Citroën C6: návrat velké limuzíny

Ačkoliv se skutečná (a nechtěná) premiéra nového Citroënu C6 odehrála již před několika měsíci, výrobce zveřejnil oficiální fotografie a první informace až nyní. C6 navazuje na modely CX a XM a patří svými rozměry, výbavou a motory do vyšší střední třídy.
Citroën C6: návrat velké limuzíny
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

Odkaz z historie

Nový Citroën C6 si svou premiéru odbyl už v září loňského roku, kdy se na veřejnost dostaly fotografie pořízené pravděpodobně některým ze zamestnanců společnosti. Mnozí si tehdy mysleli, že ve skutečnosti nejde o fotografie finální podoby vozu, ale o počítačové retuše. Skutečné oficiální snímky však tyto dohady vyvrátily, C6 vypadá stejně jako tehdy a nutno dodat, že auto je skutečně vzhledově povedené. Pokračuje v tradici, kterou nastolil model CX a v jaké pokračoval model XM. A právě modelu XM je C6 nástupce. Citroën totiž už několik let nemá zástupce ve vyšší střední třídě, proto byl vůz jako C6 očekáván doslova každým okamžikem. 

Příď má velký převis - podobně jako C5 nebo 607 – a protáhlé světlomety, které se zakusují hluboko do kapoty. Z obrázků je také patrné, že vůz má velmi dlouhý rozvor, a skutečně: ten má hodnotu 2,90 m, což je nejvíce ve vyšší střední třídě. To zaručuje skutečně obrovský prostor na zadních sedadlech, ostatně to je vidět i z obrázku. Délka celého vozu je 4,91 m, šířka 1,86 m a výška 1,46 m.

Luxusní výbava

Z profilu by se mohlo zdát, že nový C6 bude liftback, nelze to ale říci s jistotou: na „tajné“ fotografii, která ukazuje záď, se spíše rýsuje sedan s malým otvorem do zavazadlového prostoru. Liftback nebo hatchback se v této kategorii příliš nenosí, i když Renault Vel Satis nebo Opel Signum jsou výjimkami, které potvrzují pravidlo. Stejně jako C5 dostane i C6 hydraulické pérování s vyrovnáváním světlé výšky a možností měnit tuhost tlumičů. Hydraulický podvozek, který C6 dostane, by měl dle informací výrobce vydržet bez servisního zásahu (výměna kapaliny, kontrola apod.) minimálně pět let nebo 200 tisíc km.

Ve výbavě nebudou chybět prvky jako varování před opuštěním jízdního pruhu, head-up displej, elektronická parkovací brzda, adaptivní bi-xenonové světlomety či čtyřzónová automatická klimatizace. Na palubní desce se usadí velký centrální informační displej, na kterém se budou zobrazovat informace audio systému či navigace.

Pod kapotou najdete mimo jiné motory 2.7 V6 HDi s výkonem 150 kW a benzínový 3.0 V6 155 kW, oba již mají své místo v koncernovém bratříčku Peugeotu 607 a oba dostanou automatický šestikvalt, s manuálem se zjevně nepočítá. Proč taky... Mezi dalšími motory by mohl být čtyřválec 2.2 16V a případně 2.0 HDi. Slabší motory by si cestu pod kapotu hledaly asi těžko. Další informace zveřejní Citroen na ženevském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků