Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Značka Citroën hodlá oslovit soukromníky i provozovatele zejména evropských taxislužeb svým upraveným modelem Citroën DS5 Hybrid4 slibujícím především nízkou spotřebu paliva.
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Vozy taxi jsou běžným koloritem každého většího evropského města. Různé jsou požadavky jejich řidičů, legislativy a uživatelů, takže na rozdíl od mnoha mimoevropských metropolí hrají barvy taxíků v Evropě snad všemi barvami. A neméně pestrá je také nabídka modelů sahající třeba u nás od rezivějících Felicií přes novotou vonící Dacie až po velké Mercedesy a BMW, o jejichž věku svědčí jen šrámy na bocích a žloutnoucí kryty světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře. Uspěje?

Ze soutěže v Evropě tak není předem vyřazen žádný model, takže zůstává především na konkrétních obchodnících, zda jsou, či nejsou schopni protlačit do taxislužby své vozy. Již zítra v Kolíně nad Rýnem začíná Evropský veletrh taxi, na němž značka Citroën představí upravený model DS5 Hybrid4 Taxi ve světle béžovém zbarvení.

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Citroën DS5 Hybrid4 pro taxislužbu disponuje stejnou pohonnou jednotkou jako sériové vozy DS5 Hybrid4, která tedy sestává z vznětového čtyřválce s objemem 2,0 l pohánějícím přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Vůz tak vykazuje kombinovaný výkon 200 koní (147 kW), průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km a schopnosti konvenčního automobilu s pohonem všech kol.

Citroën DS5 Hybrid4 Taxi zatím zůstává studií, která v současnosti prochází praktickými zkouškami v provozu taxislužeb. Ty budou ukončeny již za několik týdnů a sériové provedení taxíku Citroën DS5 Hybrid4 se má na evropských trzích objevit během první půle příštího roku.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků