Během představení  plug-in hybridní varianty SUV C5 Aircross  ještě neměl Citroën k dispozici všechny ověřené hodnoty svého elektrifikovaného ústrojí.

Během představení plug-in hybridní varianty SUV C5 Aircross ještě neměl Citroën k dispozici všechny ověřené hodnoty svého elektrifikovaného ústrojí.

Teď už ale došlo na homologaci dle testovacího cyklu WLTP, takže máme mnohem lepší představu, jak si hybridní SUV povede blíže reálnému provozu.

Teď už ale došlo na homologaci dle testovacího cyklu WLTP, takže máme mnohem lepší představu, jak si hybridní SUV povede blíže reálnému provozu.

C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu.

C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu.

Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Součástí je rovněž lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh.

Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Součástí je rovněž lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh.

Upřesněno tak máme, že v čistě elektrickém režimu je C5 Aircross Hybrid schopný ujet až 55 kilometrů.

Upřesněno tak máme, že v čistě elektrickém režimu je C5 Aircross Hybrid schopný ujet až 55 kilometrů.

Kombinovanou spotřebu pak Citroën udává od 1,4 litru na 100 km, zatímco hodnota produkovaných emisí čítá 39 gramů na kilometr.

Kombinovanou spotřebu pak Citroën udává od 1,4 litru na 100 km, zatímco hodnota produkovaných emisí čítá 39 gramů na kilometr.

Známe i rychlost nabíjení v závislosti na použité nabíječce a zásuvce. Maximálně 2 hodiny bude trvat nabíjení přes WallBox 32 A, a to příplatkovou nabíječkou (7,4 kW).

Známe i rychlost nabíjení v závislosti na použité nabíječce a zásuvce. Maximálně 2 hodiny bude trvat nabíjení přes WallBox 32 A, a to příplatkovou nabíječkou (7,4 kW).

Sériovou nabíječkou (3,7 kW) pak trvá nabití přes 14A zásuvku typu Green’up Legrand asi 4 hodiny. Přes standardní domácí 8A zásuvku a sériovou nabíječku (3,7 kW) si nakonec počkáte asi 7 hodin.

Sériovou nabíječkou (3,7 kW) pak trvá nabití přes 14A zásuvku typu Green’up Legrand asi 4 hodiny. Přes standardní domácí 8A zásuvku a sériovou nabíječku (3,7 kW) si nakonec počkáte asi 7 hodin.

Prozatím známe jen francouzskou cenovku. C5 Aircross Hybrid bude začínat na částce 39.950 eur (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.

Prozatím známe jen francouzskou cenovku. C5 Aircross Hybrid bude začínat na částce 39.950 eur (asi 1 milion korun). K prvním majitelům se novinka dostane v polovině roku 2020.

 Zdroj: Citroën

| Zdroj: Citroën

 Zdroj: Citroën

| Zdroj: Citroën

 Zdroj: Citroën

| Zdroj: Citroën

Teď už ale došlo na homologaci dle testovacího cyklu WLTP, takže máme mnohem lepší představu, jak si hybridní SUV povede blíže reálnému provozu.
C5 Aircross Hybrid používá kombinaci přeplňované šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní) a elektromotoru o výkonu 80 kW (109 koní). Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní) a 320 N.m točivého momentu.
Na přední kola tato síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Součástí je rovněž lithium-iontový bateriový modul o kapacitě 13,2 kWh.
Upřesněno tak máme, že v čistě elektrickém režimu je C5 Aircross Hybrid schopný ujet až 55 kilometrů.
12
Fotogalerie

Citroën C5 Aircross do zásuvky dorazil do Česka. Má 225 koní a pořádnou slevu

I Citroën ve velkém elektrifikuje. Jeho prvním plug-in hybridem je crossover C5 Aircross, který včera oficiálně vstoupil na český trh. Co od něj očekávat?

Citroën už má s elektrifikovanými modely zkušenosti (vzpomeňte na model C-Zero, který vycházel z Mitsubishi i-MiEV), největší boom aut do zásuvky ale nastává až letos. Není to tak dávno, co se na svět prodrala dodávka ë-Jumpy, respektive její osobní verze ë-Space Tourer, a možná ještě letos si osaháme nový hatchback ë-C4. Aktuálně by nás ale měl zajímat crossover C5 Aircross Hybrid, v jehož případě teorie nevypadá vůbec špatně.

Vůz se poprvé ukázal už loni v listopadu, na český trh však oficiálně vstoupil až včera. Jeho pohon kombinuje benzinovou šestnáctistovku Pure Tech (133 kW, 300 N.m) s elektromotorem (81 kW, 320 N.m), přičemž v kombinaci obě jednotky poskytují 165 kW (225 koní) a 360 N.m. Řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka, jejíž součástí je i zmíněný elektromotor.

Orientační doba nabíjení 0-100 %
WallBox 6,6 kW - 32A s palubní nabíječkou 7,4 kW 2 h
Jednofázová zesílená GREEN UP zásuvka (3,3 kW - 14A) 230V 4 h
Jednofázová domácí zásuvka (1,8 kW - 8A) 230V 7,5 h

Hnaná jsou přední kola (čtyřkolku jako Peugeot 3008 a DS 7 hybridní aircross nenabízí) a díky akumulátoru o kapacitě 13,2 kWh je vůz schopen v průměru jezdit za 1,5 l/100 km. Na elektřinu ujede až 56 km. Udávané emise činí 32 gramů CO2/km, není tedy problém vůz dostat na EL značky a využívat všech výhod, které nabízejí. V porovnání s běžnými spalovacími verzemi se zmenšil objem nádrže (z 53 na 43 litrů) i přepravní kapacita. Základní kufru hybridu činí 460 litrů, po sklopení zadní opěradel dostanete 1510 litrů. Běžné verze mají 580 a 1630 litrů.

Vůz na našem trhu stojí nejméně 895.000 Kč. V takovém případě hovoříme o výbavě Feel, zahrnutí slevy ve výši 60.000 Kč a bonusu 50.000 Kč za výkup starého vozu. Vůz má 18palcová kola, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, digitální přístrojový štít, přední a zadní parkovací senzory, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, bezklíčové odemykání a startování, zadní parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování slepého úhlu a spoustu dalšího.

Linie Feel Pack je o 40.000 Kč dražší. Oproti verzi Feel navíc zahrnuje například zatmavená zadní skla, mechanickou bederní opěrku sedadla řidiče, sedadla Advanced Comfort, denní světla s LED optikou a LED směrovky či podélné střešní nosiče s barevnou lištou. Součástí všech dostupných výbav je palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, za příplatek 8000 Kč se však nabízí i 7,4kW nabíječka.

Verze Shine vychází po akční slevě 62.000 Kč a zahrnutí výkupního bonusu na 975.000 Kč. Ve standardu má Full LED světlomety, paket Drive Assist s množstvím asistenčních a bezpečnostních systémů, čalounění kombinující kůži a látku či nerezové prahové lišty dveří. Vrcholná linie Shine Pack za nejméně 995.000 Kč pak má třeba vyhřívaná přední sedadla, 19palcová litá kola, bezdotykové otevírání kufru, elektricky ovládané sedadlo řidiče či indukční nabíječku telefonů. Akční sleva v tomto případě činí 72.000 Kč.

Podle Františka Neumana, ředitele značek Citroën a DS v Česku, by se u nás do konce letošního roku mělo prodat asi 30 hybridních vozů C5 Aircross, pro které je připravena nabídka operativního leasingu na 12, 18 či 24 měsíců. Ceny se pohybují od 9990 do 15.786 Kč s DPH měsíčně v závislosti na výbavě vozu a zahrnutých službách. V příštím roce by se na českých silnicích mohlo objevit zhruba 150 hybridních aircrossů.

Citroën C5 Aircross Hybrid: Technická data a české ceny
Motor 1.6 Pure Tech
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 133/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW]  81
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 165/360
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2 kWh
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Max. rychlost [km/h] 225
Max. rychlost – EV mód [km/h] 130
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 56
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,5
Provozní hmotnost [kg] 1845
Cena Feel [Kč] 895.000
Cena Feel Pack [Kč] 935.000
Cena Shine [Kč] 975.000
Cena Shine Pack [Kč] 995.000
*Akční ceny po slevě 60.000 - 72.000 Kč a odečtení bonusu 50.000 Kč zy výkup starého vozu. Vztahují se na skladové vozy objednané do 30. 9. a předané do 3. 10. 2020

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud