitř by měl být dostatek prostoru pro čtyři dospělé lidi.

Pokud by se Evoque dostal do sériové výroby, na trhu by měl konkurovat vozům, jako je Volkswagen Beetle a Golf, Audi A3. Pokud by se vytvořilo i třídveřové provedení, určitě by si Evoque vzal na mušku Mini Cooper.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků