Citroën chystá náhradu za hydropneumatické odpružení na rok 2017

18 komentářů

václav
26. listopadu • 22:58

Koupil jsem si Novou C5 a jestli jsem za 12 let a 400 000 km na něco opravdu nesáhl,tak to byl HYDRACTIVE ...

Petr
25. listopadu • 23:27

na posledním modelu C5 mám najeto 215tis.km.Pár aut už jsem mněl,ale hydro je bez konkurence .Klid,pohoda,absorbce nerovností ...nechci jiné.V 180tis jsem měnil přední tlumiče,lehce prosakovaly.ještě by to vydrželo ,ale mám rád když je auto v pořádku.oprava 13tis-origo díly i s montáží, jinak bez poruchy.kolik stojí kvalitní tlumiče na jiná auta ???

Kankunen
25. listopadu • 16:43

Jak nám předvádějí, tak vymysli chromovaný tlumič.

fantomas
25. listopadu • 18:55

Nikdy jsem neměl jiné auto než Citroen.
Ano u Bx mě praskla trubka od hydrauliky,ano zadek u starých Citroenů lehával dole ale byl to super pocit ráno nastoupit a začít se zvedat ;-). Všeobecně s hydraulikou oproti jiným věcem byl nejmenší problém.koule se na staré modely dali dofouknout za 250.- kus - kolik stojí klasický tlumič na konvenční auta ? Vždy to byla jen neinformovanost typu jedna paní povídala.
Ale díky těmto historkám my ,co jim nevěříme máme pohodlné auta za pár korun.
Že se ostatní lidé Citroenu bojí je problém masáže médií (VW aŠkoda je vždy nejlepší:-O )
a pak hlavně Citroenu - kolik jste kdo viděl reklam na hydropneumatické odpružení C5 ?
Přitom ten komfort je parádní a vždy když jedu v jiném autě a pak sednu do svého mám blažený pocit.
Jsem zvědav čím to chtějí nahradit,bude ten jejich zázrak řešit to že když se auto pořádně naloží nebude táhnout zadek po zemi jako ostatní ? Půjde zvednout na polní cestě abych neutrhl výfuk ? Asi těžko. Ať jdou do háje ,další historická značka je na cestě do záhuby.:-(

Kankunen
25. listopadu • 16:06

Jak nám předvádějí, tak vymysli chromovaný tlumič.

fri
25. listopadu • 13:25

Nevim jak si to pani manazerka predstavuje. Jestli uz onen zazrak netestuji ve fazi prototypu, tak do 2017 ho uvest nestihnou.
Mam reseni, jedna automobilka ma vychytany spolehlivy system odpruzeni,ktery je unikatni a zakaznici jej ocenuji,navic ma pro jeho vyrobu zavedenou fabriku, a naklady na jeho zavedeni jsou minimalni..
Ten system se jmenuje Hydractive a pouziva ho Citroen.

Martin
25. listopadu • 18:09

Hydractive je ale asi výrobně drahý, dispozici je pouze v C5 a i tam jen za příplatek. Proto si ho asi moc zákazníků nekoupí, i kvůli obavám o jeho spolehlivost. Děsivé obrázky starých Citroenů s prasklou hydraulikou léžících na zemi, nebo naopak s různým poškozením podivně stojících nakřivo, jsou ještě v paměti mnohých příznivců i odpůrců této značky. Právě ta podivnost tohoto systému mnoho zákazníků asi odrazuje. Takže předpokládám, že nabídnou něco na způsob elektronicky řízené integrované jednotky pro každé kolo zvlášť s proměnnou charakteristikou.

Hanz
25. listopadu • 21:16

Většina závad na hydraulice (a ostatně nejen na ní a nejen na Citroenech) hlavně na starších autech je způsobená jedinou a u všech aut stejnou součástkou-majitelem...
Auta už nějaký ten pátek dělám,hydraulické,Citroeny jezdím už cca 17 let a o tomto svém tvrzení jsem bezmezně přesvědčen. Pokud si totiž koupím starší auto a chci,aby mi sloužilo,musím počítat s tím,že do něj sem tam vrazím nějakou korunu. Ale je spousta lidí,kteří si koupí "voňafku z bazáru",která má najeto poctivých (českých) 120000km po dálnici,nikdy nejezdilo v zimě a majitel byl důchodce,který s každým vrznutím letěl hned do servisu,takže auto bylo do poslední chvíle opečovávaný s největší svědomitostí,což doloží krásně vyplněnou serviskou,úhledně vyplněnou jednou rukou,jednou propiskou a orazítkovanou stejným razítkam. A najednou jim něco odejde. První,co šťastnému majiteli takové "voňafky" vypadne z úst bude: Co jsem si to koupil za m..ku. Má jenom 120000km a už se s..e. Zajede do servisu,tam mu řeknou cenu opravy. Zanadává si podruhé a začne obvolávat vrakoviště... Sežene,co potřeboval,samozřejmě z auta,ve kterém ta součástka najela maximálně 100000 (většinou spíš míň) a je naprosto super...
No a ta se mu za rok a pár tisíc km zase rozbije a to už je na našeho majitele moc a celá automobilka a její výrobky stojí za h...no.
A to ještě nemluvím o "odborných" opravách některých umělců.
Nějak nechápu,proč Citroen opouští Hydru a chce se vrhnout do neznámé(?) vody. Myslím,že kdyby místo vývoje úplně nového systému vylepšovali ten stávající (i když na Hydře s Amvarem už myslím není,co vylepšovat),tak by to asi bylo míň finančně náročný a ty peníze ušetřený za vývoj by měli pustit do osvěty ohledně hydrauliky a přesvědčit lidi,že kdo chce pohodlí,pro toho je to ta pravá volba :)

mpolan
26. listopadu • 18:45

Problém Hydractivu je v jeho konstrukční složitosti, i když s třetí generací už to vcelku odladili. Pořád je to poměrně komplikovaný systém a nejspíš je už na hranici svého možného vývoje do budoucna. Taky je otázka, jak by uspěl v aktuálně módních SUV, která se nakonec ani tomu Citroenu nevyhnou...

Hanz
29. listopadu • 21:43

Hydractive 3+ je naopak mezi "aktivními" podvozky z těch jednodušších a na údržbu finančně míň náročných. Jen pro porovnání: BHI (blok elektroniky,čerpadla a HW řízení systému u Hydractive 3+) vyjde nové na cca 19000kč,jedna koule (H3 má čtyři, H3+ jich má šest) stojí cca 3200kč,snímač výšky stojí cca 2500kč a jsou dva... A to je vlastně vše,z čeho se celé pérování skládá. Pokud by odešlo vše najednou (nesmysl),tak mě oprava vyjde na 43200kč. Což je méně,než cena pouhého hydraulického čerpadla např pro systém Dynamic drive od BMW, který pomocí aktivních stabilizátorů stabilizuje náklon karosérie v zatáčkách. Dalšími prvky tohoto systému jsou hydraulický rozdělovací blok,oba aktivní stabilizátory,4x snímač výšky a samozřejmě 4x aktivní tlumič v ceně cca 28000kč/ks,řídící elektronika a pokud má vozidlo vzduchové pérování tak ještě 2x cca 10000 za vzduchovou pružinu (měch).
Ano,systémy Dynamic drive a Adaptive drive používané u BMW jsou mnohem sofistikovanější systémy,než H3+,ale na běžné ježdění,pokud chci vozidlo s aktivním podvozkem na naše silnice,s podstatně nižšími náklady na opravy zdá se mi H3+,jako ve všech směrech lepší. Velkým bonusem je u H3+ možnost změny světlé výšky,kterou pokud vím BMW u žádného současného modelu nenabízí...

fri
25. listopadu • 18:38

No, obávám se že většina řidičů nemá o existenci hydractive ani ponětí.
Ano, jednou za cca 200 - 250 tis. km je potřeba vyměnit koule, ale to stojí prý cca 20 tis.kč, což několikanásobně méně než např výměna měchu u vzduchového podvozku..
Máš pravdu, že v současnosti je hadractive za příplatek. A jak je velký? 10 tis. Kč - podle mě naprosto směšná částka oproti tomu co přinese autu - a oproti příplatkům za nesmysly napříč automobilkami...
Navíc příplatek za hydractiva je záležitost až posledního ceníku, jinak doposud - tj. cca 7 let na trhu - byl vázán na motorizaci, takže ho dostávala i THP 115 kw i v době kdy C5 s tímto motorem stála 475 tis. (tj vloni)

viper
25. listopadu • 10:50
krok
25. listopadu • 13:18

Ta zadní část se nějak nepovedla.
Současná C5 má opačně prohnuté sklo zadního okna a díky tomu je velmi dobrý přístup do kufru, narozdíl od ostatních sedanů. Jedině že by ta nová byl liftback.

Pilot
25. listopadu • 10:41


.. už zjistila, že zavrhnout jediné unikum co měli, asi nebyl úplně nejlepší nápad, když jsou auta dnes, veskrze, a někdy doslova, v podstatě to stejné (VW, TPA, ... ).. jenom manažer, dobrou automobilku nepostaví ... za těmi největšími (Posche+VW, Honda, Ford, Citroen (!!), Ferarri, ...) stál vždy nějaký geniální konstruktér ....

mpolan
25. listopadu • 12:59

Nepostaví, ale udrží. Geniální konstruktér je v dnešní době zbytečný, když větší roli hraje marketing.

Brumla
25. listopadu • 13:21

Myslím, že Elon Musk by nesouhlasil :-D

mpolan
25. listopadu • 17:27

Musk není konstruktér. Má nápady a je skvělý manažer (dokonce bych řekl, že výjimečný), ale není rozhodně konstruktér. Koneckonců, kapitál si udělal na Paypalu, ne výrobou aut.

neodborník
25. listopadu • 14:15

Souhlasit nemusí, nic s tím nenadělá.

Doporučujeme

Články odjinud