Citroën C5 s motorem 2.2 HDI, C4 s novou převodovkou

Citroën přidal do svého portfolia nový model C5 s motorem 2.2 HDI o výkonu 125 kW (170 k). Podle výrobce představuje tento model vrcholnou nabídku řady C5, proto je nabízen pouze ve výbavě Exclusive, jež zahrnuje mimo jiné také samonatáčecí bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní i přední parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, čalounění Alcantara, Al disky kol či metalickou barvu.

Nový motor je vybaven filtrem pevných částic FAP a je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Vysokého výkonu a dobré odezvy na plyn je dosaženo využitím paralelního sekvenčního dvojitého přeplňování.

Základní cena tohoto modelu ve verzi hatchback byla stanovena 961 000 Kč a ve verzi break na 1 001 000 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 150 000 Kč, stejně jako na celou modelovou řadu C5.

Další novinkou je šestistupňová manuálně řízená (neboli robotizovaná) převodovka pro model C4 s motorem 1.6 HDI 80 kW (110 k). Tento model je k dispozici jen ve vyšší úrovni výbavy SX Pack (hatchback) nebo VTR (coupé). Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, který může pro lepší pocit z jízdy zvolit i režim Sport. Navíc je k dispozici také systém pomoci pro rozjezd ve svahu. Úspora paliva při využití této převodovky činí 3 až 5 % proti manuální převodovce.

Základní cena C4 s převodovkou BMP6 činí ve verzi hatchback je 676 500 Kč a ve verzi coupé 623 500 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 110 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C4.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků