Citroën DS4 1.6 THP: hlavně nebýt fádní

Na trhu s automobily je tlačenice. Kdo chvíli stál, stojí obrazně řečeno opodál. Musíte být jiní. Hlavně nesplynout s davem – tak zní heslo dne. I proto představil Citroën svoji novou řadu DS (lze přeložit jako Different Spirit – Jiný duch, jak trefně poznamenal jeden český novinář).
Seznam kapitol
  1. Design, motor, jízdní vlastnosti
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Pod označením DS přijíždějí jiné, luxusnější verze běžných modelů. Třídveřový DS3 jsme vám již představili před více než rokem, teď přišel na řadu jeho větší druh DS4. Na první pohled byl úžasný. Neobvyklý. Od běžného modelu C4 se lišil podstatně. Měl o tři centimetry vyšší světlou výšku a byl o pět centimetrů kratší. Působil mnohem robustnějším dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kviz. Je to vyšší, ale SUV to není. Má to dvoje dveře, ale kupé to není...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hodně utopený zavazadlový prostor.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tvar zadních dveří je neobvyklý.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Místa pro dva dost, výhled horší...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Seriál zvláštností na pokračování: přehršle tlačítek na volantu a originální tvar opěrky hlavy. 
Klepněte pro větší obrázek
V nabídce jsou tři zážehové a dva vznětové motory. Ten nejsilnější není podle mého názoru nejlepší volba pro tento vůz.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prémiový interiér.
Klepněte pro větší obrázek 
Konkurence? Snad Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, Mini Countryman, Volkswagen Beetle.

DS4 představuje příjemné oživení na trhu, ovšem prodejní rekordy asi trhat nebude. A nejen kvůli ceně, která byla téměř dvakrát vyšší než u „běžné“ C4. Testovaný vůz stál 654 900 Kč.

Plus: originální design, silný motor, výkonné brzdy
Minus: dlouhý chod řadicí páky, špatný výhled dozadu, množství ovládacích prvků na volantu

Více v připravovaném testu...
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, motor, jízdní vlastnosti
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků