Citroën DS3 Racing míří k českým dealerům

Ostré provedení Citroënu DS3 s přídomkem Racing jsme vám představili již dávno a dlouho je tomu již i od odhalení detailnějších technických specifikací. Od září navíc známe i české ceny a zdá se, že k tématu již není co dodat. Nyní pro vás ale máme ještě jednu podstatnou informaci - vůz je nyní i v našich končinách realitou nejen virtuální a první skutečné vozy konečně míří i k českým dealerům. Pokud tedy o vskutku noblesní mini máte zájem, je ten nejvyšší čas si jej objednat.

Připomeňme, že DS3 Racing má nabízet spojení běžné využitelnost i a sportovích vlastností. Od výchozího DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho sportovní temperament je ale podtrřen řadou prvků, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.

Citroën DS3 Racing bude k mání ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru potom na liště palubní desky a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci doplňuje šedý odstín střechy bílý lak karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení. Stejně jako všechny vozy řady DS, i model Citroën DS3 Racing si mohou zákazníci upravit na míru vlastnímu vkusu pomocí samolepicích fólií určených na karoserii a palubní desku, s nimiž ladí i koberečky v kabině.

Výbava vozu Citroën DS3 Racing se opírá o výbavy verze Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom stále komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů. Charakter vozu potvrzuje i výběr specifických materiálů a zpracování detailů, dále nápis Citroën Racing na opěrkách sedadel a na číslovaném štítku na čalounění stropu.

Model Racing je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 152 kW. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici při 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Díky těmto úpravám Citroën DS3 Racing zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s. Tyto výsledky doplňuje rozumná spotřeba 6,4 l/100 km ve smíšeném režimu, pakliže se s ním budete držet zkrátka...

Tip: Přečtěte si náš test druhého nejrychlejšího Citroënu DS3 1,6 THP ve verzi Sport Chic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků