Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Francouzská automobilka Citroën představila na čínském autosalonu v Pekingu novou generaci velkého sedanu Citroën C6. Vyrábět se bude rovněž v Číně u partnerské automobilky Dongfeng a s jeho vývozem mimo místní trh se vůbec nepočítá. Auto je technicky příbuzné se sedanem Dongfeng Fengshen A9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čínský Citroën C6 se na náš trh nepodívá. Bude se v Číně také vyrábět a vedle koncernových příbuzných bude hrát roli luxusnějšího vozu. Přišel ale například o vzduchový podvozek

Čínský Citroën C6 využívá také platformu EMP2 koncernu PSA, rozvor nového modelu je skoro třímetrový a na délku auto přesahuje pět metrů. Přesto je o trochu menší než minulá generace sedanu Citroën C6, která na evropském trhu skončila v roce 2012.

Dongfeng Aeolus A9 je nový čínský luxusní sedan založený na Citroënu C5

Dongfeng Aeolus A9 je nový čínský luxusní sedan založený na Citroënu C5

K pohonu slouží prozatím jen přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s automatickou převodovkou. Výkon 204 koní a točivý moment 280 Nm putuje na silnici výhradně přes přední kola. Později se má připojit ještě hybridní a plug-in hybridní pohon.

Technicky je vůz prakticky shodný s produktem automobilky Dongfeng, lišit se ale bude pojetím interiéru, samozřejmě designem detailů a také výbavou. Citroën má hrát roli luxusnějšího a prémiovějšího vozu, přesto nemá například vzduchový podvozek jako minulá C6. Do příštího roku pak ještě dorazí model s označením DS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků