Citroën C8: do třetice všeho dobrého

Po Lancii Phedra a Peugeotu 807 se odhaluje také modernizovaný Citroën C8. Jaký je druhý z dvojice Francouzů?

Citroën odhaluje první fotografie inovované verze svého velkého MPV, modelu C8. Jak sám říká, u nových modelů se snaží vyvíjet vozy kombinující moderní a prostorné interiéry s jízdním požitkem. Přesně takové změny se dotkly i C8, a tak si je postupně  představme.

Tip: Představení faceliftované Lancie Phedra naleznete zde, informace ohledně Peugeotu 807 si můžete přečíst zde.

Podobně jako Phedra či 807, C8 dostane také pod kapotu dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec HDI o objemu 2,2 l a výkonu 125 kW/170 k a točivém momentu 370 Nm již při 1500 ot./min. Motor bude sériově kombinovaný s filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání bude k dispozici šestistupňový automat.

V nabídce bude jediný zážehový agregát, dvoulitr s výkonem 105 kW/143 k s pětistupňovým manuálem, za příplatek ho bude možné získat také s již trochu zastaralým čtyřstupňovým autometem. Ostatní motory zastupují diesely 2,0 HDI o výkonech 88 kW/120 k a 100 kW/136 k – oba disponují šestistupňovou manuální převodovkou.

Vnějších změn mnoho není a tipujeme, že na cestě byste faceliftovanou C8 ani nepoznali. Jemné detaily se sice změnili na přídí i zádi vozu, ale jde hlavně o světlomety a příď dostala více chrómu. Interiér vozu naopak dostal kvalitnější materiály, které mají působit mnohem luxusněji, ať už na pohled nebo na dotek.

S rozvorem 2,82 m patří C8 k největším MPV, hlavně co se týče prostoru pro posádku. Zavazadlový prostor se může zvětšit ze základních 225 litrů až na 2948 litrů. Výhodou vozu jsou také elektrické posuvné boční dveře, které velkou mírou usnadňují nastupování v stísněných prostorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaný Citroën C8

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků