Citroën C6: návrat velké limuzíny

Ačkoliv se skutečná (a nechtěná) premiéra nového Citroënu C6 odehrála již před několika měsíci, výrobce zveřejnil oficiální fotografie a první informace až nyní. C6 navazuje na modely CX a XM a patří svými rozměry, výbavou a motory do vyšší střední třídy.
Citroën C6: návrat velké limuzíny
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Odkaz z historie

Nový Citroën C6 si svou premiéru odbyl už v září loňského roku, kdy se na veřejnost dostaly fotografie pořízené pravděpodobně některým ze zamestnanců společnosti. Mnozí si tehdy mysleli, že ve skutečnosti nejde o fotografie finální podoby vozu, ale o počítačové retuše. Skutečné oficiální snímky však tyto dohady vyvrátily, C6 vypadá stejně jako tehdy a nutno dodat, že auto je skutečně vzhledově povedené. Pokračuje v tradici, kterou nastolil model CX a v jaké pokračoval model XM. A právě modelu XM je C6 nástupce. Citroën totiž už několik let nemá zástupce ve vyšší střední třídě, proto byl vůz jako C6 očekáván doslova každým okamžikem. 

Příď má velký převis - podobně jako C5 nebo 607 – a protáhlé světlomety, které se zakusují hluboko do kapoty. Z obrázků je také patrné, že vůz má velmi dlouhý rozvor, a skutečně: ten má hodnotu 2,90 m, což je nejvíce ve vyšší střední třídě. To zaručuje skutečně obrovský prostor na zadních sedadlech, ostatně to je vidět i z obrázku. Délka celého vozu je 4,91 m, šířka 1,86 m a výška 1,46 m.

Luxusní výbava

Z profilu by se mohlo zdát, že nový C6 bude liftback, nelze to ale říci s jistotou: na „tajné“ fotografii, která ukazuje záď, se spíše rýsuje sedan s malým otvorem do zavazadlového prostoru. Liftback nebo hatchback se v této kategorii příliš nenosí, i když Renault Vel Satis nebo Opel Signum jsou výjimkami, které potvrzují pravidlo. Stejně jako C5 dostane i C6 hydraulické pérování s vyrovnáváním světlé výšky a možností měnit tuhost tlumičů. Hydraulický podvozek, který C6 dostane, by měl dle informací výrobce vydržet bez servisního zásahu (výměna kapaliny, kontrola apod.) minimálně pět let nebo 200 tisíc km.

Ve výbavě nebudou chybět prvky jako varování před opuštěním jízdního pruhu, head-up displej, elektronická parkovací brzda, adaptivní bi-xenonové světlomety či čtyřzónová automatická klimatizace. Na palubní desce se usadí velký centrální informační displej, na kterém se budou zobrazovat informace audio systému či navigace.

Pod kapotou najdete mimo jiné motory 2.7 V6 HDi s výkonem 150 kW a benzínový 3.0 V6 155 kW, oba již mají své místo v koncernovém bratříčku Peugeotu 607 a oba dostanou automatický šestikvalt, s manuálem se zjevně nepočítá. Proč taky... Mezi dalšími motory by mohl být čtyřválec 2.2 16V a případně 2.0 HDi. Slabší motory by si cestu pod kapotu hledaly asi těžko. Další informace zveřejní Citroen na ženevském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků