Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

Plug-in hybridní Citroën C5 Aircross prošel homologačními testy dle protokolu WLTP a francouzská značka tedy zveřejňuje oficiální hodnoty dojezdu a spotřeby.

Během představení plug-in hybridní varianty SUV C5 Aircross ještě neměl Citroën k dispozici všechny ověřené hodnoty svého elektrifikovaného modelu. Teď už ale došlo na homologaci dle testovacího cyklu WLTP, takže máme mnohem lepší představu, jak si hybridní SUV povede blíže reálnému provozu.

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu. Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Součástí je rovněž lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh.

Upřesněno tak máme, že v čistě elektrickém režimu je C5 Aircross Hybrid schopný ujet až 55 kilometrů. Kombinovanou spotřebu pak Citroën udává od 1,4 litru na 100 km, zatímco hodnota produkovaných emisí čítá 39 gramů na kilometr.

Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

Plug-in hybridní Opel Grandland X má české ceny. Vejde se těsně pod milion korun

Známe i rychlost nabíjení v závislosti na použité nabíječce a zásuvce. Maximálně 2 hodiny bude trvat nabíjení přes WallBox 32 A, a to příplatkovou nabíječkou (7,4 kW). Sériovou nabíječkou (3,7 kW) pak trvá nabití přes 14A zásuvku typu Green’up Legrand asi 4 hodiny. Přes standardní domácí 8A zásuvku a sériovou nabíječku (3,7 kW) si nakonec počkáte asi 7 hodin.

Prozatím známe jen francouzskou cenovku. C5 Aircross Hybrid bude začínat na částce 39.950 eur (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků