Citroën E-Mehari dostal střechu a boční skla. Je to jízdenka do Česka?

Elektrická stylovka E-Mehari se u nás nikdy neprodávala, zřejmě protože byla nepraktická z hlediska běžného denního použití. Dnes už by to ale takový problém nebyl.

Původní Citroën Méhari ze šedesátých let tady znají asi úplně všichni. Lehké vozítko s plastovou karoserií proslulo hlavně díky legendárním komediálním filmům z prostředí francouzského četnictva a dodnes se jedná o vyhledávaný veterán. Pár kousků ze sbírky automobilky Citroën bylo nedávno na prodej, byť už z pozdních „sedmdesátek“, a cena nejlevnějšího v přepočtu nespadla pod půl milionu korun.

Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015. V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group. Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu.

Citroën E-Mehari:  Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

Citroën E-Mehari: Elektromobil od Bolloré Group dostal znak Citroën

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den. Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru. Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu. Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny.

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur. Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu. Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda!

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků