Citroën DS5: první statické dojmy

Citroën nám už podruhé tak trochu nečekaně ukázal model DS5. Napoprvé jsme se dověděli základní cenu, tentokrát máme seznam základní výbavy pro nejvyšší úroveň Sport.
Seznam kapitol
  1. Designově odvážný, Seznam výbavy Sport
  2. Fotogalerie

Možná si vzpomínáte na článek oznamující základní cenu Citroënu DS5 a datum příchodu na český trh. Tato fakta nám automobilka prezentovala na takovém neformálním setkání a jako bonus trochu  nečekaně přidala odhalení auta jako takového. No nebudu vám nic nalhávat, něco takového jsem nepředpokládal a foťák nechal doma. Navíc na prohlídku auta nebyl moc čas. Situace se opakovala nedávno na technické prezentaci. A to už byl čas i fotoaparát…

Tak tedy pro zopakování zatím víme, že DS5 přijde na český trh v průběhu května a že jeho základní cenovka byla stanovena na 699 900 Kč. Vůz je dlouhý 4530 mm, široký 1850 mm, vysoký 1508 mm a jeho rozvor má hodnotu 2727 mm. V nabídce motorizací najdeme dvě varianty benzinové jedna-šestky THP (115 kW a 147 kW), chybět nebude ani 1.6 e-HDI (82 kW) nebo naftový dvoulitr s maximem 120 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design modelu DS5 je hodně odvážný a určitě vyvolá spoustu emocí.

Vrcholem bude DS5 HYbrid4, který kombinuje právě naftový dvoulitr s elektromotorem umístěným u zadní nápravy. Zatímco všechny verze mají vzadu jednoduchou nápravu s vlečnými rameny, hybridní provedení dostane víceprvkovou nápravu. Bohužel, ačkoliv by se mohlo zdát, že DS5 je lepší C5, není to pravda. Jako základ opět posloužila řada C4 a pokud byste měli zájem o DS s hydropneumatickým podvozkem, máte smůlu. Tedy alespoň prozatím.

Designově odvážný

Citroën DS5 nelze úplně jednoznačně zařadit. Jde o dalšího křížence, který v sobě kombinuje více kategorií a výsledkem je karoserie, kterou si zaručeně s ničím jiným nespletete. Designéři opět dostali volnou ruku. Francouzská novinka téměř jistě nenechá nikoho chladným, někomu se líbit bude, jiní ji nebudou moci přijít na jméno. Každopádně vzbudí emoce, což byl hlavní cíl. Vystavený exemplář dostal zajímavě tvarovaná kola o velikosti devatenácti palců. Však to znáte, kola přece dělají auto…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 je dašlím křížencem. Škoda, že opět vychází z modelu C4, nikoliv z C5.

Interiér hodně futuristický. Kombinuje známé koncernové ovladače s nepřehlédnutelnými prvky, které najdeme všude možně. Jmenovat mohu už samotná sedadla, dělené střešní okno, volant, nebo hranaté analogové hodiny. Vypadá to zajímavě, ale jsem si naprosto jistý tím, že se najde velké množství odpůrců.

Celkově interiér působí na první pohled velmi kvalitně, což vlastně platí o všech Citroënech z poslední doby. Bohužel DS5 evokuje příbuznost z C5, a pokud k tomuto autu budete tak přistupovat (a budete tak činit dle mého názoru oprávněně), čeká vás velké zklamání na zadních sedačkách. Prostor pro nohy není zas až tak zázračný a ani na hlavu vám toho moc nezbyde. I když to by mohlo být v tomto případě dáno přítomností střešního okna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je velmi futuristický, ale rozhodně zaujme. Vzadu není zrovna prostoru na rozdávání.

Seznam výbavy Sport

Náš konkrétní modrý exemplář dostal výbavu Sport, což je nejvyšší úroveň. Na přesné seznamy si musíme ještě počkat. Zatím můžeme pouze nabídnout seznam toho, co dostanete v případě volby úrovně Sport. Samozřejmostí je kompletní sada bezpečnostních asistentů, automatická dvouzónová klimatizace, navigace. Nechybí ani střešní okno "kokpit", devatenáctipalcová kola, bi-xenonová světla, head-up displej, elektrická okna, zrcátka, masážní funkce pro řidiče a elektrické ovládání předních sedadel kombinované s vyhříváním. Kůže nebo metalíza už jsou za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada DS hraje na efekt. V DS5 najdeme například hranaté hodiny nebo červeně podsvícený držák nápojů ve dveřích.

Jak už jsem několikrát zmínil, přesné ceny ještě nebyly zveřejněny, ale vzhledem k tomu, že vstup na český trh je plánovaný na květen, určitě se je brzy dovíme. Na německém trhu startuje DS5 1.6 e-HDI 110 s výbavou Chic sumou 750 000 Kč, za hybridní verzi dáte více než 900 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Designově odvážný, Seznam výbavy Sport
  2. Fotogalerie

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků