Citroën C5 s motorem 2.2 HDI, C4 s novou převodovkou

Citroën přidal do svého portfolia nový model C5 s motorem 2.2 HDI o výkonu 125 kW (170 k). Podle výrobce představuje tento model vrcholnou nabídku řady C5, proto je nabízen pouze ve výbavě Exclusive, jež zahrnuje mimo jiné také samonatáčecí bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní i přední parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, čalounění Alcantara, Al disky kol či metalickou barvu.

Nový motor je vybaven filtrem pevných částic FAP a je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Vysokého výkonu a dobré odezvy na plyn je dosaženo využitím paralelního sekvenčního dvojitého přeplňování.

Základní cena tohoto modelu ve verzi hatchback byla stanovena 961 000 Kč a ve verzi break na 1 001 000 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 150 000 Kč, stejně jako na celou modelovou řadu C5.

Další novinkou je šestistupňová manuálně řízená (neboli robotizovaná) převodovka pro model C4 s motorem 1.6 HDI 80 kW (110 k). Tento model je k dispozici jen ve vyšší úrovni výbavy SX Pack (hatchback) nebo VTR (coupé). Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, který může pro lepší pocit z jízdy zvolit i režim Sport. Navíc je k dispozici také systém pomoci pro rozjezd ve svahu. Úspora paliva při využití této převodovky činí 3 až 5 % proti manuální převodovce.

Základní cena C4 s převodovkou BMP6 činí ve verzi hatchback je 676 500 Kč a ve verzi coupé 623 500 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 110 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C4.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků