Citroën DS5 Hybrid4: první jízdní dojmy

Citroën oficiálně uvedl na český trh hybridní DS5. Jde tak o v pořadí už třetí hybridní čtyřkolku koncernu PSA, která dorazila do České republiky. Jak jezdí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vše v jednom
  2. Ano, za čtyři, Podvozek o třídu lepší
  3. Fotogalerie

Jak asi všichni dobře víte, klasická DS5 osazená benzinovým motorem 1.6 THP nedávno prošla redakčním testem. Výsledek vyjde už příští týden, takže nemá cenu rozebírat jakékoliv detaily, které se netýkají věcí nesouvisících s hybridním pohonem. Jen ve stručnosti zopakuji, že DS5 je vůz jednoznačně upřednostňující design před vším ostatním a výsledek podle toho také vypadá. Žádný podobný vůz aktuálně na trhu nenajdete.

Připravujeme: test Citroën DS5 1.6 THP 200

Připravujeme: test Citroën DS5 1.6 THP 200

Hybridní provedení na první pohled poznáte jen těžko. Na rozdíl od Toyoty nebo Lexusu, kteří přidávají pár modrých detailů, DS5 Hybrid4 prozradí pouze  drobné štítky na karoserii a „háčko“ na víku zavazadelníku. To je vše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hybridní DS5 na první pohled nepoznáte. Přítomnost systému Hybrid4 prozrazují pouze detaily.

V interiéru už najdeme více změn. Na místo otáčkoměru se nastěhoval ukazatel využití výkonu systému a také toho, jak moc dobíjíte. Obrazovka multimediálního systému umí (jak už je u hybridů tradicí) zobrazit toky energie a to samé nabízí také displej palubního počítače. Přítomnost akumulátoru, elektromotoru a dalších částí hybridního systému si vyžádala také daň v podobě menšího zavazadleníku. Základní DS5 zvládne objem 468 litrů, hybrid pojme 325 litrů.

Vše v jednom

Poslední novinkou je otočný ovladač s různými jízdními režimy umístěný vedle malého voliče automatické převodovky. Jde samozřejmě o to samé, co nabízí hybridní čtyřkolky od Peugeotu. Vybírat můžete z režimů Auto, ZEV, Sport a 4WD. V základním režimu Auto se DS5 Hybrid4 chová jako klasický hybrid. Kdy může, použije elektromotor, když už baterie nebo elektromotor nestačí, přidá se naftový dvoulitr.

ZEV je režim čistě elektrický. Maximální rychlost je 60 km/h, pak se přidá spalovací jednotka. Je to kvůli tomu, že do této rychlosti je elektromotor schopen vůz urychlovat. Nad touto hranicí už výkon elektromotoru na jízdní odpory nestačí.

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Dojezd se pohybuje v řádech několika kilometrů podle aktuálních jízdních podmínek. Akumulátory jsou typu Ni-MH a i když ukazuje displej plné nabití, v reálu jsou nabité na cca 80%. Na druhou stranu když už podle palubního počítače nemáte v akumulátorech žádnou energii, je zde rezerva ještě 20%. Třetí možností je 4WD, kdy pracují oba motory současně a poslední režim Sport je v podstatě to samé, co 4WD. Rozdíl je pouze v tom, že se robotizovaná převodovka přepne do sportovního režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Řidič má v hybridu k dispozici otočný ovladač známý z Peugeotů a na přístrojovém štítu místo otáčkoměru ukazatel využití výkonu systému.

Pro DS5 platí to samé, co pro RXH nebo hybridní 3008. S trochou nadsázky můžete mít dvoukolku, čtyřkolku, předokolkou, hybrid, elektromobil nebo obyčejný diesel. Tabulkové údaje slibují maximální výkon 147 kW a vrchol točivého momentu 300 Nm. Stovka je záležitostí trvající 8,6 sekund a maximální rychlost má hodnotu 211 km/h. Zároveň by si vůz měl vystačit s přídělem paliva kolem čtyř litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vše v jednom
  2. Ano, za čtyři, Podvozek o třídu lepší
  3. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků