Citroën DS vedle Opelu GT: Stvořili jsme virtuální muzeum nového kolosu

Nedávné pohlcení německého Opelu francouzským koncernem PSA patří k nejvýznamnějším událostem automobilového světa posledních let. My jsme se podívali do minulosti všech tří zainteresovaných výrobců a připravili pro vás jakési virtuální muzeum jejich nejdůležitějších aut.

Do výběru jsme zařadili jak běžné sériové automobily a jejich vyloženě sportovní deriváty, tak i unikátní závodní monoposty a téměř neznámé modely. Často o nich nemají přesné informace ani samotné automobilky, někdy navíc vůbec netuší, kde vlastně skončily.

Automobilka Opel má dlouhou historii jak ve výrobě osobních automobilů, tak v překonávání rekordů. Už v roce 1914 postavila čistě závodní speciál, který měl vládnout tehdejšímu světu rychlosti. A v motorsportu se angažovala v podstatě po celou dobu své existence, než jí finanční problémy donutily zastavit tak významné projekty, jakými byly šampionáty DTM či rallyová mistrovství.

Citroën vždy sázel spíše na komfort a luxus. Takže pokud někdo v konverzaci zmíní hydropneumatické pérování, člověku by měla hned na mysli vytanout automobilka, jejíž stoje šoféroval i samotný Fantomas. To ovšem neznamená, že Citroën neumí postavit rychlé závodní auto. Ostatně o umu jeho inženýrů se posledních 25 let pravidelně přesvědčují účastníci světových rallye podniků. Nicméně Citroën nebyl v oblasti soutěžních vozů pokaždé úspěšný. A přesto se jeho neúspěšný projekt do našeho muzea dostal.

A Peugeot? Ten nejenže dokáže postavit skvělé závodní auto, on umí postavit také dokonale nenápadného zabijáka, případně luxusní limuzínu svůdných tvarů, která i přes všechny své klady vlastně úspěšná vůbec nebyla …

A o jakých vozech to tady vlastně mluvíme? Na to se podívejte do naší komentované galerie.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků