Citroën C6: návrat velké limuzíny

Ačkoliv se skutečná (a nechtěná) premiéra nového Citroënu C6 odehrála již před několika měsíci, výrobce zveřejnil oficiální fotografie a první informace až nyní. C6 navazuje na modely CX a XM a patří svými rozměry, výbavou a motory do vyšší střední třídy.
Citroën C6: návrat velké limuzíny
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Odkaz z historie

Nový Citroën C6 si svou premiéru odbyl už v září loňského roku, kdy se na veřejnost dostaly fotografie pořízené pravděpodobně některým ze zamestnanců společnosti. Mnozí si tehdy mysleli, že ve skutečnosti nejde o fotografie finální podoby vozu, ale o počítačové retuše. Skutečné oficiální snímky však tyto dohady vyvrátily, C6 vypadá stejně jako tehdy a nutno dodat, že auto je skutečně vzhledově povedené. Pokračuje v tradici, kterou nastolil model CX a v jaké pokračoval model XM. A právě modelu XM je C6 nástupce. Citroën totiž už několik let nemá zástupce ve vyšší střední třídě, proto byl vůz jako C6 očekáván doslova každým okamžikem. 

Příď má velký převis - podobně jako C5 nebo 607 – a protáhlé světlomety, které se zakusují hluboko do kapoty. Z obrázků je také patrné, že vůz má velmi dlouhý rozvor, a skutečně: ten má hodnotu 2,90 m, což je nejvíce ve vyšší střední třídě. To zaručuje skutečně obrovský prostor na zadních sedadlech, ostatně to je vidět i z obrázku. Délka celého vozu je 4,91 m, šířka 1,86 m a výška 1,46 m.

Luxusní výbava

Z profilu by se mohlo zdát, že nový C6 bude liftback, nelze to ale říci s jistotou: na „tajné“ fotografii, která ukazuje záď, se spíše rýsuje sedan s malým otvorem do zavazadlového prostoru. Liftback nebo hatchback se v této kategorii příliš nenosí, i když Renault Vel Satis nebo Opel Signum jsou výjimkami, které potvrzují pravidlo. Stejně jako C5 dostane i C6 hydraulické pérování s vyrovnáváním světlé výšky a možností měnit tuhost tlumičů. Hydraulický podvozek, který C6 dostane, by měl dle informací výrobce vydržet bez servisního zásahu (výměna kapaliny, kontrola apod.) minimálně pět let nebo 200 tisíc km.

Ve výbavě nebudou chybět prvky jako varování před opuštěním jízdního pruhu, head-up displej, elektronická parkovací brzda, adaptivní bi-xenonové světlomety či čtyřzónová automatická klimatizace. Na palubní desce se usadí velký centrální informační displej, na kterém se budou zobrazovat informace audio systému či navigace.

Pod kapotou najdete mimo jiné motory 2.7 V6 HDi s výkonem 150 kW a benzínový 3.0 V6 155 kW, oba již mají své místo v koncernovém bratříčku Peugeotu 607 a oba dostanou automatický šestikvalt, s manuálem se zjevně nepočítá. Proč taky... Mezi dalšími motory by mohl být čtyřválec 2.2 16V a případně 2.0 HDi. Slabší motory by si cestu pod kapotu hledaly asi těžko. Další informace zveřejní Citroen na ženevském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků