Citroën C5 Break 2.2 HDI: špičkový podvozek, moře prostoru (velký test)

Cépětka nahradila v nabídce francouzského Citroënu dosluhující Xantii. Model C5 patří rovněž do střední třídy, a to nejen délkou a rozvorem, ale také nabízenou základní výbavou a cenou. Francouzské kombi jsme testovali s nejlepší výbavou a turbodieselem 2.2 HDI (98 kW/133 k).
Citroën C5 Break 2.2 HDI: špičkový podvozek, moře prostoru (velký test)
Seznam kapitol
  1. Vnější rozměry, zavazadlový prostor
  2. Vzhled, vnitřní prostor, sedačky
  3. Palubní deska, výbava, hydraulický podvozek
  4. Seznam motorů pro C5, testovaný motor HDI, parametry

Tvary a vzhled vozů Citroen byly vždy trošku zvláštní a dovolím si tvrdit, že mimořádně zajímavé. Nové modely C5 a C3 už působí poměrně konvenčně a z řady příliš nevybočují, o to více se ale budou asi líbit běžným zákazníkům.

C5 je nabízena ve verzi sedan a kombi, přičemž kombi nese název Break. Pro náš test jsme si vybrali kombi s automatickou převodovkou, motorem 2,2 HDI a nejlepší výbavou. Základní cena tohoto modelu se nachází těsně pod milionem korun, což není málo. Testované auto bylo vybaveno navíc další doplňkovou výbavou, s níž se dostalo lehce přes milion korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Výrazné světlomety zasahují daleko do přídě, záď je téměř kolmá
a zasahuje hluboko do nárazníku, což zlepšuje nakládání zavazadel.

Kombi je opravdu velké

Vnější rozměry C5 jsou větší, než bylo dosud ve střední třídě zvykem. Rozměry všech tříd se totiž stále zvětšují, auta současné nižší střední třídy jsou častokrát větší než auta střední třídy před pár lety. Délka kombi je o 138 mm větší než u sedanu, celých 4756 mm, tedy tolik, kolik mívají auta vyšší střední třídy. Šířka je stejná, tedy 1770 mm, výška pak o 400 mm větší, celkem 1516 mm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Svou vysokou a dlouho karosérií připomíná C5 spíše MPV.
Příď je krátká a přední sklo je hodně zkosené.

Oproti sedanu má kombi podstatně větší zavazadlový prostor, ostatně porovnejte 563 a 456 litrů – rozdíl činí více než stovku. Je tedy jasné, že zatímco sedan je určen spíše pro běžnou přepravu, verze Break pak pro ty, co vozí skutečně objemné náklady. Navíc nosnost kombi je o nějakých 80 kg vyšší. Rozvor je v obou případech 2750 mm, což naznačuje, že vnitřní rozměry nebudou nijak malé. Zkrátka C5 Break je velké auto, které se může hodit třeba rodině často jezdící na dovolenou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je obrovský;
po sklopení zadních sedaček
se vytvoří téměř rovná ložná plocha.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější rozměry, zavazadlový prostor
  2. Vzhled, vnitřní prostor, sedačky
  3. Palubní deska, výbava, hydraulický podvozek
  4. Seznam motorů pro C5, testovaný motor HDI, parametry
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků