Citroen C5

Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.
Citroen C5
Francouzská automobilka Citroen představila na pařížském autosaloně limuzínu C5. Jak název napovídá, Citroen se pomalu vrací k číselnému označení modelů.

Změnu v myšlení designéru Citroenu naznačila podoba druhé generace Saxa i Xsary. Představení nového vanu Xsara Picasso, pak již jasně naznačila cíl v designu. Nová C5 značí sílu dokonale skloubenou s elegancí čímž ruší dosavadní konzervativní pojetí designu obvyklé v této třídě.

Karoserie nového modelu je ztvárněna bez ostrých hran a přechodů mezi kapotou a čelním sklem. Výrazné aerodynamické tvary doplňují rozměrná přední světla a výrazná maska chladiče s výrazným logem Citroenu. Citroen C5 je pětidvéřová limuzína, i když na první pohled vypadá jako klasický čtyřdveřový sedan.

Kvalitní a harmonický design převládá i v interiéru. Palubní deska je křivkami rozdělena na část pro řidiče a pro spolujezdce. Stejné křivky určují kapkovitý tvar středové konzoly. Interiér C5 je, co se týče prostorové nabídky, na špičce ve své třídě. V oblasti ramen nabízí 154 cm pro cestující vpředu a 152 cm pro cestující vzadu. Opticky, prostor v interiéru zvětšuje i rozměrné zasklení. V interiéru najdeme také celou řadu odkládacích prostorů. Jmenujme 17 litrovou schránku v palubní desce nebo kapsy ve dveřích. Hlavní podíl na přepravě zavazadel bude mít zavazadlový prostor o objemu 456 litrů.

Na poli vybavení C5 za konkurencí také v ničem nezaostává. Najdeme v něm všechny prvky, které si dokážeme představit – oddělená klimatizace pro pravou a levou stranu, navigační systém, autorádio s telefonem nebo televize s videm a vlastním LCD displejem.

Citroen je známý tím, že využívá ve svých automobilech hydropneumatické pérování. V C5 je využívána již třetí generace pružení Hydractive. Systém má předdefinované dvě polohy – komfortní a dynamickou. Umí, také v závislosti na rychlosti, měnit světlou výšku. Při vyšší rychlosti vůz automaticky klesá a naopak na rozbitých cestách, kde se obvykle jezdí pomaleji je pružení nastaveno na vyšší světlou výšku.

C5 bude poháněna jedním benzínovým a jedním dieselovým motorem. Benzínovým motorem je třílitrový šestiválec do V s výkonem 210 ks a točivým momentem 300 Nm. Diesel má objem 2.2 litru a využívá systém vstřikování Common Rail, který má hlavní podíl na výkonu 136 ks a točivém momentu 312 Nm. Oba motory je možné kombinovat s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Automatická převodovka umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků