Citroën C5 X oficiálně: Nová vlajková loď jezdí i na elektřinu, hledí na pohodlí

Je to kombi? Je to SUV? Něco mezi. Citroën se vrací do segmentu D s působivou novinkou.

Novinku C5 X označuje Citroën za svou novou vlajkovou loď. Pomyslně by přitom měla zastávat místo původního sedanu a kombi C5. Ve výsledku tedy přichází velký crossover kombinující vyšší světlou výšku SUV a proporce kombi s nízkou úrovní střechy a splývající, prodlouženou zádí. Není přitom pochyb, že francouzská značka opět hledí na maximální pohodlí uvnitř.

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

C5 X navazuje na designové směřování nové C4, používá tedy identický styling přední masky s rozdělenými světlomety, záď ovšem působí mnohem elegantněji a celistvěji. S rozvorem 2785 mm nabídne slušný prostor zejména pro cestující vzadu. Na délku měří novinka 4805 mm, široká je 1865 mm a vysoká 1485 mm. Objem kufru čítá 545 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1640 litrů.

S uvedením C5 X mluví Citroën také o světové premiéře nového systému aktivního odpružení Citroën Advanced Comfort s progresivními hydraulickými polštáři (Progressive Hydraulic Cushions). Kromě možnosti trojice různých nastavení aktivního odpružení ale značka po stránce techniky v tuto chvíli nezachází více do detailu.

Vylepšený Citroën C3 Aircross přijel do Česka. Začíná levněji než stará verze

Vylepšený Citroën C3 Aircross přijel do Česka. Začíná levněji než stará verze

Interiér nového modelu se po stránce jednoduchého uspořádání palubní desky také inspiruje menší C4. Na pohodlí pak hledí sedačky Advanced Comfort s masážními funkcemi, vyhříváním a odvětráváním. Nový 12palcový dotykový infotainment nabízí ovládání přirozeným hlasem, upravitelné widgety podobně jako na tabletu a samozřejmě poslední funkce konektivity.

Ve výbavě se dále objevuje velký barevný head-up displej, bezdrátové nabíjení telefonu, ambientní osvětlení nebo čtveřice USB-C konektorů. Nakonec nechybí ani hi-tech armáda asistentů zajišťujících C5 X částečně autonomní řízení 2. úrovně.

Citroën představil elektrické ë-Berlingo. Ujede až 280 kilometrů a sveze sedm lidí

Citroën představil elektrické ë-Berlingo. Ujede až 280 kilometrů a sveze sedm lidí

Pod kapotou C5 X najdeme čistě benzinová a plug-in hybridní ústrojí, přičemž s uvedením Citroën schyluje pozornost především na verzi do zásuvky. Verze Plug-in Hybrid zajistí výkon 225 koní (165 kW) v rámci stejného ústrojí, které už známe z SUV C5 Aircross. Benzinová šestnáctistovka zde spolupracuje s elektromotorem a baterií o kapacitě 13,2 kWh. Součástí je osmistupňová automatická převodovka. V čistě elektrickém režimu má C5 X zvládnout ujet přes 50 kilometrů.

Více informací o Citroënu C5 X se určitě dozvíme blíže k uvedení na trh. Do prodeje zamíří novinka v druhé polovině letošního roku.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky