Citroën C5 s motorem 2.2 HDI, C4 s novou převodovkou

Citroën přidal do svého portfolia nový model C5 s motorem 2.2 HDI o výkonu 125 kW (170 k). Podle výrobce představuje tento model vrcholnou nabídku řady C5, proto je nabízen pouze ve výbavě Exclusive, jež zahrnuje mimo jiné také samonatáčecí bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní i přední parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, čalounění Alcantara, Al disky kol či metalickou barvu.

Nový motor je vybaven filtrem pevných částic FAP a je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Vysokého výkonu a dobré odezvy na plyn je dosaženo využitím paralelního sekvenčního dvojitého přeplňování.

Základní cena tohoto modelu ve verzi hatchback byla stanovena 961 000 Kč a ve verzi break na 1 001 000 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 150 000 Kč, stejně jako na celou modelovou řadu C5.

Další novinkou je šestistupňová manuálně řízená (neboli robotizovaná) převodovka pro model C4 s motorem 1.6 HDI 80 kW (110 k). Tento model je k dispozici jen ve vyšší úrovni výbavy SX Pack (hatchback) nebo VTR (coupé). Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, který může pro lepší pocit z jízdy zvolit i režim Sport. Navíc je k dispozici také systém pomoci pro rozjezd ve svahu. Úspora paliva při využití této převodovky činí 3 až 5 % proti manuální převodovce.

Základní cena C4 s převodovkou BMP6 činí ve verzi hatchback je 676 500 Kč a ve verzi coupé 623 500 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 110 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C4.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků