Novinka v nabídce doplní plug-in hybridní varianty. Ty si již v prodejích ukously čtyřicetiprocentní podíl.
Zájemci o francouzské SUV, kteří chtějí elektrickou asistenci bez nutnosti dobíjet, si nyní mohou vybrat novou mild-hybridní verzi C5 Aircross Hybrid 136. Tu pohání tříválcový motor PureTech o objemu 1,2 litru s variabilní geometrií lopatek v turbodmychadlu a fungující v Millerově cyklu.
Spalovací jednotka o výkonu 100 kW a s 230 Nm točivého momentu plní normu Euro 6.4 a podle výrobce byla navržena speciálně pro kombinaci s elektromotorem. Ten je synchronní s permanentními magnety, jeho výkon činí 21 kW a točivý moment je 55 Nm. Při nízké zátěži a v malých rychlostech je schopen vůz pohánět sám, souběžně s tříválcem pak na kola posílá 9 kW (12 k). Uložen je v elektrifikované šestistupňové dvouspojkové převodovce ë-DCS6. Energii bere z 0,43kWh baterie pod sedadlem spolujezdce.
Nová verze slibuje úsporu jednoho litru na sto kilometrů ve srovnání s výhradně spalovacím provedením PureTech 130 EAT8. V kombinovaném provozu by tak měla ušetřit zhruba 15 procent paliva, v městském pak téměř 30 procent.
Hybridní provedení má podle Citroënu stát podobně jako naftová verze a zachová si všechny typické prvky C5 typu vnitřního prostoru, sedadel i odpružení s hydraulickými dorazy Advanced Comfort nebo struktury výbav Feel, Feel Pack, Shine a Shine Pack. Drobnou změnou budou palubní ukazatele stavu hybridního pohonu, úrovně nabití baterie a procenta ujeté vzdálenosti v elektrickém režimu.