Citroën C6: ceny na českém trhu od 1,25 milionu

Citroën C6 je vozem vyšší třídy a svým provedením navazuje na model XM. Pod kapotou jsou pouze šestiválcové motory s výkony přes 200 k a už základní výbava je velmi bohatá. Najdete v ní el. sedadla, aktivní odpružení, devět airbagů, xenony apod.
Citroën C6: ceny na českém trhu od 1,25 milionu

Poznámka: Informace pochází z tiskové zprávy automobilky.

Koncem tohoto roku se začne prodávat nový sedanu vyšší třídy Citroen C6. Vůz má zcela nové prvky výbavy a nabízí funkce, které z něj činí skutečně luxusní vůz, a to již od první úrovně výbavy. Pohodlí, potěšení z jízdy a také aktivní i pasivní bezpečnost nebyly předmětem žádného kompromisu. Bi-xenonové samonatáčecí světlomety, aktivní odpružení s řízenou tuhostí tlumičů, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla či devět airbagů chránících cestující vpředu i vzadu jsou jen několika příklady bohatého vybavení nabízeného již od základní úrovně.

Dobrá výbava již v základu

Řada C6 zahrnuje tři úrovně výbavy (C6, C6 Lignage a C6 Exclusive) a dva typy motorů (benzinový 3.0i V6 24V a naftový 2.7 HDi V6 FAP). Již u první úrovně vybavení typ C6 nabízí sériově nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, jako jsou bi-xenonové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, devět airbagů chránících stejně dobře cestující vpředu i cestující vzadu, přičemž nelze zapomenout na filtr pevných částic (FAP) u naftového motoru 2.7 HDi V6. Model C6 má rovněž aktivní kapotu motoru, která se v případě nárazu do chodce zvedne. Vytvoří se tak volný prostor, oddělující kapotu od mechanických dílů, který umožní pohlcení energie nárazu deformací kapoty a omezení účinku nárazu hlavy do kapoty.

Citroën C6 se samozřejmě rozhodně hlásí k tradici velkých vozů Citroën, vyznačujících se výjimečnými jízdními vlastnostmi a vyhraněným přístupem k cestování. Model C6 má proto sériově zavěšení předních kol se dvěma trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí, vícebodové zavěšení zadních kol a nové aktivní pérování s řízenou tuhostí tlumičů, což umožňuje dosáhnout nového spojení komfortu, jízdní stability a dynamických vlastností.

Bohatá základní výbava modelu C6 může být na přání doplněna o některé další prvky, jako jsou střešní okno, paket Lounge (komfortní zadní sedadla s elektrickým nastavením polohy), telematický systém NaviDrive s navigací, barevným displejem a integrovaným telefonem GSM s hlasovým ovládáním a syntetizátorem lidské řeči. Tyto prvky umožňují přesněji doladit zákazníkem požadovanou úroveň funkcí poskytovaných vozidlem. Systém projekce na čelní sklo (Head-Up Display) zobrazuje v úrovni očí řidiče základní provozní informace, jako jsou například rychlost vozidla nebo navigační údaje, což významně přispívá k aktivní bezpečnosti.

Kromě inteligentních systémů podporujících řízení, jako jsou systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), parkovací asistent vpředu a vzadu, samonatáčecí bi-xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, je Citroën C6 jediným modelem v typové řadě vybaveným elektrickou parkovací brzdou a aktivním pérováním s řízenou tuhostí i tlumením. Toto pérování mu umožňuje stát se vzorem ve své kategorii z hlediska komfortu, řízení i jízdního chování vozidla. Model C6 prokazuje výjimečnou stabilitu díky řízenému třípolohovému deflektoru na víku zavazadlového prostoru, který umožňuje nejen snížit spotřebu paliva, ale také zkrátit brzdné vzdálenosti při brzdění ve vysokých rychlostech.

Pouze dva šestiválce

Zařazení vozidla Citroën C6 do vyšší třídy je potvrzeno výběrem dvou šestiválcových motorů – zážehového a vznětového – které jsou zárukou pružnosti a pohodlné jízdy. Benzinový motor se zdvihovým objemem 3,0 litru poskytuje výkon 215 koní DIN (155 kW), nový naftový motor HDi V6 se zdvihovým objemem 2,7 litru poskytuje výkon 208 koní DIN (150 kW) a je vybaven filtrem pevných částic (FAP). Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Ceny a výbavy

Motor C6 C6 Lignage C6 Exclusive
3.0 V6 1 250 000 1 340 000 1 550 000
2.7 V6 HDI 1 330 000 1 420 000 1 630 000

Základní výbava: filtr pevných částic (pro 2.7 HDi V6), aktivní odpružení s řízenou tuhostí tlumičů, bi-xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, audiosystém s CD/MP3, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla, elektrická parkovací brzda, hliníková kola 17" (18" pro 2.7 HDi V6), detektor tlaku vzduchu v pneumatikách, dešťový senzor, samočinná aktivace světlometů, superzamykání, airbagy čelní, boční a hlavové vpředu i vzadu, kolenní řidiče, elektricky sklopná zpětná zrcátka

Lignage (navíc oproti základu): vnitřní i vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, parkovací asistent vpředu i vzadu, čalounění velur/Alcantara, hliníková kola 18", projekce informací na čelní sklo (Head-Up Display), samonatáčecí bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná přední sedadla, sedadlo řidiče v pěti osách

Exclusive: (navíc oproti Lignage): přední sedadla elektricky ovládaná v pěti osách, paměť nastavení polohy sedadla řidiče, vnějších zpětných zrcátek a průhledového displeje na čelním skle, vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu, kožené čalounění, dekorace ve dřeve Mokunto, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), alarm, paket NaviDribe s barevným displejem, HiFi sound systém JBL s deseti reproduktory, vrstvená skla oken, metalický lak

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků