Citroën E-3POD Antistatic přijíždí z Londýna

Albionská metropole se stala svědky premiéry pozoruhodné studie s logem Citroën na své přídi. Ale auta nahradit nechce.

Její plné jméno zní Citroën E-3POD Antistatic a jde o vítěze klání studentů londýnské Královské akademie umění. Ti měli díky finanční podpoře značky Citroën a softwarové firmy EXA, zabývající se tvorbou počítačových programů pro simulaci aerodynamiky, možnost vyjádřit se ke svým vizím budoucnosti automobilu. Letošní zadání soutěže znělo jasně: vytvořit koncept ultrakompaktního osobního vozu, který by mohl předznamenat stylistický jazyk budoucí generace elektromobilů značky Citroën.

Pod vítěznou studii Citroën E-3POD Antistatic se podepsal Heikki Juvonen, na jehož projektu porotci ocenili „čistý a poutavý přístup k tříkolovému městskému vozíku na elektřinu“. Součástí výhry se stává také možnost pracovat po dobu šesti měsíců v designérském středisku koncernu PSA. „Jsem šťastný, že Citroën označil moji práci za nejlepší a nemohu se dočkat, až budu moci tvořit s talentovaným francouzským týmem stylistů,“ uvedl Juvonen a dodal: „Jako designér usiluji o nová a lepší řešení. Kvalitní a setrvale se vyvíjecí konstrukce pomáhají automobilce zlepšovat své renomé i prodeje, ale také chránit životní prostředí.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle slov svého autora má Citroën E-3POD Antistatic znamenat novou alternativu pro městský provoz, ale jeho ambicí není nahradit klasické automobily. V budoucnu by mohlo jít o běžnou součást domácnosti a mezičlánek mezi jízdním kolem a vozem. Tento stroj se vyznačuje jednoduchou, lehkou stavbou a znamenitou aerodynamikou, což umožní instalaci poměrně malých akumulátorů, což sníží výrobní náklady a koncovou cenu a Citroën E-3POD Antistatic by mohlo přiblížit možnosti sériové produkce. Další výhodou Juvonenova konceptu je velmi krátký rozvor náprav usnadňující spolu s omezenou celkovou délkou karoserie parkování v omezených prostorech, přičemž uzavřená karoserie jistě za zhoršeného počasí nabídne posádce nesrovnatelně větší komfort než bicykl.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën E-3POD Antistatic svému tvůrci umožní pracovat půl roku v designérském středisku PSA
 


 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků