Nedávné pohlcení německého Opelu francouzským koncernem PSA patří k nejvýznamnějším událostem automobilového světa posledních let. My jsme se podívali do minulosti všech tří zainteresovaných výrobců a připravili pro vás jakési virtuální muzeum jejich nejdůležitějších aut.
Do výběru jsme zařadili jak běžné sériové automobily a jejich vyloženě sportovní deriváty, tak i unikátní závodní monoposty a téměř neznámé modely. Často o nich nemají přesné informace ani samotné automobilky, někdy navíc vůbec netuší, kde vlastně skončily.
Automobilka Opel má dlouhou historii jak ve výrobě osobních automobilů, tak v překonávání rekordů. Už v roce 1914 postavila čistě závodní speciál, který měl vládnout tehdejšímu světu rychlosti. A v motorsportu se angažovala v podstatě po celou dobu své existence, než jí finanční problémy donutily zastavit tak významné projekty, jakými byly šampionáty DTM či rallyová mistrovství.
Citroën vždy sázel spíše na komfort a luxus. Takže pokud někdo v konverzaci zmíní hydropneumatické pérování, člověku by měla hned na mysli vytanout automobilka, jejíž stoje šoféroval i samotný Fantomas. To ovšem neznamená, že Citroën neumí postavit rychlé závodní auto. Ostatně o umu jeho inženýrů se posledních 25 let pravidelně přesvědčují účastníci světových rallye podniků. Nicméně Citroën nebyl v oblasti soutěžních vozů pokaždé úspěšný. A přesto se jeho neúspěšný projekt do našeho muzea dostal.
A Peugeot? Ten nejenže dokáže postavit skvělé závodní auto, on umí postavit také dokonale nenápadného zabijáka, případně luxusní limuzínu svůdných tvarů, která i přes všechny své klady vlastně úspěšná vůbec nebyla …
A o jakých vozech to tady vlastně mluvíme? Na to se podívejte do naší komentované galerie.