Citroën E-Mehari dostal střechu a boční skla. Je to jízdenka do Česka?

Elektrická stylovka E-Mehari se u nás nikdy neprodávala, zřejmě protože byla nepraktická z hlediska běžného denního použití. Dnes už by to ale takový problém nebyl.

Původní Citroën Méhari ze šedesátých let tady znají asi úplně všichni. Lehké vozítko s plastovou karoserií proslulo hlavně díky legendárním komediálním filmům z prostředí francouzského četnictva a dodnes se jedná o vyhledávaný veterán. Pár kousků ze sbírky automobilky Citroën bylo nedávno na prodej, byť už z pozdních „sedmdesátek“, a cena nejlevnějšího v přepočtu nespadla pod půl milionu korun.

Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015. V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group. Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu.

Citroën E-Mehari:  Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den. Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru. Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu. Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny.

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur. Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu. Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků