Je to kombi? Je to SUV? Něco mezi. Citroën se vrací do segmentu D s působivou novinkou.
Novinku C5 X označuje Citroën za svou novou vlajkovou loď. Pomyslně by přitom měla zastávat místo původního sedanu a kombi C5. Ve výsledku tedy přichází velký crossover kombinující vyšší světlou výšku SUV a proporce kombi s nízkou úrovní střechy a splývající, prodlouženou zádí. Není přitom pochyb, že francouzská značka opět hledí na maximální pohodlí uvnitř.
C5 X navazuje na designové směřování nové C4, používá tedy identický styling přední masky s rozdělenými světlomety, záď ovšem působí mnohem elegantněji a celistvěji. S rozvorem 2785 mm nabídne slušný prostor zejména pro cestující vzadu. Na délku měří novinka 4805 mm, široká je 1865 mm a vysoká 1485 mm. Objem kufru čítá 545 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1640 litrů.
S uvedením C5 X mluví Citroën také o světové premiéře nového systému aktivního odpružení Citroën Advanced Comfort s progresivními hydraulickými polštáři (Progressive Hydraulic Cushions). Kromě možnosti trojice různých nastavení aktivního odpružení ale značka po stránce techniky v tuto chvíli nezachází více do detailu.
Interiér nového modelu se po stránce jednoduchého uspořádání palubní desky také inspiruje menší C4. Na pohodlí pak hledí sedačky Advanced Comfort s masážními funkcemi, vyhříváním a odvětráváním. Nový 12palcový dotykový infotainment nabízí ovládání přirozeným hlasem, upravitelné widgety podobně jako na tabletu a samozřejmě poslední funkce konektivity.
Ve výbavě se dále objevuje velký barevný head-up displej, bezdrátové nabíjení telefonu, ambientní osvětlení nebo čtveřice USB-C konektorů. Nakonec nechybí ani hi-tech armáda asistentů zajišťujících C5 X částečně autonomní řízení 2. úrovně.
Pod kapotou C5 X najdeme čistě benzinová a plug-in hybridní ústrojí, přičemž s uvedením Citroën schyluje pozornost především na verzi do zásuvky. Verze Plug-in Hybrid zajistí výkon 225 koní (165 kW) v rámci stejného ústrojí, které už známe z SUV C5 Aircross. Benzinová šestnáctistovka zde spolupracuje s elektromotorem a baterií o kapacitě 13,2 kWh. Součástí je osmistupňová automatická převodovka. V čistě elektrickém režimu má C5 X zvládnout ujet přes 50 kilometrů.
Více informací o Citroënu C5 X se určitě dozvíme blíže k uvedení na trh. Do prodeje zamíří novinka v druhé polovině letošního roku.