Citroen C5

Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.
Citroen C5
Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.

Změnu v myšlení designéru Citroenu naznačila podoba druhé generace Saxa i Xsary. Představení nového vanu Xsara Picasso, pak již jasně naznačila cíl v designu. Nová C5 značí sílu dokonale skloubenou s elegancí čímž ruší dosavadní konzervativní pojetí designu obvyklé v této třídě.

Karoserie nového modelu je ztvárněna bez ostrých hran a přechodů mezi kapotou a čelním sklem. Výrazné aerodynamické tvary doplňují rozměrná přední světla a výrazná maska chladiče s výrazným logem Citroenu. Citroen C5 je pětidvéřová limuzína, i když na první pohled vypadá jako klasický čtyřdveřový sedan.

Kvalitní a harmonický design převládá i v interiéru. Palubní deska je křivkami rozdělena na část pro řidiče a pro spolujezdce. Stejné křivky určují kapkovitý tvar středové konzoly. Interiér C5 je, co se týče prostorové nabídky, na špičce ve své třídě. V oblasti ramen nabízí 154 cm pro cestující vpředu a 152 cm pro cestující vzadu. Opticky, prostor v interiéru zvětšuje i rozměrné zasklení. V interiéru najdeme také celou řadu odkládacích prostorů. Jmenujme 17 litrovou schránku v palubní desce nebo kapsy ve dveřích. Hlavní podíl na přepravě zavazadel bude mít zavazadlový prostor o objemu 456 litrů.

Na poli vybavení C5 za konkurencí také v ničem nezaostává. Najdeme v něm všechny prvky, které si dokážeme představit – oddělená klimatizace pro pravou a levou stranu, navigační systém, autorádio s telefonem nebo televize s videm a vlastním LCD displejem.

Citroen je známý tím, že využívá ve svých automobilech hydropneumatické pérování. V C5 je využívána již třetí generace pružení Hydractive. Systém má předdefinované dvě polohy – komfortní a dynamickou. Umí, také v závislosti na rychlosti, měnit světlou výšku. Při vyšší rychlosti vůz automaticky klesá a naopak na rozbitých cestách, kde se obvykle jezdí pomaleji je pružení nastaveno na vyšší světlou výšku.

C5 bude poháněna jedním benzínovým a jedním dieselovým motorem. Benzínovým motorem je třílitrový šestiválec do V s výkonem 210 ks a točivým momentem 300 Nm. Diesel má objem 2.2 litru a využívá systém vstřikování Common Rail, který má hlavní podíl na výkonu 136 ks a točivém momentu 312 Nm. Oba motory je možné kombinovat s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Automatická převodovka umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

bazar

Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 151 845 km
Cena: 238 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 150 145 km
Cena: 215 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 153 324 km
Cena: 80 000 Kč
Citroen C4 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 62 688 km
Cena: 230 000 Kč
Citroen C4 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 23 018 km
Cena: 236 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 74 232 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků