Citroën DS Inside: první z nové řady

Studie Citroën DS Inside má za úkol naznačit povahu nastávajících sériových novinek od PSA. Vypadá to, že je na co se těšit.

Nemělo by totiž jít o běžné vozy, ale o modely s puncem jedinečnosti. Novinky budou tři, zamíří mezi malé, střední a velké automobily a jejich premiéry budou postupně přicházet počínaje rokem 2010. Studie DS Inside přináší nový přístup ke svobodě volby směřující k designu, jízdním výkonům a každodenní využitelnosti. Podle přání Citroënu se mají vozy z budoucí řady DS stát předmětem touhy zákazíků, ztělesňovat tvůrčího ducha, inteligenci a prvotřídní kvalitu výroby, tedy to nejlepší z Citroënu, a sice v duchu nového hesla „Créative Technologie“.

Těšit se můžeme i na nový způsob označování. Zatímco dnes mají vozy Citroën jména s kombinací písměne C a velkoprostorové automobily se vyznačují přívlastkem Picasso, nová řada vycházející ze studie Inside bude charakterizována jako DS. Faktem je, že půl století starý Citroën DS byl svého času symbolem pro nejmodernější a vytříbenou techniku, bohatou výbavu a styling budoucnosti, ovšem v praktickém balení. A z tohoto odkazu chce Citroën u své nové řady těžit, přičemž označení DS nyní vykládá jako „Different Spirit“. Nové vozy se budou jmenovat DS3, DS4 a DS5. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie DS Inside, kterou vám nabízíme v přiložené galerii, bude mít nejblíže k nejmenšímu z budoucích vozů, tedy k modelu DS3, který do prodejů přijde jako první. Vyznačovat by se měl dosud nevídanou sérií doplňků, jimiž bude moci nový majitel přesně vyjádřit svoji individualitu, jakož i důsledným důrazem na detaily. Tento přístup na uvedené studii pozorujeme jak v členitém a pestrém interiéru, tak na neortodoxním způsobem pojaté karosérii. Palubní deska je vzdušná a zajímavá, za pozornost stojí jakési její prolomení v místech, kde hostí tři oddělené rámečky palubních přístrojů. Sedadla s dlouhými sedáky i opěradly a výrazným bočním vedením dávají v kombinaci s chromovými doplňky interiéru a volantem s plochým spodkem řidiči pocit jízdy ve sporťáku. K dojmu exkluzivity přispívají i matné lakování karosérie či střecha čalouněná kůží v barvě slonové kosti.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Projekt DS je veden britským designérem Markem Lloydem. Počínaje modelem DS3 by nová řada měla celé rodině vozů Citroën dodat silnou a nezaměnitelnou osobitost v duchu hesla Different Spirit. Insiprace v kvalitních historických vzorech je pochopitelně žádoucí, nicméně otázkou zůstává, jaká bude celková kompilace se soudobou technikou, kterou Citroën, buďme upřímní, zatím zvláště v ohledu spolehlivosti stoprocentně nezvládá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS Inside
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků