Citroën chce vsadit na obří kola. Předobrazem je koncept ke stému výročí značky

Citroën v letošním roce slaví rovnou stovku. K příležitosti tohoto úctyhodného výročí chce rozjet revoluci a vrátit se ke kořenům.

Francouzská automobilka Citroën představila u příležitosti svého stého výročí zajímavý koncept 19_19, jehož název odkazuje na rok založení značky. Na konceptu jsou, vedle futuristických tvarů, které jsou Citroënům vlastní, nejzajímavější obří kola.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Automobilka se tímto konceptem chtěla trochu vrátit ke svým kořenům, kdy jí v žilách proudila divokost, odvážnost a inovativnost, což se rozhodně povedlo. Samozřejmě se dalo očekávat, že se prvky konceptu promítnou do sériové výroby. Automobilka nyní oznámila, že to budou obří kola, která se v jisté podobě promítnou i do sériové výroby. Předsedkyně představenstva značky Linda Jackson totiž tvrdí, že „lidé se nudí“.

„Potřebují nový vzhled a s takto velkými koly bychom získali zcela jiné postavení," prozradila Jacksonová. Zatímco samotný koncept by se měl dočkat sériové podoby do roku 2030, prvek větších kol by se mohl objevit již za několik měsíců. Jen to asi nebudou třicítky, jako u konceptu.

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Společnost Goodyear, která pneumatiky pro koncept vyvíjela, bude nyní muset vyřešit problém s komfortem na palubě. Velká kola a nízké pneumatiky naznačují nepříjemnou jízdu. Citroën se ale proměny zpět v bláznivou značku vzdát nechce a investuje další a další peníze do vývoje. Uvidíme, co nám v následujících měsících oznámí.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků