Plug-in hybridní Citroën C5 Aircross prošel homologačními testy dle protokolu WLTP a francouzská značka tedy zveřejňuje oficiální hodnoty dojezdu a spotřeby.
Během představení plug-in hybridní varianty SUV C5 Aircross ještě neměl Citroën k dispozici všechny ověřené hodnoty svého elektrifikovaného modelu. Teď už ale došlo na homologaci dle testovacího cyklu WLTP, takže máme mnohem lepší představu, jak si hybridní SUV povede blíže reálnému provozu.
C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu. Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Součástí je rovněž lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh.
Upřesněno tak máme, že v čistě elektrickém režimu je C5 Aircross Hybrid schopný ujet až 55 kilometrů. Kombinovanou spotřebu pak Citroën udává od 1,4 litru na 100 km, zatímco hodnota produkovaných emisí čítá 39 gramů na kilometr.
Známe i rychlost nabíjení v závislosti na použité nabíječce a zásuvce. Maximálně 2 hodiny bude trvat nabíjení přes WallBox 32 A, a to příplatkovou nabíječkou (7,4 kW). Sériovou nabíječkou (3,7 kW) pak trvá nabití přes 14A zásuvku typu Green’up Legrand asi 4 hodiny. Přes standardní domácí 8A zásuvku a sériovou nabíječku (3,7 kW) si nakonec počkáte asi 7 hodin.
Prozatím známe jen francouzskou cenovku. C5 Aircross Hybrid bude začínat na částce 39.950 eur (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.