Citroën DS3: produkční verze v plné nahotě

Francouzská móda má ve světě dobrý zvuk a Citroën z toho hodlá těžit. Nový model DS3 hraje i ve své produkční verzi hlavně na city.

Ano, týká se to i francouzského vína a kuchyně, v otázce automoblů však místním automobilkám poněkud ujel vlak, neboť vesměs staví levnější hatchbacky často pochybné kvality. Ale nebylo tomu tak vždy a Citroën se tento trend pokusí zvrátit uvedením své exkluzívní řady DS, jež se má vyznačovat prvotřídní kvalitou a hodnotným designem.

V Ženevě začal Citroën v březnu se studií DS Inside Concept, jež měla předznamenat vznik celé série prémiových produkčních modelů a my jsme vás o tom informovali na tomto místě. První vlaštovkou se stává typ DS3, který se kupodivu od zmíněné studie liší prakticky pouze náhradou dvojice koncovek výfuku koncovkou jedinou nebo konvenční anténou, zatímco třeba zajímavý tvar sloupku B zůstal zachován.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sériové provedení Citroënu DS3 podle předpokladů vychází z běžného typu C3 a na mechanických skupinách se toho mnoho nezměnilo. Na délku měří 3 950 mm a na šířku 1 710 mm, čímž je DS3 nepatrně větší než základní model. Důležitý je však styl, podobně jako u věhlasných francouzských krajčích si tak můžete vybrat z široké škály barevných odstínů, jež lze navíc modifikovat různými barvami interiéru, střechy, zrcátek nebo kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat tři zážehové motory s výkony 95 koní (71 kW), 120 koní (89 kW) a 150 koní (112 kW) a dvojice dieselů s výkony 90 a 110 koní, přičemž emise CO2 v některých případech poklesly pod hranici 100 g/km. Zprvu bude možno vybírat z pěti a šestistupňových převodovek s manuálním řazením, automat by měl brzy následovat.

Citroën DS3 se oficiálně představí letos ve Frankfurtu a modely DS4 a DS5 budou následovat v roce 2011, resp. 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků