Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Značka Citroën hodlá oslovit soukromníky i provozovatele zejména evropských taxislužeb svým upraveným modelem Citroën DS5 Hybrid4 slibujícím především nízkou spotřebu paliva.
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře

Vozy taxi jsou běžným koloritem každého většího evropského města. Různé jsou požadavky jejich řidičů, legislativy a uživatelů, takže na rozdíl od mnoha mimoevropských metropolí hrají barvy taxíků v Evropě snad všemi barvami. A neméně pestrá je také nabídka modelů sahající třeba u nás od rezivějících Felicií přes novotou vonící Dacie až po velké Mercedesy a BMW, o jejichž věku svědčí jen šrámy na bocích a žloutnoucí kryty světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën DS5 Hybrid4 pro evropské taxikáře. Uspěje?

Ze soutěže v Evropě tak není předem vyřazen žádný model, takže zůstává především na konkrétních obchodnících, zda jsou, či nejsou schopni protlačit do taxislužby své vozy. Již zítra v Kolíně nad Rýnem začíná Evropský veletrh taxi, na němž značka Citroën představí upravený model DS5 Hybrid4 Taxi ve světle béžovém zbarvení.

Testy | Hybridy | Citroën

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Citroën DS5 Hybrid4 pro taxislužbu disponuje stejnou pohonnou jednotkou jako sériové vozy DS5 Hybrid4, která tedy sestává z vznětového čtyřválce s objemem 2,0 l pohánějícím přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Vůz tak vykazuje kombinovaný výkon 200 koní (147 kW), průměrnou spotřebu 3,5 l/100 km a schopnosti konvenčního automobilu s pohonem všech kol.

Citroën DS5 Hybrid4 Taxi zatím zůstává studií, která v současnosti prochází praktickými zkouškami v provozu taxislužeb. Ty budou ukončeny již za několik týdnů a sériové provedení taxíku Citroën DS5 Hybrid4 se má na evropských trzích objevit během první půle příštího roku.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků