Citroën C8: do třetice všeho dobrého

Po Lancii Phedra a Peugeotu 807 se odhaluje také modernizovaný Citroën C8. Jaký je druhý z dvojice Francouzů?

Citroën odhaluje první fotografie inovované verze svého velkého MPV, modelu C8. Jak sám říká, u nových modelů se snaží vyvíjet vozy kombinující moderní a prostorné interiéry s jízdním požitkem. Přesně takové změny se dotkly i C8, a tak si je postupně  představme.

Tip: Představení faceliftované Lancie Phedra naleznete zde, informace ohledně Peugeotu 807 si můžete přečíst zde.

Podobně jako Phedra či 807, C8 dostane také pod kapotu dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec HDI o objemu 2,2 l a výkonu 125 kW/170 k a točivém momentu 370 Nm již při 1500 ot./min. Motor bude sériově kombinovaný s filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání bude k dispozici šestistupňový automat.

V nabídce bude jediný zážehový agregát, dvoulitr s výkonem 105 kW/143 k s pětistupňovým manuálem, za příplatek ho bude možné získat také s již trochu zastaralým čtyřstupňovým autometem. Ostatní motory zastupují diesely 2,0 HDI o výkonech 88 kW/120 k a 100 kW/136 k – oba disponují šestistupňovou manuální převodovkou.

Vnějších změn mnoho není a tipujeme, že na cestě byste faceliftovanou C8 ani nepoznali. Jemné detaily se sice změnili na přídí i zádi vozu, ale jde hlavně o světlomety a příď dostala více chrómu. Interiér vozu naopak dostal kvalitnější materiály, které mají působit mnohem luxusněji, ať už na pohled nebo na dotek.

S rozvorem 2,82 m patří C8 k největším MPV, hlavně co se týče prostoru pro posádku. Zavazadlový prostor se může zvětšit ze základních 225 litrů až na 2948 litrů. Výhodou vozu jsou také elektrické posuvné boční dveře, které velkou mírou usnadňují nastupování v stísněných prostorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Faceliftovaný Citroën C8

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků