Citroen C5 Break 2,0 HDi BVA: pohodář (test)

Jogurt  |  26. 06. 2006 10:29

Nesouhlasím s odstavcem o komfortu. měl jsem tento vůz k dispozici během jednoho víkendu a najezdil jsem s ním cca 800km. Musím konstatovat, že po tomto víkendu jsem trpěl křečí v pravém lýtku a značnou bolestí zad.
První příznak způsobila jednak absence tempomatu a hlavně nefyziologická pozice pedálu plynu. A´t jsem dával sedadlo dopředu, dozadu, nahoru, dolů, přenastavoval volant i opěradlo, optimální polohu za volantem, aby mě do lýtka pravé nohy nebrala křeč, jsem  nenašel. Vzhledem k tomu, že v jiných vozech jsem tento problém nezažil, troufám si tvrdit, že chyba asi nebude v mně.
Druhý příznak má jednoznačně na svědomí příliš měkký sedák a příliš měkké opěradlo. Na první usednutí a krátkou jízdu to sice působí pohodlně, do sedadla jsem zapadl, ale po 200km už poddajnost výplní způsobila velmi nepříjemný pocit a po dvou dnech jízdy s C5 jsem byl zralý na návštěvu rehabilitačního oddělení. Takže z mého pohledu je C5 auto sice velké, ale pohodlné jen zdánlivě.
Dalším poznatkem byla jen zdánlivá ochota vozu s dvoulitrovým dieselem ke zrychlování a relativně vysoká spotřeba i při klidné jízdě. Mondeo TDCI i Passat 2,0TDI jsou subjektivně nesrovnatelně živější a o litr střídmější.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  29. 06. 2006 18:21

Nevím nevím mr. Jogurte , mi se osobně v C5 sedí dost dobře a jestli ti cukala noha tak jsi měl asi tiky. Toto bych na auto nesváděl

Odpovědět  |   | 
cvm  |  16. 11. 2006 22:36

...to ste trpeli krcom v nohe a bolestou chrbta az po najazdeni 800km? Ja mam podobne krce uz po 15km na firemnych kostitrasoch znacky FABIA, ci OCTAVIA.
Cez vikendy sa potom s kamaratmi chodim zrekreovat na svojom 20 rocnom CXku.

Odpovědět  |   | 
TT  |  26. 06. 2006 12:49

dyt jo, co bys chtel, je to Francouz...

Odpovědět  |   | 
Valdauf  |  26. 06. 2006 18:33

A Ty si trubec,nejel si v tom,tak zavři garáž,nakopni si trsátka a projeď se po dvorečku.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 06. 2006 13:31

Ta prevodovka je klasickej automat z hydrodynamickym menicem nebo automatizovana mechanicka?

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  26. 06. 2006 14:16

klasickej automat

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 06. 2006 17:25

Jo, možná pořizovací, ale ten servis potom, to jsou částky! Známý s C5 Break bojuje už delší dobu a myslím, že mu půjde z baráku do konce léta. Ždímají z něj peníze každou chvíli a částky jako 45 tisíc za chladič mi moc příjemné nepřipadají. On je rapl, takže se s nimi pořád dohaduje, ale za ty dva roky už se tam najezdil myslím požehnaně.

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  26. 06. 2006 19:59

Tak takove ceny jsou nesmysl, tak at zmeni servis. Nepredpokladam, ze by rozdil v cenach u Peugeotu a Citroenu byl velky, kdyz spousta dilu je spolecnych. A ceny na nasi 607 jsou pomerne prijemne (naposledy servisni prohlidka v 90 isicich za 4 tisice, a to v autorizovanem servisu...). Co jsem se dival na autokelly na cenu samotnych dilu, tak si nijak moc navic treba na kotoucich, destickach nebo vyfuku neuctovali.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  26. 06. 2006 20:16

V rodině máme jednu C5, sedan před faceliftem s bezínovým motorem a pokud vím, tak právě na ceny dílů s ohledem na třídu daného modelu, nemůže majitel říci jedinou špatnou věc. Ta cena 45tis. za chladič je skoro jako cena půlky motoru...

Odpovědět  |   | 
puck  |  26. 06. 2006 17:53

>jediný vůz s hydraulickým podvozkem<
????

Odpovědět  |   | 
Kocur  |  26. 06. 2006 17:56

1. Tlačítko Sport již bylo v XM a Xantii. Fungovalo stejně jako v C5, jen v C5 je poslední verze hydroaktivního podvozku.
2. Všechny vozy vybavené hydropneumatickým podvozkem mají automatické vyrovnávání světlé výšky (nikoliv až od vreze SX, jak je uvedeno v článku). Automatické vyrovnávání je jednou ze základních vlastností (a výhod) hydropneumatického podvozku.

Jinak děkuji za hezkou recenzi

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  27. 06. 2006 09:06

Jako bývalý majitel Xantie jsem si těch chybiček také všiml

Odpovědět  |   | 
FPT  |  27. 06. 2006 17:04

ovšem v xantii pouze v pár vyvolených verzích s aktivním podvozkem a v xm před faceliftem a po faceliftu také pouze ve vybraných modelech... (:

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  27. 06. 2006 21:32

Ale no tak. V Xantiích byly tři typy podvozku. Jednak nejjednodušší a nejlevnější hydractive, na každé kolo jedna koule plus jedna akumulační plus (později) jedna protipadací. Tam tlačítko Sport nebylo. Pak bylo Hydractive II, kde pro každou nápravu přibyla jedna koule, jejíž připojením daná náprava pružila měkčeji, a tam tlačítko Sport bylo. Pak Activa, kde navíc přibyly další koule (už přesně nevím kolik) omezující náklony v zatáčkách, logicky taktéž se Sport čudlíkem. Těch bylo opravdu jako šafránu, to ano. Ale nikoliv Xantií s Hydractive II.

Odpovědět  |   | 
Jarda K  |  28. 06. 2006 17:40

Děláš v tom hokej! Pokud mluvíš o Hydractivu, tak tam je "čudlík" sportovního podvozku vždy! Hydractiv (bez indexu) se dával do prvních XM a měnil charakterestiku obou náprav najednou. Hydractiv 2 - veksluje s každou nápravou zvlášť. Takže Xantie měli buď klasický podvozek = pět koulí (šest po doplnění protipadacích ventilů), nebo Hydractiv2 = sedm koulí (osm po doplnění protipadacích ventilů), nebo ve verzi Activa = destikulečné nenaklápějícíse monstrum. XM se vyrábělo jako klasika, Hydractiv a Hydractiv 2. U Xantií a XM (stejně jako u CX, DS) se "přes" hydraulické čerpadlo ovládá podvozek, řízení, brzdy (u některých DSek i řazení). U C5 už ne. Podvozek má své el. čerpadlo a brzdy jsou klasické. Konec osvěty! Nemít Xantii, tak o tom také nic nevím....

Odpovědět  |   | 
Strogen  |  26. 06. 2012 13:35

ahoj.

Nejdříve píšeš, že pro Xantie byly tři druhy podvozků včetně Hydractive II a nakonec napíšeš, že Xantia s Hydractive II nebyla. Tak ti nevím, o Citroeny se zajímám více jak 20 let ale dle tvého popisu si fakt nejsem jistý, zda víš co píšeš.. Nicméně, tlačítko sport se poprvé v Xantii objevilo až po faceliftu a byl na něm obrázek pružiny. To jen tak pro info...

Odpovědět  |   | 
Dan  |  30. 06. 2006 18:36

Normalne se snazim nepsat jednostrane prispevky ale tady se vazne neda. C5 je obludne auto s mizernymi jizdnimy vlastnostmi ktere Citroen dokaze bidne prodat jen diky masivnim slevam. Kam se vytratila tradicni, pozitivni podivnost a kreativita Citroenu a proc ji nahradila hruba buranskost a honba za maximalni velikosti za nejnizsi moznou cenu. Fuj. Omlouvam se ale vazne jsem musel.

Odpovědět  |   | 
Childeater  |  01. 10. 2006 22:01

Díky, čím víc bude mamlasů jako Vy, tím líp. My, milovníci C5 si potom budeme moci koupit auto z druhé ruky za pár korun. Nedejbože to snad chválit - možná by pak ceny ojetin mohly vystoupat někam k hodnotám ojetin z mladoboleslavské továrny na sny.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  15. 11. 2006 14:57

Citroeny jsou fakt zmetky, já v práci ničím systematicky ZX 1.9 TD. má ujeto 350 000 km, ve výbavě jsou věci, které bude mít Fábie až v přespříští generaci...
Doma mám 2 roky Xsaru1.8, také úplný šrot, má za sebou 125 000 km a kromě běžné údržby bez problémů. Koupil jsem ji jako starší v autobazaru výměnou s doplatkem za Felicii. Ale ani jako ojetá nestála Xsara tolik jak žihadlo 1.2 HTP v provedení "Chudák". Co se týče výbavy má všechno mimo klimu, je to úplný šmejd.
Nedávno jsem se vezl v C6 - v ničem lepším jsem ve svém životě dosud nejel - myslím pohodlí cestování.
Co se týče těch sedadel - asi jsem zdegenerovaný, protože při cestě ve Felicii nebo Oktávii musím vždy po dvou hodinách zastavit, vylézt ven a udělat ze sebe nazpět člověka. Ve francouzském šrotu vydržím jet bez přestávky 4 hodiny, po přestávce další 4 a potom ještě i něco dělat.
S tou technickou invencí je to jinak, dříve jí bylo moc a někdo to musí nakonec zaplatit, zaplatil za to Citroen, že ho spolkl Peugeot. Nyní se zase vydává svou cestou, ale už opatrněji. Ono všechno je trochu jinak i s těmi cenami, VW koncern už neví co by měl za ta auta chtít.
Ale jen plivejme na Francouze a všechny ostatní, ať se VW dobře žije. Ti ten invence moc nepředvádí, vymění světůlomety, přestěhují blinkry do zrcátek a to je tak vše. Nebýt Forda a Opelu vypadala by auta v německu za čes jak anglické taxíky.
To je můj špatný názor na věc.

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  26. 01. 2007 17:54

velice vtipné....:) jako majitel leasingové již druhé C5 Break to přesně považuji za odporný šrot...posudme sami - Curych skoro bez pauzy 6 hodin, Budapest 3,5 hod - vylezu z auta a ani nevim ze nekde byla panelova dalnice...a doma mame BX šrot za 30.000 Kč, která se tak odporne houpe, central..atd....uzasna fabia 1.2 2 valce + 1 zdarma..., bez centralu...atd...

Odpovědět  |   | 
Boris  |  28. 01. 2007 15:21

Před 4mi roky si můj společník ve firmě koupil C5. Od té doby se stal středem posměchu všech kolegů. Auto je tak průměrně 1x do měsíce v servisu. Když k původní ceně přičteme ceny za opravy, mohl si klidmě koupit o třídu dražší auto. Závady jsou od zcela banálních, přes dost nebezpečné (2x úplně přestaly fungovat brzdy) až po naprosto kuriozní (samo se 2x rozprsklo zadní okénko, které je u kombíku otevíratelné asi příliš napružené ). Navíc mu vždy v servisu dokázali vysvětlit, že se sice jedná o záruční opravu ale ... Nejde v žádném případě o nějakou nevraživost k Citroenu. Máme 2 Xsary a ty si svou práci odvedou. C5, kterou máme je ale zmetek takového řádu, že jsme již nikdy více neměli odvahu z Citroenu něco koupit. Ve firmě máme téměř 20 aut různých kategorií, věku a výrobců. C5 je z nich naprosto největší zmetek!!!

Odpovědět  |   | 
Mazlík  |  06. 02. 2007 14:44

Asi měl někdo špatnou ruku při kupu... mám doma jetou C5 Break, r.v. 2002, dovoz ITL, zkouknutou v Citroenu, kde na ni nenašli jedinou chybičku. V práci jezdím s Peugeotem 206 1,4, malinké živé autíčko, i když rádo bumbá a je dost tvrdé. Tak nevím, ale C5 je naprosto pohodlný vůz, nacpe se do něj pohodlně celá naše rodina i se psem, komfortní výbava, nové by se vyšplhalo na třičtvrtě milionu... jsem moc spokojený a měnil bych jedině za novou Oktávku 4x4 v plné výbavě

Odpovědět  |   | 
janík  |  12. 06. 2008 12:19

mali ste asi zlý výber pri kúpe konkrétneho voza C5. Ja ho mám necelý rok, rok výroby 2002, model exclusive okrem kože, a som s ním nadmieru spokojný. Je pohodlný, dobré zrýchlenie a na dlhých tratiach vôbec nie som dolámaný. Nehovoriac o pohodlý pasažier...len toľko...

Odpovědět  |   | 
Zdenec  |  21. 09. 2008 11:08

Z jednoho špatného kupu nelze usuzovat na kvalitu značky. Já sám mám velmi špatnou zkušenost s AUDI, kdy jsme koupil A6 2,8 benzín - naprostého nováka a po 800 kilometrech jsem zjistil, že si bere skoro 3l oleje na 1000 km. Vyměnili motor po mnoha kecáních a vzdycháních, ale potom začalo peklo s elektronikou a brzdama. Po mnoha urgencích i v Ingolstadtu přijel krásně tlustý garanční technik od výrobce a svoje řešení začal slovy:"Já nevím, co vy Češi by jste chtěli. Toto je perfektní německá práce." Víc už neměl ovšem čas nic říci. Potom následoval rok soudů a tahanic, kdy mně u soudu v Německu nazval právník fabriky českým ksindlem. Od této doby zásadně nechci německé auto. Jakákoliv reklamace je obrovský problém. Od té doby jsem vystřídal někoik značek a nyní mám již druhou C5. Zatím vše bez problémů.

Odpovědět  |   | 
renekanalos58@gmail.com  |  14. 07. 2018 21:36

Koupil jsem C5 break 2.0Hdi. Za info o aute dekuju. Najeto cca 329 tis. Zaruka cca70% péče o auto. Mám zkušenost jen s XM 3lbenzin. Prosím o nějaké rady a porady. Četl jsem recenze,ale se vším nesouhlasím. Pravda: plasty na hov.. (vč.el kliče) jinak nevim. Spotřeba taky neni ideal,ale to jsem přrdpokládal. Taky ty 5 dveře!! Už mám boule na hlavě.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 14 N/A