Citroën E-3POD Antistatic přijíždí z Londýna

Albionská metropole se stala svědky premiéry pozoruhodné studie s logem Citroën na své přídi. Ale auta nahradit nechce.

Její plné jméno zní Citroën E-3POD Antistatic a jde o vítěze klání studentů londýnské Královské akademie umění. Ti měli díky finanční podpoře značky Citroën a softwarové firmy EXA, zabývající se tvorbou počítačových programů pro simulaci aerodynamiky, možnost vyjádřit se ke svým vizím budoucnosti automobilu. Letošní zadání soutěže znělo jasně: vytvořit koncept ultrakompaktního osobního vozu, který by mohl předznamenat stylistický jazyk budoucí generace elektromobilů značky Citroën.

Pod vítěznou studii Citroën E-3POD Antistatic se podepsal Heikki Juvonen, na jehož projektu porotci ocenili „čistý a poutavý přístup k tříkolovému městskému vozíku na elektřinu“. Součástí výhry se stává také možnost pracovat po dobu šesti měsíců v designérském středisku koncernu PSA. „Jsem šťastný, že Citroën označil moji práci za nejlepší a nemohu se dočkat, až budu moci tvořit s talentovaným francouzským týmem stylistů,“ uvedl Juvonen a dodal: „Jako designér usiluji o nová a lepší řešení. Kvalitní a setrvale se vyvíjecí konstrukce pomáhají automobilce zlepšovat své renomé i prodeje, ale také chránit životní prostředí.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle slov svého autora má Citroën E-3POD Antistatic znamenat novou alternativu pro městský provoz, ale jeho ambicí není nahradit klasické automobily. V budoucnu by mohlo jít o běžnou součást domácnosti a mezičlánek mezi jízdním kolem a vozem. Tento stroj se vyznačuje jednoduchou, lehkou stavbou a znamenitou aerodynamikou, což umožní instalaci poměrně malých akumulátorů, což sníží výrobní náklady a koncovou cenu a Citroën E-3POD Antistatic by mohlo přiblížit možnosti sériové produkce. Další výhodou Juvonenova konceptu je velmi krátký rozvor náprav usnadňující spolu s omezenou celkovou délkou karoserie parkování v omezených prostorech, přičemž uzavřená karoserie jistě za zhoršeného počasí nabídne posádce nesrovnatelně větší komfort než bicykl.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën E-3POD Antistatic svému tvůrci umožní pracovat půl roku v designérském středisku PSA
 


 

bazar

Mercedes E 3
Rok výroby: 2008
Stav: 195 929 km
Cena: 254 000 Kč
Mercedes E 3
Rok výroby: 2010
Stav: 74 022 km
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků