Citroën DS4 a DS5: zřejmě již v roce 2011

Citroën hodlá již brzy oslovit ty, kteří si potrpí na luxus. Nové modely DS4 a DS5 mají k výrobě blíže, než jsme čekali.

V dnešní pohnuté době se automobloví výrobci snaží hledat novou identitu, která by je výrazněji odlišila od konkurence. Tato všeobecná snaha plyne z prosté situace, kdy se technika současných vozů začíná až nepříjemně unifikovat, a také tvary automobilů se vlivem požadavků aerodynamiky blíží ideálním proporcím.

Ve snaze o nalezení nového, pokud možno uceleného firemního jazyka bývá často hledána inspirace v dávných časech, kdy byl přístup konstruktérů i motoristů k automobilům úplně jiný než dnes. Trendem je také rozšiřování počtu modelových řad, což vede často až k bizarním crossoverům, tedy vozům vznikajícím křížením i zdánlivě zcela neslučitelných koncepcí. Stranou nezůstává ani Citroën, jenž má v úmyslu zasáhnout do segmentů, které v současnosti takřka ovládají německé a italské prémiové značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS Inside

Ale velikost automobilu již dnes není zdaleka jediným měřítkem luxusu. Také Citroën se nechává inspirovat tím nejlepším ze své historie, a sice modelem DS, podle kterého se bude brzy jmenovat řada jeho komfortních modelů.

Faktem je, že půl století starý Citroën DS byl svého času symbolem pro nejmodernější a vytříbenou techniku, spolehlivost, bohatou výbavu a styling budoucnosti, ovšem v praktickém balení (což bohužel nelze říci o jeho produktech z posledních let). A z tohoto odkazu chce Citroën u své nové řady těžit, přičemž označení DS nyní vykládá jako „Different Spirit“. Nové vozy se budou jmenovat DS3, DS4 a DS5, do prodejů se dostane nejdříve první jmenovaný (představit se má již letos ve Frankfurtu) a my jsme vás o něm podrobně informovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Sportlounge

Citroën nyní potvrdil, že větší modely DS4 a DS5 se na trzích objeví v roce 2011 a budou nabízeny i v diesel-elektrické hybridní konfiguraci pohonného ústrojí. Podle dstupných informací by měly být oba modely technicky spřízněné s vozy C4 a C5, ale lišit se mají komfortnějším a kvalitnějším zpracováním i hodnotněji působícím designem.

Model DS4 byde vycházet ze studie C-Sportlounge z roku 2005 (psali jsme o ní na tomto místě) a zamíří zřejmě někam k Nissanu Qashquai či Peugeotu 3008. Citroën DS5 pak bude pochopitelně větší, opírat se bude o loňský koncept Hypnos (podrobnější informace najdete na tomto místě) a jeho ambice jsou ještě větší: měl by se pustit do souboje s BMW X6... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky