Citroën DS4 alias DS High Rider již v Ženevě

Automobilka Citroën do Ženevy přiveze předobraz svého budoucího modelu DS4. Zatím mu říká DS High Rider.

Oproti očekávání nadšených „citroënistů” se tak v Ženevě nepředstaví produkční DS4, navíc jeho studie bude prezentována pod trochu překvapivým označením Citroën DS High Rider. To by mohlo naznačovat buď zvýšenou světlost vozu nebo snahu továrny zdůraznit jeho „vyšší“ postavení.

Ať tak či onak, DS High Rider má disponovat hybridní pohonnou jednotkou využívající předností vznětového motoru a mělo by jít o de facto předprodukční provedení sériového modelu Citroën DS4, jehož bychom se v prodejnách měli dočkat na přelomu letošního a příštího roku. Připomeňme, že typ DS4 bude druhým modelem Citroënu výše postavené řady DS, která po stavbě prototypu DS Inside (psali jsme o něm na tomto místě) zatím vyústila v sériové provedení DS3 (podrobnosti najdete na tomto místě).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím nemáme k dispozici žádné technické podrobnosti o připravované studii, půjde ale zřejmě o „plný“ hybrid, v přídi se tedy objeví vznětový motor HDI s filtrem pevných částic DPF a na zadní nápravě najdeme elektromotor, jenž vozu na kratší vzdálenosti umožní i jízdu na čistě elektrickou energii. Obě pohonné jendotky tak mohou pracovat odděleně, či ve vzájemné součinnosti, čímž by vůz měl nabýt povahy „čtyřkolky“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp DS High Rider sdílí přední světlomety a některé designérské prvky se starší studií C-SportLounge, na rozdíl od ní však disponuje více protáhlou siluetou. Na délku měří 4 260 mm, široký je 1 820 a vysoký 1 480 mm. Dvoudvéřová karosérie ve stylu kupé uvnitř ukrývá prostor pro čtyři dospělé cestující a Citroën zdůrazňuje kombinaci kompaktních vnějších rozměrů, velkorysého protoru pro posádku a její zavazadla, uhlazeného stylu, znamenitých jízdních výkonů a výjimečné kvality. Inu, uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën DS High Rider stojí na devatenáctipalcových litých kolech a lakován je zlatou barvou s „hluboce lesklým“ povrchem. Střecha a sloupky studie jsou pro zvýšení dojmu luxusu potaženy speciální textilií.

Věřme, že se nám tím nevrací poměrně nešťastná móda vinylových střech, právě tento prvek by se totiž v sériovém provedení objevit neměl, ostatně stejně jako ona poněkud hypertrofovaná kola.

Samotný DS High Rider se představí již za pár týdnů v Ženevě, premiéra sériové DS4 je připravena na konec léta na pařížský autosalon, kde bude nejzářivější hvězdou expozice domácího Citroënu.

Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS High Rider
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků