Citroën E-Mehari dostal střechu a boční skla. Je to jízdenka do Česka?

Elektrická stylovka E-Mehari se u nás nikdy neprodávala, zřejmě protože byla nepraktická z hlediska běžného denního použití. Dnes už by to ale takový problém nebyl.

Původní Citroën Méhari ze šedesátých let tady znají asi úplně všichni. Lehké vozítko s plastovou karoserií proslulo hlavně díky legendárním komediálním filmům z prostředí francouzského četnictva a dodnes se jedná o vyhledávaný veterán. Pár kousků ze sbírky automobilky Citroën bylo nedávno na prodej, byť už z pozdních „sedmdesátek“, a cena nejlevnějšího v přepočtu nespadla pod půl milionu korun.

Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015. V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group. Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu.

Citroën E-Mehari:  Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den. Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru. Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu. Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny.

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur. Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu. Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda!

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky