Citroën DS vedle Opelu GT: Stvořili jsme virtuální muzeum nového kolosu

Nedávné pohlcení německého Opelu francouzským koncernem PSA patří k nejvýznamnějším událostem automobilového světa posledních let. My jsme se podívali do minulosti všech tří zainteresovaných výrobců a připravili pro vás jakési virtuální muzeum jejich nejdůležitějších aut.

Do výběru jsme zařadili jak běžné sériové automobily a jejich vyloženě sportovní deriváty, tak i unikátní závodní monoposty a téměř neznámé modely. Často o nich nemají přesné informace ani samotné automobilky, někdy navíc vůbec netuší, kde vlastně skončily.

Automobilka Opel má dlouhou historii jak ve výrobě osobních automobilů, tak v překonávání rekordů. Už v roce 1914 postavila čistě závodní speciál, který měl vládnout tehdejšímu světu rychlosti. A v motorsportu se angažovala v podstatě po celou dobu své existence, než jí finanční problémy donutily zastavit tak významné projekty, jakými byly šampionáty DTM či rallyová mistrovství.

Citroën vždy sázel spíše na komfort a luxus. Takže pokud někdo v konverzaci zmíní hydropneumatické pérování, člověku by měla hned na mysli vytanout automobilka, jejíž stoje šoféroval i samotný Fantomas. To ovšem neznamená, že Citroën neumí postavit rychlé závodní auto. Ostatně o umu jeho inženýrů se posledních 25 let pravidelně přesvědčují účastníci světových rallye podniků. Nicméně Citroën nebyl v oblasti soutěžních vozů pokaždé úspěšný. A přesto se jeho neúspěšný projekt do našeho muzea dostal.

A Peugeot? Ten nejenže dokáže postavit skvělé závodní auto, on umí postavit také dokonale nenápadného zabijáka, případně luxusní limuzínu svůdných tvarů, která i přes všechny své klady vlastně úspěšná vůbec nebyla …

A o jakých vozech to tady vlastně mluvíme? Na to se podívejte do naší komentované galerie.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků