Citroën DS3 R3: je libo opravdu ostrý DS3?

V rámci propagace sériové DS3 představuje Citroën závodní verzi s označením DS3 R3 s 213 koňmi výkonu a nekompromisním laděním.

V oddělení Citroën Racing vznikal od počátku loňského roku nový model DS3 R3, prototyp na silnice vyjel v srpnu 2009 a během následujících měsíců v rozmanitých provozních podmínkách najel 10 000 km. Novinka má zasáhnout do bojů v závodech série Group R3T a vyznačuje se ochrannou klecí, přepracovanými závěsy předních kol, zesílenou zadní částí karoserie a posílenou brzdovou soustavou s dvojicí hlavních válců a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Zvláště závěsy předních kol lze v širokém spektru nastavovat, a to co do tuhosti, světlé výšky či rozchodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme typický přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP. Konstruktéři Citroën Racing se zaměřili na vývoj nových vačkových hřídelů, pístů, ojnic a setrvačníku. Aby se zvýšila světlost a snížilo riziko poklesu tlaku mazacího okruhu, instalovali novou olejovou vanu z uhlíkových kompozitů. Model DS3 R3 dostal řídicí jednotku schopnou vyhodnocovat více vstupních informací a katalyzátor převzatý z většího typu C4 WRC. Sací a výfukové trakty, dmychadlo, vstřikovače nebo čerpadla přitom pocházejí ze sériové produkce, což vyžadují homologační předpisy. Přesto se vývojářům podařilo zvýšit výkonovou špičku na 213 koní (157 kW) a točivý moment na 350 Nm, což při hmotnost 1 230 kg slibuje zajímavou dynamiku.

Důležitým prvkem modelu DS3 R3 je jeho převodovka. Vůbec poprvé tak Citroën nabízí sprtovní veřejnosti poloautomatickou rychlostní skříň, jež prý zaručuje zkrácení časů řazení a zvyšuje spolehlivost i v těch nejtěžších podmínkách. Řídicí jednotka přitom kontroluje, zda požadavek řidiče celému mechanizmu neuškodí. Uvnitř vozu najdeme jednoduchý volant z uhlíkových kompozitů s řadicími pákami známý z již zmíněného C4 WRC. Na podlaze se nachází spojkový pedál, ten se však používá pouze při rozjezdech.

Do prodejů vozy Citroën DS3 R3 dostane koncem tohoto roku. Cenu zatím neznáme, automobilka ale slibuje, že vůz bude „dostupný”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 R3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků