Citroën DS4: krasavec roku zná svoji cenu

Citroën rozšířil řadu DS. Po malé „trojce“ přichází do Česka větší „čtyřka“. A brzy se dočkáme také „pětky“.

Citroën DS4, stejně jako jeho menší sourozenec DS3, sází především na design. U novinky se tvary karoserie povedly tak moc, že vůz získal titul „Nejkrásnější auto roku 2011“.

Jen tak mimochodem - této ankety se zúčastnilo na 60 000 lidí z celého světa. Povedenou karoserii ohodnotil i německý Autobild, který taktéž v rámci své ankety vyhlásil Citroën DS4 jako automobil s nejpovedenějším designem letošního roku.

Elegantní kousek

Karoserie dlouhá 427 cm, široká 181 cm a vysoká 153 mm má být podle oficiálních materiálů vnímána více jako multifunkční kupé než obyčejný hatchback. To jsou ovšem pouze takové reklamní řeči, mnohem důležitější je výsledek. Po osobním setkání s tímto automobilem vám mohu slíbit, že je skutečně nadmíru povedený.

Elegantní design exteriéru se promítl do interiéru. Ostatně také vnitřek nového Citroënu DS4 byl odbornou porotou oceněn. Kromě zajímavě tvarovaných jednotlivých částí se budoucí majitelé mohou těšit na kvalitní a skoro až luxusní materiály.

Pohled do seznamu výbavy odhaluje přítomnost například hliníkových pedálů, perforované kůže Claudia nebo ještě o fous kvalitnější varianty nazvané Habana. Za zmínku určitě stojí i panoramatické čelní sklo.

Interiér je koncipován klasicky jako pětimístný. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde náklad o objemu 359 litrů, bez rezervy lze toto číslo navýšit na 385 litrů. Maximálně do Citroënu DS4 naložíte 1021 litrů zavazadel.

Paleta motorizací - šest možností

Jak už tomu je u Citroënu a Peugeotu zvykem, základ obstarává zážehová jedna-šestka VTi s výkonem 120 koní. Nad ní stojí přeplňované THP. To je stejně jako v případě C4 spojeno s robotizovanou převodovkou BMP6, která spolehlivě eliminuje veškerý potenciál motoru. U obyčejné C4 je to velká škoda, protože nic výkonnějšího pod kapotu už nedostanete.

V případě DS4 tento fakt naštěstí neplatí, protože si lze koupit také variantu naladěnou na 200 koní spojenou s klasickou manuální převodovkou. Stovku pak zdoláte za 7,9 s a maximálně se rozjedete na 235 km/h.

Zájemci o naftu mají k dispozici klasické možnosti. Na začátku nabídky stojí agregát 1.6 HDI (110 k) s manuální, popřípadě robotizovanou převodovkou a systémem Start/Stop vybaveným reverzibilním alternátorem. Pokud vám je 110 koní málo, lze sáhnout po dvoulitru naladěném na 160 koní.

Tři úrovně výbavy

Citroën nachystal pro svůj nejnovější model DS4 celkem tři úrovně výbavy: Design, Style a Sport. Za základní provedení s motorem 1.6 VTi zaplatíte 459 900 Kč. Prostřední výbava je dražší o 60 000 Kč. Nejvyšší Sport je dostupný pouze ve spojení s nejvýkonnějšími motory. Dvousetkoňové THP vás vyjde na 654 900 Kč, dvoulitrový diesel stojí 669 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků