Citroën C6 v testech EuroNCAP „pětihvězdičkový“

Nový C6 se zařadil mezi nejlepší v nejvyšší třídě. C6 je prvním vozem na světě, který obdržel maximální počet hvězdiček v hodnocení bezpečnosti pro chodce.

Nejnovější model Citroën C6 dosáhl brilantního výsledku v testech EuroNCAP. Umístil se mezi nejlepšími vozy co do hodnocení bezpečnosti dospělých a dětí a nejvyšší možné ohodnocení získal v kritériu bezpečnost chodců. Z hlediska bezpečnosti dospělých pasažérů je Citroën C6 na čele pelotonu ve svém segmentu s 5 hvězdičkami za 34 nasbíraných bodů (max. bylo 37 bodů). Bezpečnost dětských pasažérů byla ohodnocena 4 hvězdičkami z pěti možných. Bezpečnost chodců dostala maximální ohodnocení 4 hvězdičkami. Aktivní i pasivní bezpečnostní prvky modelu C6 jsou výsledkem dlouhodobého technologického vývoje a systematického využívání nejnovějších poznatků.

Vysoký stupeň pasivní bezpečnosti dosahuje Citroën C6 zejména díky 9 airbagům, z nichž jsou dva adaptivní čelní na místě řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu i vzadu, totéž platí u airbagů hlavových, dále tříbodové polohovatelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, pyrotechnické předpínače a omezovače tlaku bezpečnostních pásů, výztužné tyče ve dveřích, samočinná aktivace varovných blikačů při prudkém brzdění, aktivní kapota s programovatelnou deformovatelností, bezpečnostní spínač Shift – Lock na voliči automatické převodovky, signalizace opuštění jízdního pruhu, natáčecí hlavní bi-xenonové světlomety atd.

Citroën C6 je prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se pyšní tzv. aktivní kapotou, která má programovatelnou neformovatelnost pro všechny typy postav. Navíc je pod kapotou dostatek prostoru, který odděluje kryt motoru od agregátů pod ním. Citroën C6 je mimořádně bezpečný také pro posádku. Vychází z platformy č.3, která je základem modelu Citroën C5. Ne náhodou oba vozy obdržely v testech 5 hvězdiček! Výbava modelu C6 zahrnuje také řadu dalších bezpečnostních prvků, které mají řidiči pomáhat v nouzi a usnadňovat mu řízení vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků