Citroen DS5 půjde do výroby, na trh přijde do dvou let

Francouzská automobilka Citroen, která teprve nedávno oznámila několik změn v rámci svých struktur, nastínila v Ženevě zcela nové směřování svých modelů a to včetně označování a vzhledu. Nositelem pokrokových myšlenek byl v tomto případě sympatický koncept DS3, jenž odkazuje na klasický design historických modelů. Hned po představení tohoto kousku vedení automobilky avizovalo, že do řady „DS“ přibudou další dva modely a to DS4 a DS5, přičemž číslování má znázorňovat velikost a příslušnost k jednotlivým segmentům.

Podle předběžných spekulací by právě DS5 mohla zastávat roli prostorného sedanu vyšší třídy, přičemž do série by se měl dostat i se systémem pohonu Hymotion4. Znamená to tedy, že vepředu si své místo najde technicky vyspělý úsporný diesel a vzadu mu pak bude pomáhat elektromotor, potěší i fakt, že tento systém bude plně kompatibilní s pohonem všech čtyř kol.
Podle první oficiálních informací se tento model dostane do prodejů v časovém horizontu dvou let, takže na kompletní přípravu nezbývá už tolik času. V této souvislosti tedy očekáváme, že předprodukční podobu DS5 bychom mohli poznat již na podzim ve Frankfurtu. Tento pokrokový dieselový hybrid má přitom jasně namířeno do prémiových segmentů, kde se kdysi Citroeny DS cítily jako doma...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen DS3, koncept ze Ženevy
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků