Citroën DS3 R3: je libo opravdu ostrý DS3?

V rámci propagace sériové DS3 představuje Citroën závodní verzi s označením DS3 R3 s 213 koňmi výkonu a nekompromisním laděním.

V oddělení Citroën Racing vznikal od počátku loňského roku nový model DS3 R3, prototyp na silnice vyjel v srpnu 2009 a během následujících měsíců v rozmanitých provozních podmínkách najel 10 000 km. Novinka má zasáhnout do bojů v závodech série Group R3T a vyznačuje se ochrannou klecí, přepracovanými závěsy předních kol, zesílenou zadní částí karoserie a posílenou brzdovou soustavou s dvojicí hlavních válců a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Zvláště závěsy předních kol lze v širokém spektru nastavovat, a to co do tuhosti, světlé výšky či rozchodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme typický přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP. Konstruktéři Citroën Racing se zaměřili na vývoj nových vačkových hřídelů, pístů, ojnic a setrvačníku. Aby se zvýšila světlost a snížilo riziko poklesu tlaku mazacího okruhu, instalovali novou olejovou vanu z uhlíkových kompozitů. Model DS3 R3 dostal řídicí jednotku schopnou vyhodnocovat více vstupních informací a katalyzátor převzatý z většího typu C4 WRC. Sací a výfukové trakty, dmychadlo, vstřikovače nebo čerpadla přitom pocházejí ze sériové produkce, což vyžadují homologační předpisy. Přesto se vývojářům podařilo zvýšit výkonovou špičku na 213 koní (157 kW) a točivý moment na 350 Nm, což při hmotnost 1 230 kg slibuje zajímavou dynamiku.

Důležitým prvkem modelu DS3 R3 je jeho převodovka. Vůbec poprvé tak Citroën nabízí sprtovní veřejnosti poloautomatickou rychlostní skříň, jež prý zaručuje zkrácení časů řazení a zvyšuje spolehlivost i v těch nejtěžších podmínkách. Řídicí jednotka přitom kontroluje, zda požadavek řidiče celému mechanizmu neuškodí. Uvnitř vozu najdeme jednoduchý volant z uhlíkových kompozitů s řadicími pákami známý z již zmíněného C4 WRC. Na podlaze se nachází spojkový pedál, ten se však používá pouze při rozjezdech.

Do prodejů vozy Citroën DS3 R3 dostane koncem tohoto roku. Cenu zatím neznáme, automobilka ale slibuje, že vůz bude „dostupný”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 R3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků