Citroën DS Inside: první z nové řady

Studie Citroën DS Inside má za úkol naznačit povahu nastávajících sériových novinek od PSA. Vypadá to, že je na co se těšit.

Nemělo by totiž jít o běžné vozy, ale o modely s puncem jedinečnosti. Novinky budou tři, zamíří mezi malé, střední a velké automobily a jejich premiéry budou postupně přicházet počínaje rokem 2010. Studie DS Inside přináší nový přístup ke svobodě volby směřující k designu, jízdním výkonům a každodenní využitelnosti. Podle přání Citroënu se mají vozy z budoucí řady DS stát předmětem touhy zákazíků, ztělesňovat tvůrčího ducha, inteligenci a prvotřídní kvalitu výroby, tedy to nejlepší z Citroënu, a sice v duchu nového hesla „Créative Technologie“.

Těšit se můžeme i na nový způsob označování. Zatímco dnes mají vozy Citroën jména s kombinací písměne C a velkoprostorové automobily se vyznačují přívlastkem Picasso, nová řada vycházející ze studie Inside bude charakterizována jako DS. Faktem je, že půl století starý Citroën DS byl svého času symbolem pro nejmodernější a vytříbenou techniku, bohatou výbavu a styling budoucnosti, ovšem v praktickém balení. A z tohoto odkazu chce Citroën u své nové řady těžit, přičemž označení DS nyní vykládá jako „Different Spirit“. Nové vozy se budou jmenovat DS3, DS4 a DS5. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie DS Inside, kterou vám nabízíme v přiložené galerii, bude mít nejblíže k nejmenšímu z budoucích vozů, tedy k modelu DS3, který do prodejů přijde jako první. Vyznačovat by se měl dosud nevídanou sérií doplňků, jimiž bude moci nový majitel přesně vyjádřit svoji individualitu, jakož i důsledným důrazem na detaily. Tento přístup na uvedené studii pozorujeme jak v členitém a pestrém interiéru, tak na neortodoxním způsobem pojaté karosérii. Palubní deska je vzdušná a zajímavá, za pozornost stojí jakési její prolomení v místech, kde hostí tři oddělené rámečky palubních přístrojů. Sedadla s dlouhými sedáky i opěradly a výrazným bočním vedením dávají v kombinaci s chromovými doplňky interiéru a volantem s plochým spodkem řidiči pocit jízdy ve sporťáku. K dojmu exkluzivity přispívají i matné lakování karosérie či střecha čalouněná kůží v barvě slonové kosti.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Projekt DS je veden britským designérem Markem Lloydem. Počínaje modelem DS3 by nová řada měla celé rodině vozů Citroën dodat silnou a nezaměnitelnou osobitost v duchu hesla Different Spirit. Insiprace v kvalitních historických vzorech je pochopitelně žádoucí, nicméně otázkou zůstává, jaká bude celková kompilace se soudobou technikou, kterou Citroën, buďme upřímní, zatím zvláště v ohledu spolehlivosti stoprocentně nezvládá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS Inside
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků