Citroën C6 v testech EuroNCAP „pětihvězdičkový“

Nový C6 se zařadil mezi nejlepší v nejvyšší třídě. C6 je prvním vozem na světě, který obdržel maximální počet hvězdiček v hodnocení bezpečnosti pro chodce.

Nejnovější model Citroën C6 dosáhl brilantního výsledku v testech EuroNCAP. Umístil se mezi nejlepšími vozy co do hodnocení bezpečnosti dospělých a dětí a nejvyšší možné ohodnocení získal v kritériu bezpečnost chodců. Z hlediska bezpečnosti dospělých pasažérů je Citroën C6 na čele pelotonu ve svém segmentu s 5 hvězdičkami za 34 nasbíraných bodů (max. bylo 37 bodů). Bezpečnost dětských pasažérů byla ohodnocena 4 hvězdičkami z pěti možných. Bezpečnost chodců dostala maximální ohodnocení 4 hvězdičkami. Aktivní i pasivní bezpečnostní prvky modelu C6 jsou výsledkem dlouhodobého technologického vývoje a systematického využívání nejnovějších poznatků.

Vysoký stupeň pasivní bezpečnosti dosahuje Citroën C6 zejména díky 9 airbagům, z nichž jsou dva adaptivní čelní na místě řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu i vzadu, totéž platí u airbagů hlavových, dále tříbodové polohovatelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, pyrotechnické předpínače a omezovače tlaku bezpečnostních pásů, výztužné tyče ve dveřích, samočinná aktivace varovných blikačů při prudkém brzdění, aktivní kapota s programovatelnou deformovatelností, bezpečnostní spínač Shift – Lock na voliči automatické převodovky, signalizace opuštění jízdního pruhu, natáčecí hlavní bi-xenonové světlomety atd.

Citroën C6 je prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se pyšní tzv. aktivní kapotou, která má programovatelnou neformovatelnost pro všechny typy postav. Navíc je pod kapotou dostatek prostoru, který odděluje kryt motoru od agregátů pod ním. Citroën C6 je mimořádně bezpečný také pro posádku. Vychází z platformy č.3, která je základem modelu Citroën C5. Ne náhodou oba vozy obdržely v testech 5 hvězdiček! Výbava modelu C6 zahrnuje také řadu dalších bezpečnostních prvků, které mají řidiči pomáhat v nouzi a usnadňovat mu řízení vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků