Citroën C5 Aircross do zásuvky dorazil do Česka. Má 225 koní a pořádnou slevu

I Citroën ve velkém elektrifikuje. Jeho prvním plug-in hybridem je crossover C5 Aircross, který včera oficiálně vstoupil na český trh. Co od něj očekávat?

Citroën už má s elektrifikovanými modely zkušenosti (vzpomeňte na model C-Zero, který vycházel z Mitsubishi i-MiEV), největší boom aut do zásuvky ale nastává až letos. Není to tak dávno, co se na svět prodrala dodávka ë-Jumpy, respektive její osobní verze ë-Space Tourer, a možná ještě letos si osaháme nový hatchback ë-C4. Aktuálně by nás ale měl zajímat crossover C5 Aircross Hybrid, v jehož případě teorie nevypadá vůbec špatně.

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Vůz se poprvé ukázal už loni v listopadu, na český trh však oficiálně vstoupil až včera. Jeho pohon kombinuje benzinovou šestnáctistovku Pure Tech (133 kW, 300 N.m) s elektromotorem (81 kW, 320 N.m), přičemž v kombinaci obě jednotky poskytují 165 kW (225 koní) a 360 N.m. Řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka, jejíž součástí je i zmíněný elektromotor.

Orientační doba nabíjení 0-100 %
WallBox 6,6 kW - 32A s palubní nabíječkou 7,4 kW 2 h
Jednofázová zesílená GREEN UP zásuvka (3,3 kW - 14A) 230V 4 h
Jednofázová domácí zásuvka (1,8 kW - 8A) 230V 7,5 h
Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

Citroën C5 Aircross Hybrid detailně: Spotřeba 1,4 l/100 km, na elektřinu až 55 km

Hnaná jsou přední kola (čtyřkolku jako Peugeot 3008 a DS 7 hybridní aircross nenabízí) a díky akumulátoru o kapacitě 13,2 kWh je vůz schopen v průměru jezdit za 1,5 l/100 km. Na elektřinu ujede až 56 km. Udávané emise činí 32 gramů CO2/km, není tedy problém vůz dostat na EL značky a využívat všech výhod, které nabízejí. V porovnání s běžnými spalovacími verzemi se zmenšil objem nádrže (z 53 na 43 litrů) i přepravní kapacita. Základní kufru hybridu činí 460 litrů, po sklopení zadní opěradel dostanete 1510 litrů. Běžné verze mají 580 a 1630 litrů.

Vůz na našem trhu stojí nejméně 895.000 Kč. V takovém případě hovoříme o výbavě Feel, zahrnutí slevy ve výši 60.000 Kč a bonusu 50.000 Kč za výkup starého vozu. Vůz má 18palcová kola, navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, digitální přístrojový štít, přední a zadní parkovací senzory, tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, bezklíčové odemykání a startování, zadní parkovací kameru, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování slepého úhlu a spoustu dalšího.

Nový Citroën C5 Aircross Hybrid: Čistě na elektřinu ujede 50 km, komfort si zachoval

Nový Citroën C5 Aircross Hybrid: Čistě na elektřinu ujede 50 km, komfort si zachoval

Linie Feel Pack je o 40.000 Kč dražší. Oproti verzi Feel navíc zahrnuje například zatmavená zadní skla, mechanickou bederní opěrku sedadla řidiče, sedadla Advanced Comfort, denní světla s LED optikou a LED směrovky či podélné střešní nosiče s barevnou lištou. Součástí všech dostupných výbav je palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, za příplatek 8000 Kč se však nabízí i 7,4kW nabíječka.

Verze Shine vychází po akční slevě 62.000 Kč a zahrnutí výkupního bonusu na 975.000 Kč. Ve standardu má Full LED světlomety, paket Drive Assist s množstvím asistenčních a bezpečnostních systémů, čalounění kombinující kůži a látku či nerezové prahové lišty dveří. Vrcholná linie Shine Pack za nejméně 995.000 Kč pak má třeba vyhřívaná přední sedadla, 19palcová litá kola, bezdotykové otevírání kufru, elektricky ovládané sedadlo řidiče či indukční nabíječku telefonů. Akční sleva v tomto případě činí 72.000 Kč.

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Podle Františka Neumana, ředitele značek Citroën a DS v Česku, by se u nás do konce letošního roku mělo prodat asi 30 hybridních vozů C5 Aircross, pro které je připravena nabídka operativního leasingu na 12, 18 či 24 měsíců. Ceny se pohybují od 9990 do 15.786 Kč s DPH měsíčně v závislosti na výbavě vozu a zahrnutých službách. V příštím roce by se na českých silnicích mohlo objevit zhruba 150 hybridních aircrossů.

Citroën C5 Aircross Hybrid: Technická data a české ceny
Motor 1.6 Pure Tech
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 133/6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW]  81
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 165/360
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2 kWh
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Max. rychlost [km/h] 225
Max. rychlost – EV mód [km/h] 130
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 56
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,5
Provozní hmotnost [kg] 1845
Cena Feel [Kč] 895.000
Cena Feel Pack [Kč] 935.000
Cena Shine [Kč] 975.000
Cena Shine Pack [Kč] 995.000
*Akční ceny po slevě 60.000 - 72.000 Kč a odečtení bonusu 50.000 Kč zy výkup starého vozu. Vztahují se na skladové vozy objednané do 30. 9. a předané do 3. 10. 2020

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků