Citroën DS4: krasavec roku zná svoji cenu

Citroën rozšířil řadu DS. Po malé „trojce“ přichází do Česka větší „čtyřka“. A brzy se dočkáme také „pětky“.

Citroën DS4, stejně jako jeho menší sourozenec DS3, sází především na design. U novinky se tvary karoserie povedly tak moc, že vůz získal titul „Nejkrásnější auto roku 2011“.

Jen tak mimochodem - této ankety se zúčastnilo na 60 000 lidí z celého světa. Povedenou karoserii ohodnotil i německý Autobild, který taktéž v rámci své ankety vyhlásil Citroën DS4 jako automobil s nejpovedenějším designem letošního roku.

Elegantní kousek

Karoserie dlouhá 427 cm, široká 181 cm a vysoká 153 mm má být podle oficiálních materiálů vnímána více jako multifunkční kupé než obyčejný hatchback. To jsou ovšem pouze takové reklamní řeči, mnohem důležitější je výsledek. Po osobním setkání s tímto automobilem vám mohu slíbit, že je skutečně nadmíru povedený.

Elegantní design exteriéru se promítl do interiéru. Ostatně také vnitřek nového Citroënu DS4 byl odbornou porotou oceněn. Kromě zajímavě tvarovaných jednotlivých částí se budoucí majitelé mohou těšit na kvalitní a skoro až luxusní materiály.

Pohled do seznamu výbavy odhaluje přítomnost například hliníkových pedálů, perforované kůže Claudia nebo ještě o fous kvalitnější varianty nazvané Habana. Za zmínku určitě stojí i panoramatické čelní sklo.

Interiér je koncipován klasicky jako pětimístný. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde náklad o objemu 359 litrů, bez rezervy lze toto číslo navýšit na 385 litrů. Maximálně do Citroënu DS4 naložíte 1021 litrů zavazadel.

Paleta motorizací - šest možností

Jak už tomu je u Citroënu a Peugeotu zvykem, základ obstarává zážehová jedna-šestka VTi s výkonem 120 koní. Nad ní stojí přeplňované THP. To je stejně jako v případě C4 spojeno s robotizovanou převodovkou BMP6, která spolehlivě eliminuje veškerý potenciál motoru. U obyčejné C4 je to velká škoda, protože nic výkonnějšího pod kapotu už nedostanete.

V případě DS4 tento fakt naštěstí neplatí, protože si lze koupit také variantu naladěnou na 200 koní spojenou s klasickou manuální převodovkou. Stovku pak zdoláte za 7,9 s a maximálně se rozjedete na 235 km/h.

Zájemci o naftu mají k dispozici klasické možnosti. Na začátku nabídky stojí agregát 1.6 HDI (110 k) s manuální, popřípadě robotizovanou převodovkou a systémem Start/Stop vybaveným reverzibilním alternátorem. Pokud vám je 110 koní málo, lze sáhnout po dvoulitru naladěném na 160 koní.

Tři úrovně výbavy

Citroën nachystal pro svůj nejnovější model DS4 celkem tři úrovně výbavy: Design, Style a Sport. Za základní provedení s motorem 1.6 VTi zaplatíte 459 900 Kč. Prostřední výbava je dražší o 60 000 Kč. Nejvyšší Sport je dostupný pouze ve spojení s nejvýkonnějšími motory. Dvousetkoňové THP vás vyjde na 654 900 Kč, dvoulitrový diesel stojí 669 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků