Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Značka Citroën hodlá oslovit soukromníky i provozovatele zejména evropských taxislužeb svým upraveným modelem Citroën DS5 Hybrid4 slibujícím především nízkou spotřebu paliva.
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Vozy taxi jsou běžným koloritem každého většího evropského města. Různé jsou požadavky jejich řidičů, legislativy a uživatelů, takže na rozdíl od mnoha mimoevropských metropolí hrají barvy taxíků v Evropě snad všemi barvami. A neméně pestrá je také nabídka modelů sahající třeba u nás od rezivějících Felicií přes novotou vonící Dacie až po velké Mercedesy a BMW, o jejichž věku svědčí jen šrámy na bocích a žloutnoucí kryty světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře. Uspěje?

Ze soutěže v Evropě tak není předem vyřazen žádný model, takže zůstává především na konkrétních obchodnících, zda jsou, či nejsou schopni protlačit do taxislužby své vozy. Již zítra v Kolíně nad Rýnem začíná Evropský veletrh taxi, na němž značka Citroën představí upravený model DS5 Hybrid4 Taxi ve světle béžovém zbarvení.

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Citroën DS5 Hybrid4 pro taxislužbu disponuje stejnou pohonnou jednotkou jako sériové vozy DS5 Hybrid4, která tedy sestává z vznětového čtyřválce s objemem 2,0 l pohánějícím přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Vůz tak vykazuje kombinovaný výkon 200 koní (147 kW), průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km a schopnosti konvenčního automobilu s pohonem všech kol.

Citroën DS5 Hybrid4 Taxi zatím zůstává studií, která v současnosti prochází praktickými zkouškami v provozu taxislužeb. Ty budou ukončeny již za několik týdnů a sériové provedení taxíku Citroën DS5 Hybrid4 se má na evropských trzích objevit během první půle příštího roku.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků