Citroën DS3 Racing: nečekaně ostrý

Citroën představuje vrcholné provedení řady DS3. Ač jde o malý vůz, ve výsledku je jedním z nejsilnějších Citroënů vůbec.

Zdá se, že Citroën vůbec nepřehání, když svou novou řadu DS označuje za něco mimořádného. Zatím jsme sice mohli poznat jediný produkční model DS3, jeho nové vrcholné sportovní provedení Racing ale dalece překračuje to, na co jsme byli u francouzské automobilky zvyklí.

Ne že by snad sportovní Citroëny VTS byly nějakými ořezávátky, když se však podíváte na výkon novinky dosahující rovných 200 koní a uvědomíte si, že současná C4 VTS má pod kapotou o 20 koní méně a přitom se jedná o větší vůz, je jasné, že v tomto případě míříme o ligu výše. I v celé nabídce Citroënu jde o jeden z nejsilnějších vozů vůbec, a to jde o mini na bázi prťavé C3. Výkonem přitom přednosti nové DS3 Racing nekončí, pojďme si je tedy projít jednu po druhé.

Začít přesto nemůžeme jinde než u motoru, kterým je turbem přeplňovaný „benzin” o objemu 1,6 litu. Jde pochopitelně o tentýž agregát, který známe z několika dalších vozů koncernu PSA pod označením THP. Vyvinut byl ve spolupráci s BMW, a proto jej krom Peugeotů můžeme najít též ve vozech německého koncernu, pro tuto chvíli v těch se značkou Mini.

Pro použití v DS3 Racing byl tento motor naladěn na výkon 147 kW (200 koní), pramenící z točivého momentu až 275 Nm. Jeho základem byla stopadesátikoňová verze 1,6 THP, oproti níž se odlišuje blíže neupřesněnými součástmi samotného motoru, jiným turbem, kompletně přepracovaným výfukovým potrubím a samozřejmě přeprogramovanou řídící jednotkou. Výkon je pak přenášen na kola přední nápravy přes manuálně řazenou šestistupňovou převodovku.

Podvozek vozu doznal též řady změn. Tvrdší a kratší pružiny spolu s tužšími tlumiči poslaly přitvrzený vůz o 15 mm blíže k zemi, současně byl rozchod kol obou náprav pro větší stabilitu ve vyšších rychlostech rozšířen o 30 mm. O patřičnou ovladatelnost i pocit z jízdy se stará ostřejší řízení, pneumatiky s vyšší přilnavostí a dokonce plně vypínatelné ESP. Briskní zastavení pak mají zajistit kotoučové brzdy se čtyřpístkovými třmeny.

Na pohled DS3 Racing rozeznáte podle upravených nárazníků, prahů a dodatečných spojlerů, vzadu najdeme i imitaci difusoru. K nepřehlédnutí jsou 18" kola a samozřejmě i barevné provedení vozu s nápisy DS3, Citroën Racing a všemožnými „rychlými šachovnicemi”. Naopak snadno si nevšimnete chromovaných klik dveří nebo stejně barevně laděné koncovky výfuku. 

Též interiér je specifický svým dvoubarevným pojetím, vizuálně jej dále zvýrazňuje imitace karbonu na palubní desce, středovém panelu, na častech volantu i ve výplni dveří. Funkčně nejzajímavějším prvkem jsou ale sportovní sedadla s potahem v kombinaci kůže a alcantary.

Co z toho všeho (zejména dvoubarevné provedení a různé akční polepy) bude standardem DS3 Racing a co je záležitostí ryze představovaného kusu, zatím nevíme. Zato víme, že vůz se představí na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé polovině letošního roku za zatím neznámou cenu. Smutné je, že výroba bude omezena jen na 1 000 kusů, a tak ač cenu pro tuto chvíli neznáme, příliš přívětivou cifru očekávat nelze...

Přesné technické specifikace, dynamické parametry a možná i onu cenu bychom se měli dozvědět spolu s úplným odhalením vozu na ženevském autosalonu. Tedy přibližně za dva týdny. Do té doby se můžete kochat přiloženými snímky, které ukazují dokonce i to, jak krásní budete, když si DS3 Racing koupíte. Podobně laděné je i rádobyakční oficiální video, které též přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 252 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků