Citroën C5 Aircross má po faceliftu. Dorazí už v létě, interiér nadchne hračičky i konzervativce

Modelu C5 Aircross se prodalo na 260.000 kusů. Nyní přišel čas na facelift, který naznačuje, kam se designem chce automobilka dále ubírat.

Citroën v roce 2017 stáhl modelovou řadu C5 tvořenou komfortním sedanem a kombi. O rok později ji znovu oživil s přívlastkem Aircross, kterým automobilka přesunula zájem do segmentu SUV. Ten podtrhuje i menší crossover C3 Aircross. Pozornost na sebe upoutalo také kombi na zvýšeném podvozku C5 X, které má být částečným návratem ke komfortním a elegantním sedanům/kombi doby minulé. C5 Aircross se nyní nachází ve střednědobém životním cyklu doprovázeném faceliftem.

Největší změnou je odklon od rozdělených světel, kdy LED denní svícení už není samostatně nad maskou, ale je součástí hlavních světlometů. Dosud používaný koncept se poprvé ukázal v roce 2013 na C4 Picasso a nyní je zřejmě opět čas na něco nového. Aby změna nebyla tak razantní, designéři zachovali optické rozdělení pomocí světelných pruhů. Zvláštní pozornost byla věnována znaku nesoucímu černý lak a chromované lemování. Teprve pak si níže všimneme upraveného nárazníku se zvětšeným spodním otvorem pro přívod vzduchu a dalšími dvěma kapsami po stranách. Díky nim vypadá nová C5 Aircross mohutnější a širší.

Naopak vzadu se toho změnilo jen málo. LED svítilny mají tmavší krycí sklo a novou grafiku. Drobné změny přiznává i zadní difuzor. Výčet designových změn lze završit novými 18palcovými koly a řadou lakovaných detailů v černém provedení. S odkazem na předchůdce lze předpokládat opět širokou nabídku barevných variant.

Uvnitř se základní tvar palubní desky příliš nezměnil, a tak nejvýraznějším prvkem je 10palcová dotyková obrazovka multimediálního zařízení, kterou už nelemují výdechy ventilace. Ty se přesunuly pod ní.  Příjemná je přítomnost analogových tlačítek pro ovládání klimatizace. Polohu mohutného voliče automatické převodovky nahradil decentní přepínač. Díky tomu se ušetřilo nemálo místa, a tak zde přibyl další USB port i tlačítko volby jízdních režimů (hybridní, elektrický a sportovní). Je tu i větší odkládací přihrádka pro mobilní telefon.

Z inovativních prvků se novinka pochlubí vyhřívanými sedadly s masážní funkcí vypůjčenými z modelů C4 a C5 X. Pro lepší komfort mají o 15 mm více pěny na výšku. V příplatkové výbavě se objeví čalounění perforovanou kůží i alcantarou.

Nový Citroën C5 Aircross vstoupí na evropský trh začátkem léta.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Váš názor Další článek: Kia na Slovensku vyrobila poslední Sportage čtvrté generace. Čeká ho cesta do Velké Británie

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz