Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Značka Citroën hodlá oslovit soukromníky i provozovatele zejména evropských taxislužeb svým upraveným modelem Citroën DS5 Hybrid4 slibujícím především nízkou spotřebu paliva.
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Vozy taxi jsou běžným koloritem každého většího evropského města. Různé jsou požadavky jejich řidičů, legislativy a uživatelů, takže na rozdíl od mnoha mimoevropských metropolí hrají barvy taxíků v Evropě snad všemi barvami. A neméně pestrá je také nabídka modelů sahající třeba u nás od rezivějících Felicií přes novotou vonící Dacie až po velké Mercedesy a BMW, o jejichž věku svědčí jen šrámy na bocích a žloutnoucí kryty světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře. Uspěje?

Ze soutěže v Evropě tak není předem vyřazen žádný model, takže zůstává především na konkrétních obchodnících, zda jsou, či nejsou schopni protlačit do taxislužby své vozy. Již zítra v Kolíně nad Rýnem začíná Evropský veletrh taxi, na němž značka Citroën představí upravený model DS5 Hybrid4 Taxi ve světle béžovém zbarvení.

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Citroën DS5 Hybrid4 pro taxislužbu disponuje stejnou pohonnou jednotkou jako sériové vozy DS5 Hybrid4, která tedy sestává z vznětového čtyřválce s objemem 2,0 l pohánějícím přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Vůz tak vykazuje kombinovaný výkon 200 koní (147 kW), průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km a schopnosti konvenčního automobilu s pohonem všech kol.

Citroën DS5 Hybrid4 Taxi zatím zůstává studií, která v současnosti prochází praktickými zkouškami v provozu taxislužeb. Ty budou ukončeny již za několik týdnů a sériové provedení taxíku Citroën DS5 Hybrid4 se má na evropských trzích objevit během první půle příštího roku.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků