Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Značka Citroën hodlá oslovit soukromníky i provozovatele zejména evropských taxislužeb svým upraveným modelem Citroën DS5 Hybrid4 slibujícím především nízkou spotřebu paliva.
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Vozy taxi jsou běžným koloritem každého většího evropského města. Různé jsou požadavky jejich řidičů, legislativy a uživatelů, takže na rozdíl od mnoha mimoevropských metropolí hrají barvy taxíků v Evropě snad všemi barvami. A neméně pestrá je také nabídka modelů sahající třeba u nás od rezivějících Felicií přes novotou vonící Dacie až po velké Mercedesy a BMW, o jejichž věku svědčí jen šrámy na bocích a žloutnoucí kryty světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře. Uspěje?

Ze soutěže v Evropě tak není předem vyřazen žádný model, takže zůstává především na konkrétních obchodnících, zda jsou, či nejsou schopni protlačit do taxislužby své vozy. Již zítra v Kolíně nad Rýnem začíná Evropský veletrh taxi, na němž značka Citroën představí upravený model DS5 Hybrid4 Taxi ve světle béžovém zbarvení.

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Citroën DS5 Hybrid4 pro taxislužbu disponuje stejnou pohonnou jednotkou jako sériové vozy DS5 Hybrid4, která tedy sestává z vznětového čtyřválce s objemem 2,0 l pohánějícím přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Vůz tak vykazuje kombinovaný výkon 200 koní (147 kW), průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km a schopnosti konvenčního automobilu s pohonem všech kol.

Citroën DS5 Hybrid4 Taxi zatím zůstává studií, která v současnosti prochází praktickými zkouškami v provozu taxislužeb. Ty budou ukončeny již za několik týdnů a sériové provedení taxíku Citroën DS5 Hybrid4 se má na evropských trzích objevit během první půle příštího roku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků