Citroën C6: návrat velké limuzíny

Ačkoliv se skutečná (a nechtěná) premiéra nového Citroënu C6 odehrála již před několika měsíci, výrobce zveřejnil oficiální fotografie a první informace až nyní. C6 navazuje na modely CX a XM a patří svými rozměry, výbavou a motory do vyšší střední třídy.
Citroën C6: návrat velké limuzíny
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Odkaz z historie

Nový Citroën C6 si svou premiéru odbyl už v září loňského roku, kdy se na veřejnost dostaly fotografie pořízené pravděpodobně některým ze zamestnanců společnosti. Mnozí si tehdy mysleli, že ve skutečnosti nejde o fotografie finální podoby vozu, ale o počítačové retuše. Skutečné oficiální snímky však tyto dohady vyvrátily, C6 vypadá stejně jako tehdy a nutno dodat, že auto je skutečně vzhledově povedené. Pokračuje v tradici, kterou nastolil model CX a v jaké pokračoval model XM. A právě modelu XM je C6 nástupce. Citroën totiž už několik let nemá zástupce ve vyšší střední třídě, proto byl vůz jako C6 očekáván doslova každým okamžikem. 

Příď má velký převis - podobně jako C5 nebo 607 – a protáhlé světlomety, které se zakusují hluboko do kapoty. Z obrázků je také patrné, že vůz má velmi dlouhý rozvor, a skutečně: ten má hodnotu 2,90 m, což je nejvíce ve vyšší střední třídě. To zaručuje skutečně obrovský prostor na zadních sedadlech, ostatně to je vidět i z obrázku. Délka celého vozu je 4,91 m, šířka 1,86 m a výška 1,46 m.

Luxusní výbava

Z profilu by se mohlo zdát, že nový C6 bude liftback, nelze to ale říci s jistotou: na „tajné“ fotografii, která ukazuje záď, se spíše rýsuje sedan s malým otvorem do zavazadlového prostoru. Liftback nebo hatchback se v této kategorii příliš nenosí, i když Renault Vel Satis nebo Opel Signum jsou výjimkami, které potvrzují pravidlo. Stejně jako C5 dostane i C6 hydraulické pérování s vyrovnáváním světlé výšky a možností měnit tuhost tlumičů. Hydraulický podvozek, který C6 dostane, by měl dle informací výrobce vydržet bez servisního zásahu (výměna kapaliny, kontrola apod.) minimálně pět let nebo 200 tisíc km.

Ve výbavě nebudou chybět prvky jako varování před opuštěním jízdního pruhu, head-up displej, elektronická parkovací brzda, adaptivní bi-xenonové světlomety či čtyřzónová automatická klimatizace. Na palubní desce se usadí velký centrální informační displej, na kterém se budou zobrazovat informace audio systému či navigace.

Pod kapotou najdete mimo jiné motory 2.7 V6 HDi s výkonem 150 kW a benzínový 3.0 V6 155 kW, oba již mají své místo v koncernovém bratříčku Peugeotu 607 a oba dostanou automatický šestikvalt, s manuálem se zjevně nepočítá. Proč taky... Mezi dalšími motory by mohl být čtyřválec 2.2 16V a případně 2.0 HDi. Slabší motory by si cestu pod kapotu hledaly asi těžko. Další informace zveřejní Citroen na ženevském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků