Citroën C8: rodinné království (kompaktní test)

7 komentářů

Tomáš Langer
20. listopadu • 20:20

Strávil jsem v něm v květnu 2 dny cestou ze středu Francie do Švýcarska a zpět. Mohu-li porovnat s mým 13 let starým Renaultem Espace, jiný kafe je hlavně motor (měl 2.0 HDi), který je sice na tak těžký auto docela slabý, ale na dálniční jízdu byl akorát. Perfektní je ovšem jeho zvuk (nijak se nepodobá klasickému dieselu) a spotřeba.

Co bych nemusel, je centrální poloha přístrojů, holt zas jednou vyhráli designéři nad praktikama. Tvar a nápaditost obrovské přístrojovky je však impozantní a sympatická. Sedačky jsou nejenom pohodlné, ale i praktické, jednak integrovanými pásy, jednak snadností sklopení.

Zajímavostí jsou zasouvací zadní boční dveře, jejichž smysl mi však uniká. Smysl by měly tehdy, když by mi usnadňovaly vystoupení z auta při zaparkování těsně u vedlejšího auta (což je při šířce MPV časté). Jenže přední dveře jsou klasické, takže zadní cestující sice v těsném prostoru vystoupí, ale řidič ne... .

Pokud chcete vynikající MPV a máte peníze na nové, doporučuji.

 

Tomáš

Jano
20. listopadu • 20:37

Tie pristroje uprostred je, podla mna, vec zvyku. Nemoze to byt hrozne, ked to zacinaju pouzivat mnohe znacky a modely... Picasso, Espace, Scenic, Yaris, Primera, Lancia Ypsilon...).

Tomáš Langer
21. listopadu • 9:04

Ale jo, zvyknout se dá, ale nedává to smysl - spolujezdec nemá co na budíky koukat a já potřebuju mít údaje co nejvíc v zorným poli.

Optimální by byl průhledový displej jako ve stíhačce, který promítá důležité údaje (tedy hlavně rychlost) skrz čelní sklo tak, že řidič údaj vidí jakoby zobrazený před autem. Vzdálenost promítnutí údaje se navíc může měnit podle rychlosti, takže automaticky řidiče navádí koukat se dostatečně dopředu.

 

Tomáš

Dusan
23. listopadu • 23:19

Duvod neni aby mel spolujezdec vyhled na budiky, ale udajne efektivita prace ridice. Nutnost juknout vedle je pry vice nez vyvazena eliminaci preostrovani ridice na kratkou vzdalenost. Ty budiky jsou tak daleko, ze je clovek cte i kdyz je zaostren na nekonecno. No mne to moc nepresvedcilo.

Tomáš Langer
6. prosince • 22:34

To je pěkný nesmysl, neboť kdyby byly přístroje umístěné co nejvíce vpředu na přístrojovce, byly by i tak v dostatečné vzdálenosti. Pochopil bych to u normálního auta, ale u C8 nebo Espace, které mají rovně před řidičem k oknu větší vzdálenost, než doprostřed k budíkům to nechápu...

 

Tomáš

Ja a to čo mám rád
20. listopadu • 19:33

Veľmi slušné auto. A tá cena, myslím, že je vzhľadom na rozmery auta, motor a hlavne výbavu primeraná. Veľa vanov nemá takú bohatú výbavu v štandarde.

Pepa Riha
20. listopadu • 17:00

by me jenom zajimalo kdyz vidim capka v kufru v tricku kratasech a paskacich kdy ste to testovali ?

Doporučujeme

Články odjinud