Citroën C5 Aircross má české ceny. V základu vyjde lehce nad půl milionu

Také vlajková loď Citroënu v kategorii SUV se již dostává na český trh. U novinky je na výběr ze čtyř motorizací a trojice výbavových linií.

Pětimístné SUV původně vyhrazené pro čínský trh se koneckonců dostává do prodeje v Evropě a přesněji rovněž u nás v ČR. C5 Aircross má na délku 4500 mm, na šířku 1969 mm a je vysoký 1689 mm, kdežto rozvor čítá 2730 cm. Kufr má základní objem 580 litrů a po sklopení zadních sedaček až 1630 litrů.

Bohužel, jak už to u dnešních „módních“ SUV bývá, na zástavbu pohonu všech kol zapomeňte. C5 Aircross si musí vystačit s pohonem předních kol a chytrou elektronikou v rámci jízdního rozhraní Grip Control, měnící nastavení stabilizačního a protiskluzového systému. Pohon všech kol by nicméně měla přinést chystaná plug-in hybridní varianta.

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Zatím tak na trh přichází C5 Aircross s celkem čtyřmi motorizacemi, dvěma benzinovými a dvěma naftovými. Vůbec nejlevněji přitom vychází kombinace nejnižší výbavy Live a tříválcové přeplňované dvanáctistovky o výkonu 96 kW (131 koní), která je výhradně spojena s manuální šestistupňovou převodovkou. Zde cenovka začíná na akční částce 530.000 Kč.

V základní výbavě přitom dostanete 17palcová litá kola, paket stříbrných doplňků na karoserii, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, asistent pro rozjezd do kopce, zadní parkovací asistent, funkci rozpoznávaní značek, tempomat, manuální klimatizaci nebo 8palcový dotykový displej infotainmentu.

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

První plug-in hybrid od Citroënu: C5 Aircross nabídne 225 koní

Výkonnější benzinovou motorizací je poté přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 133 kW (180 koní), který je výlučně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Všechny motorizace poté Citroën nabízí bez závislosti na zvolené výbavě, tudíž i zde můžete vybrat základní výbavu Live, se kterou začíná C5 Aircross s šestnáctistovkou na akční ceně 635.000 Kč.

Mezi naftové motory pak patří slabší čtyřválec o objemu 1,5 litru, který produkuje 96 kW (131 koní) a máte u něj na výběr z manuální, nebo automatické převodovky. S manuální skříní začíná cena na 600.000 Kč, kdežto za automat připlatíte dalších 60.000 Kč. V případě výkonnějšího naftového dvoulitru o výkonu 133 kW (180 koní) je nicméně dostupná pouze automatická převodovka, kdy cenovka C5 Aircross začíná na 705.000 Kč.

TEST Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130: Dělník intelektuál

TEST Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130: Dělník intelektuál

Ve střední výbavě Feel dostanete navíc 18palcová litá kola, větší počet dílu lakovaných v barvě karoserie, rozšířený balíček bezpečnostních systémů, přední parkovací asistent nebo LED směrové ukazatele. Nejvyšší výbava Shine zajistí kompletní balíček bezpečnostních a asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu, přední full LED světlomety, navigaci Citroën Connect, kožené čalounění interiéru a další maličkosti.

Každopádně, s dvoulitrovým naftovým motorem a nejvyšší výbavou Shine může cena C5 Aircross začínat na částce 845.000 Kč. Mluvíme přitom a akčním ceníku, který platí od 1. 12. 2018 na vozy objednané do 31. 12. 2018. Jinak připočtěte ke zmíněným částkám přirážku 20.000 Kč pro představu standardní ceny jednotlivých verzí.

Citroën C5 Aircross – technická data a české ceny
Motor 1.2 PureTech 1.6 PureTech 1.5
BlueHDi
2.0
BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1499 1997
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/5500 133/5500 96/3750 130/3750
Toč. moment [N.m/min] 230/1750 250/1650 300/1750 400/2000
Převodovka 6M 8A 6M(8A) 8A
Max. rychlost [km/h] 188 216 188 211
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 9,0 11,4(11,8) 9,4
Provozní hmotnost [kg] 1479 1505 1505 1615
Komb. spotř. [l/100 km] 5,3-5,2 5,8-5,7 4,2-4,1(4,1-4,0) 4,1-4,0
Akční cena Live [Kč] 530.000 635.000 600.000
(660.000)
705.000
Akční cena Feel [Kč] 570.000 675.000 640.000
(700.000)
745.000
Akční cena Shine [Kč] 670.000 775.000 740.000
(800.000)
845.000
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků