Citroën E-3POD Antistatic přijíždí z Londýna

Albionská metropole se stala svědky premiéry pozoruhodné studie s logem Citroën na své přídi. Ale auta nahradit nechce.

Její plné jméno zní Citroën E-3POD Antistatic a jde o vítěze klání studentů londýnské Královské akademie umění. Ti měli díky finanční podpoře značky Citroën a softwarové firmy EXA, zabývající se tvorbou počítačových programů pro simulaci aerodynamiky, možnost vyjádřit se ke svým vizím budoucnosti automobilu. Letošní zadání soutěže znělo jasně: vytvořit koncept ultrakompaktního osobního vozu, který by mohl předznamenat stylistický jazyk budoucí generace elektromobilů značky Citroën.

Pod vítěznou studii Citroën E-3POD Antistatic se podepsal Heikki Juvonen, na jehož projektu porotci ocenili „čistý a poutavý přístup k tříkolovému městskému vozíku na elektřinu“. Součástí výhry se stává také možnost pracovat po dobu šesti měsíců v designérském středisku koncernu PSA. „Jsem šťastný, že Citroën označil moji práci za nejlepší a nemohu se dočkat, až budu moci tvořit s talentovaným francouzským týmem stylistů,“ uvedl Juvonen a dodal: „Jako designér usiluji o nová a lepší řešení. Kvalitní a setrvale se vyvíjecí konstrukce pomáhají automobilce zlepšovat své renomé i prodeje, ale také chránit životní prostředí.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle slov svého autora má Citroën E-3POD Antistatic znamenat novou alternativu pro městský provoz, ale jeho ambicí není nahradit klasické automobily. V budoucnu by mohlo jít o běžnou součást domácnosti a mezičlánek mezi jízdním kolem a vozem. Tento stroj se vyznačuje jednoduchou, lehkou stavbou a znamenitou aerodynamikou, což umožní instalaci poměrně malých akumulátorů, což sníží výrobní náklady a koncovou cenu a Citroën E-3POD Antistatic by mohlo přiblížit možnosti sériové produkce. Další výhodou Juvonenova konceptu je velmi krátký rozvor náprav usnadňující spolu s omezenou celkovou délkou karoserie parkování v omezených prostorech, přičemž uzavřená karoserie jistě za zhoršeného počasí nabídne posádce nesrovnatelně větší komfort než bicykl.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën E-3POD Antistatic svému tvůrci umožní pracovat půl roku v designérském středisku PSA
 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků