Citroën DS3 Racing: známe technické specifikace i první cenu (doplněno)

Citroën DS3 Racing spatřil světlo světa ve své koncepční podobě již letos v únoru a svou premiéru zažil na pozdějším ženevském autosalonu. Vůz jsme vám hned zprvu představili maximálně detailně, významná část technických specifikací v něm ale chyběla. Svou pozornost jsme tak upírali k autoalonu v Ženevě, ale bohužel, automobilka nám ke své novince nic dalšího neřekla.

Trvalo další půlrok, než si to DS3 v provedení Racing namířila do prodejů a tentokrát už specifikace chybět nemohou. Dodejme, že zatím je vůz dostupný jen ve Velké Británii (tam si najde 200 z celkového 1 000 zájemců), ale na další trhy se jistě dostane co nevidět.

V produkční podobě tedy DS3 Racing nabídne přesně 207 koní výkonu z přeplňované jedna-šestky THP, které budou pramenit z točivého momentu ve výši až 275 N. To vozu postačí na maximální rychlost 235 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 6,5 sekundy. A máme ještě jedno číslo - kilometr s pevným startem zvládne za 26,5 sekundy. To nejsou vůbec špatné cifry na auto této velikosti a marně přemýšlím, jestli někdo z konkurentů takto výkonné „hot mini” vůbec nabízí.

Převodovka vozu zůstala manuální šestistupňová, naladění podvozku a provedení interiéru je též shodné s předprodukční podobou. Doplňme tedy snad už jen tolik, že k mání bude vůz v již známém černo-oranžovém barevném provedení (karoserie v perleťové Obsidian Black a střecha v provedení Sport Orange) a nebo nově i v méně nápadné kombinaci s bílou karoserií a šedou střechou. Několik málo snímků této verze též přikládáme.

Ptáte se na cenu? V Británii si Citroën za DS3 Racing řekne o tučných 23 100 Liber (tedy cca 700 000 Kč), přesto už registruje více než 1 500 předběžných objednávek a s prodejem tisícikusové série tedy problém mít zřejmě nebude...

Doplněno 24.8. 10:20: S menším zpožděním o prodejích DS3 Racing informovalo i české zastoupení Citroënu s tím, že vůz bude možné objednávat od září s prvními dodávkami na konci letošního roku. Vyloženě česká cena zatím zveřejněna nebyla, bude však vycházet z cifry 29 990 Eur, měla by tedy být v korunách ještě o pár desítek tisíc vyšší než ta výše zmíněná.

České zastoupení zároveň hovoří o výkonu motoru jen 149 kW, což by bylo o něco méně než proklamovaných 207 koní. Ale tento rozdíl patrně nebude to, co by vás odradilo od koupě, pakliže vás výše uvedené parametry již „namlsaly”...

Tip: Přečtěte si náš test Citroënu DS3 v rovněž špičkové verzi 1,6 THP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing v bílo-šedé
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A dřívější obrázky křiklavějšího, černo-oranžového provedení

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků