Ostré provedení Citroënu DS3 s přídomkem Racing jsme vám představili již dávno a dlouho je tomu již i od odhalení detailnějších technických specifikací. Od září navíc známe i české ceny a zdá se, že k tématu již není co dodat. Nyní pro vás ale máme ještě jednu podstatnou informaci - vůz je nyní i v našich končinách realitou nejen virtuální a první skutečné vozy konečně míří i k českým dealerům. Pokud tedy o vskutku noblesní mini máte zájem, je ten nejvyšší čas si jej objednat.
Připomeňme, že DS3 Racing má nabízet spojení běžné využitelnost i a sportovích vlastností. Od výchozího DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho sportovní temperament je ale podtrřen řadou prvků, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.
Citroën DS3 Racing bude k mání ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru potom na liště palubní desky a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci doplňuje šedý odstín střechy bílý lak karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení. Stejně jako všechny vozy řady DS, i model Citroën DS3 Racing si mohou zákazníci upravit na míru vlastnímu vkusu pomocí samolepicích fólií určených na karoserii a palubní desku, s nimiž ladí i koberečky v kabině.
Výbava vozu Citroën DS3 Racing se opírá o výbavy verze Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom stále komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů. Charakter vozu potvrzuje i výběr specifických materiálů a zpracování detailů, dále nápis Citroën Racing na opěrkách sedadel a na číslovaném štítku na čalounění stropu.
Model Racing je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 152 kW. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici při 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Díky těmto úpravám Citroën DS3 Racing zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s. Tyto výsledky doplňuje rozumná spotřeba 6,4 l/100 km ve smíšeném režimu, pakliže se s ním budete držet zkrátka...
Tip: Přečtěte si náš test druhého nejrychlejšího Citroënu DS3 1,6 THP ve verzi Sport Chic.
Citroën DS3 Racing