Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Francouzská automobilka Citroën představila na čínském autosalonu v Pekingu novou generaci velkého sedanu Citroën C6. Vyrábět se bude rovněž v Číně u partnerské automobilky Dongfeng a s jeho vývozem mimo místní trh se vůbec nepočítá. Auto je technicky příbuzné se sedanem Dongfeng Fengshen A9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čínský Citroën C6 se na náš trh nepodívá. Bude se v Číně také vyrábět a vedle koncernových příbuzných bude hrát roli luxusnějšího vozu. Přišel ale například o vzduchový podvozek

Čínský Citroën C6 využívá také platformu EMP2 koncernu PSA, rozvor nového modelu je skoro třímetrový a na délku auto přesahuje pět metrů. Přesto je o trochu menší než minulá generace sedanu Citroën C6, která na evropském trhu skončila v roce 2012.

Dongfeng Aeolus A9 je nový čínský luxusní sedan založený na Citroënu C5

Dongfeng Aeolus A9 je nový čínský luxusní sedan založený na Citroënu C5

K pohonu slouží prozatím jen přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s automatickou převodovkou. Výkon 204 koní a točivý moment 280 Nm putuje na silnici výhradně přes přední kola. Později se má připojit ještě hybridní a plug-in hybridní pohon.

Technicky je vůz prakticky shodný s produktem automobilky Dongfeng, lišit se ale bude pojetím interiéru, samozřejmě designem detailů a také výbavou. Citroën má hrát roli luxusnějšího a prémiovějšího vozu, přesto nemá například vzduchový podvozek jako minulá C6. Do příštího roku pak ještě dorazí model s označením DS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků