Citroën C8: do třetice všeho dobrého

Po Lancii Phedra a Peugeotu 807 se odhaluje také modernizovaný Citroën C8. Jaký je druhý z dvojice Francouzů?

Citroën odhaluje první fotografie inovované verze svého velkého MPV, modelu C8. Jak sám říká, u nových modelů se snaží vyvíjet vozy kombinující moderní a prostorné interiéry s jízdním požitkem. Přesně takové změny se dotkly i C8, a tak si je postupně  představme.

Tip: Představení faceliftované Lancie Phedra naleznete zde, informace ohledně Peugeotu 807 si můžete přečíst zde.

Podobně jako Phedra či 807, C8 dostane také pod kapotu dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec HDI o objemu 2,2 l a výkonu 125 kW/170 k a točivém momentu 370 Nm již při 1500 ot./min. Motor bude sériově kombinovaný s filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání bude k dispozici šestistupňový automat.

V nabídce bude jediný zážehový agregát, dvoulitr s výkonem 105 kW/143 k s pětistupňovým manuálem, za příplatek ho bude možné získat také s již trochu zastaralým čtyřstupňovým autometem. Ostatní motory zastupují diesely 2,0 HDI o výkonech 88 kW/120 k a 100 kW/136 k – oba disponují šestistupňovou manuální převodovkou.

Vnějších změn mnoho není a tipujeme, že na cestě byste faceliftovanou C8 ani nepoznali. Jemné detaily se sice změnili na přídí i zádi vozu, ale jde hlavně o světlomety a příď dostala více chrómu. Interiér vozu naopak dostal kvalitnější materiály, které mají působit mnohem luxusněji, ať už na pohled nebo na dotek.

S rozvorem 2,82 m patří C8 k největším MPV, hlavně co se týče prostoru pro posádku. Zavazadlový prostor se může zvětšit ze základních 225 litrů až na 2948 litrů. Výhodou vozu jsou také elektrické posuvné boční dveře, které velkou mírou usnadňují nastupování v stísněných prostorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaný Citroën C8

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků