Citroen C5

Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.
Citroen C5
Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.

Změnu v myšlení designéru Citroenu naznačila podoba druhé generace Saxa i Xsary. Představení nového vanu Xsara Picasso, pak již jasně naznačila cíl v designu. Nová C5 značí sílu dokonale skloubenou s elegancí čímž ruší dosavadní konzervativní pojetí designu obvyklé v této třídě.

Karoserie nového modelu je ztvárněna bez ostrých hran a přechodů mezi kapotou a čelním sklem. Výrazné aerodynamické tvary doplňují rozměrná přední světla a výrazná maska chladiče s výrazným logem Citroenu. Citroen C5 je pětidvéřová limuzína, i když na první pohled vypadá jako klasický čtyřdveřový sedan.

Kvalitní a harmonický design převládá i v interiéru. Palubní deska je křivkami rozdělena na část pro řidiče a pro spolujezdce. Stejné křivky určují kapkovitý tvar středové konzoly. Interiér C5 je, co se týče prostorové nabídky, na špičce ve své třídě. V oblasti ramen nabízí 154 cm pro cestující vpředu a 152 cm pro cestující vzadu. Opticky, prostor v interiéru zvětšuje i rozměrné zasklení. V interiéru najdeme také celou řadu odkládacích prostorů. Jmenujme 17 litrovou schránku v palubní desce nebo kapsy ve dveřích. Hlavní podíl na přepravě zavazadel bude mít zavazadlový prostor o objemu 456 litrů.

Na poli vybavení C5 za konkurencí také v ničem nezaostává. Najdeme v něm všechny prvky, které si dokážeme představit – oddělená klimatizace pro pravou a levou stranu, navigační systém, autorádio s telefonem nebo televize s videm a vlastním LCD displejem.

Citroen je známý tím, že využívá ve svých automobilech hydropneumatické pérování. V C5 je využívána již třetí generace pružení Hydractive. Systém má předdefinované dvě polohy – komfortní a dynamickou. Umí, také v závislosti na rychlosti, měnit světlou výšku. Při vyšší rychlosti vůz automaticky klesá a naopak na rozbitých cestách, kde se obvykle jezdí pomaleji je pružení nastaveno na vyšší světlou výšku.

C5 bude poháněna jedním benzínovým a jedním dieselovým motorem. Benzínovým motorem je třílitrový šestiválec do V s výkonem 210 ks a točivým momentem 300 Nm. Diesel má objem 2.2 litru a využívá systém vstřikování Common Rail, který má hlavní podíl na výkonu 136 ks a točivém momentu 312 Nm. Oba motory je možné kombinovat s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Automatická převodovka umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků