Citroen C5: nová generace je na světě

Současný Citroen C5 je svým pojetím považován za velmi konzervativní vůz pro klidné řidiče. To se má ovšem s příchodem nové generace změní a Citroen C5 má oslovit nejen usedlejší řidiče, ale také ty dynamičtěji smýšlející. A po první várce fotek to vypadá, že se Citroen trefil přímo do černého.

Oficiální informace prozatím k vozu nejsou, a tak nezbývá než si vystačit s fotkami a tím, co bylo známo již dříve.

Nová generace se svými rozměry postaví na vrchol střední třídy a bude aspirovat i na členství ve vyšší střední. Na délku má měřit 4 780 mm a ve verzi kombi dokonce 4 830 mm. To vše při šířce 1 860 mm a výšce 1 450 mm.

Citroen opět vsadí na komfortní tón, a tak se opět dočkáme fantastického odpružení Hydractive 3 Plus s několika módy nastavení, který umožní na střední třídu bezkonkurenčně komfortní jízdu. Automobilka ovšem zákazníkům dopřeje i možnost zvolit si klasický podvozek.

Nabídka motorů má v počátku kopírovat tu současnou a větší změny se očekávají až později. Základem tak bude benzínový agregát 1,8 o výkonu 127 koní, který doprovodí dvoulitr s výkonem 143 koní.

Naftu zastoupí malý čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 110 koní, dvoulitr s výkonem 138 koní a dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2,2 HDI o výkonu 175 koní. Vše pak podtrhuje naftový třílitrový šestiválec s výkonem 210 koní.

I u nové generace bude dostupná manuální šestistupňová a automatická šestistupňová převodovka, která v současnosti tvoří kvalitativní vrchol segmentu.

Z pohledu výbavy pak nabídne Citroen C5 standard střední třídy, kde nebude chybět téměř nic. Ze specifických prvků se zde objeví systém LDWS, tedy systém, který hlídá opuštění jízdního pruhu a další.

Pokud navíc automobilka udrží svou dosavadní cenovou politiku s výraznými akcemi, lze očekávat zajímavé prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Citroen C5
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků