Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. Zdroj: Citroën

Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. | Zdroj: Citroën

Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. Zdroj: MG

Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. | Zdroj: MG

Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. Zdroj: Citroën

Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. | Zdroj: Citroën

Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. Zdroj: Citroën

Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. | Zdroj: Citroën

Následně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. Zdroj: Citroën

Následně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. | Zdroj: Citroën

Pro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecí výkonem 50 a 100 kW. Zdroj: Citroën

Pro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecí výkonem 50 a 100 kW. | Zdroj: Citroën

Jízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h. Zdroj: Citroën

Jízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h. | Zdroj: Citroën

Ačkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. Zdroj: Citroën

Ačkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. | Zdroj: Citroën

Na silnici celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut. Zdroj: Citroën

Na silnici celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut. | Zdroj: Citroën

Prvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na průměrných 19,5 kWh/100 km. Zdroj: Citroën

Prvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na průměrných 19,5 kWh/100 km. | Zdroj: Citroën

Ve zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu Zdroj: Citroën

Ve zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu | Zdroj: Citroën

Než plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. Zdroj: Citroën

Než plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. | Zdroj: Citroën

Po opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut. Zdroj: Citroën

Po opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut. | Zdroj: Citroën

Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro takto velký automobil.

Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro takto velký automobil.

Nesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. Zdroj: Citroën

Nesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. | Zdroj: Citroën

Kromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. Zdroj: Citroën

Kromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. | Zdroj: Citroën

Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. Zdroj: Citroën
Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3. Zdroj: MG
Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. Zdroj: Citroën
Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybitá akumulátoru na 100 procent. Zdroj: Citroën
17
Fotogalerie

Citroën ë-C4 X ujel 1000 km za necelých 12 hodin. Nad konkurencí vyhrál i s nejmenší baterií

Vyrazit na dovolenou elektromobilem? Dnes už žádný problém, ale jen o baterii to není.

Cestování elektromobilem na dlouhé vzdálenosti je stále doprovázeno skepsí. Citroën se rozhodl vyrazit do boje s předsudky a dokázat, že i s 54kWh baterií se dá vyrazit z České republiky třeba na dovolenou k moři.

Za tímto účelem požádal nezávislou organizaci UTAC zabývající se testováním a certifikací automobilů, aby změřila, jak dlouho bude modelů ë-C4X trvat ujetí 1000 kilometrů. Aby bylo možné porovnat výsledky s konkurencí, stejnou výzvu přijalo MG4, Renault Megane e-Tech a Volkswagen ID3.

Testování probíhalo dva dny za konstantních povětrnostních podmínek. Ze startu odjela všechna auta s plně nabitou baterií a na nabíjecí zastávku se odebrala při vybití akumulátoru na 10 procent. Následně bylo auto nabito na 80 procent, protože v tomto rozmezí je nabíjení nejrychlejší. Pro realističtější simulaci se střídaly stanice s nabíjecím výkonem 50 a 100 kW. Jízdy probíhaly na testovacím okruhu Mortefontaine při ustálené rychlosti 120 km/h.

Ačkoliv má Citroën ë-C4 X ze všech testovaných vozů nejmenší baterii, zdolal metu 1000 kilometrů nejdříve a to za 11 hodin a 57 minut, čímž ostatním ujel o 14 a až 67 minut. Na nabíječkách celkem strávil 3 hodiny a 5 minut, zatímco jízdy si užil 8 hodin a 52 minut.

Prvních 700 km se držela průměrná spotřeba energie na 19,5 kWh/100 km. Ve zbylých 300 kilometrech stoupla na 20,1 kWh/100 km kvůli snižující se teplotě vzduchu. Než plně nabitý Citroën dosáhl 10 procent kapacity baterie, ujel 243 km za dvě hodiny a 7 minut. Po opětovném nabití na 80 procent ujel v průměru 173,5 km za 92 minut.

Podle UTAC za výsledkem stojí vhodný nabíjecí management baterie, která má úměrnou kapacitu a hmotnost pro tak velký automobil. Nesmíme opomenout přítomnost tepelného čerpadla a fakt, že i motor je svým výkonem adekvátní. Určitou roli sehrála i aerodynamika karoserie s tvarem kupé.  

Kromě standardu nabíjení pouze na 80 % pomáhá řidiči na cestách mobilní aplikace E-Routes od Free2move Charge. Jedná se o plánovač delších cest, který v závislosti na dopravě a výkonnosti dostupných nabíječek připraví celý itinerář.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud