Citroën chce vsadit na obří kola. Předobrazem je koncept ke stému výročí značky

Citroën v letošním roce slaví rovnou stovku. K příležitosti tohoto úctyhodného výročí chce rozjet revoluci a vrátit se ke kořenům.

Francouzská automobilka Citroën představila u příležitosti svého stého výročí zajímavý koncept 19_19, jehož název odkazuje na rok založení značky. Na konceptu jsou, vedle futuristických tvarů, které jsou Citroënům vlastní, nejzajímavější obří kola.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Automobilka se tímto konceptem chtěla trochu vrátit ke svým kořenům, kdy jí v žilách proudila divokost, odvážnost a inovativnost, což se rozhodně povedlo. Samozřejmě se dalo očekávat, že se prvky konceptu promítnou do sériové výroby. Automobilka nyní oznámila, že to budou obří kola, která se v jisté podobě promítnou i do sériové výroby. Předsedkyně představenstva značky Linda Jackson totiž tvrdí, že „lidé se nudí“.

„Potřebují nový vzhled a s takto velkými koly bychom získali zcela jiné postavení," prozradila Jacksonová. Zatímco samotný koncept by se měl dočkat sériové podoby do roku 2030, prvek větších kol by se mohl objevit již za několik měsíců. Jen to asi nebudou třicítky, jako u konceptu.

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Společnost Goodyear, která pneumatiky pro koncept vyvíjela, bude nyní muset vyřešit problém s komfortem na palubě. Velká kola a nízké pneumatiky naznačují nepříjemnou jízdu. Citroën se ale proměny zpět v bláznivou značku vzdát nechce a investuje další a další peníze do vývoje. Uvidíme, co nám v následujících měsících oznámí.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků