Citroën C5 a Snow Motion

Nová C5 je ve Francii lídrem svého segmentu, a to od června ve verzi sedan a od července ve verzích sedan a Tourer. Aby C5 tuto svou pozici upevnila, získala nové funkce: inteligentní protiprokluzový systém „Snow Motion", novou ekologickou nabídku zahrnující verzi s emisemi 140 g CO2 / km, motor HDi splňující již dnes evropskou normu Euro V a nový navigační integrovaný systém MyWay.

• Snow Motion: inteligentní protiprokluzový systém

Snow Motion, který se v oblasti bezpečnosti a mobility představuje ve světové premiéře, je systém, umožňující výrazné vylepšení jízdy na zasněžených a namrzlých cestách. Citroën má na tento systém exkluzivitu a od října je jím vybavená celá modelová řada C5 .

Technicky je Snow Motion systém, který řídí protiprokluzový systém ASR (Anti Skid Regulation) a mění jeho působení. Díky analýze několika parametrů (sklon svahu, typ sněhu, náledí, ...) umožňuje počítač vyšší protáčení hnacích kol a řídí střídavě zvlášť kola na pravé a levé straně. Výsledkem je lepší chování vozu při rozjíždění a zrychlování a současně obdivuhodná schopnost rozjezdu v obtížných podmínkách. Díky systému Snow Motion dosahuje vůz na zasněžených podkladech výkonnosti, která se blíží vozu s pohonem na všechna 4 kola. Výsledek, který je zřejmý již na klasických pneumatikách, se ještě zintenzívní u vozu opatřeného zimními koly.

Snow Motion navíc přináší zlepšení jízdních vlastností i na mokrých silnicích, kde řeší nedotáčivost a zlepšuje protáčení hnacích kol. aniž by docházelo k brutálním záškubům motoru. Tento systém umožňuje přirozené řízení a odstraňuje obavy nezkušených řidičů.

 • Stále ekologičtější motory

C5 doplňuje modelovou řadu motorů o novou verzi s emisemi 140 CO2 / km a o naftový motor Hdi, který splňuje normu Euro V. Úspornější a ekologičtější vůz C5 přináší novou radost z řízení.

Verze 140 g, která je k dispozici u sedanu i Toureru, zaznamenala 4 novinky:

- optimalizovaná kalibrace motoru HDi 110 FAP pro nižší spotřebu,
- používání oleje s nižší spotřebou,
- šestnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Energy Saver® s velice nízkým valivým odporem,
- čerpadlo spojené s posilovačem řízení nahrazuje elektročerpadlo, které má nižší spotřebu energie.
Tato nová verze, pojmenovaná C5 HDi 110 FAP Airdream, umožňuje ušetřit na TVS (daň ze služebních vozů) značné částky, u sedanu jde o 790 EUR a u Toureru o 800 EUR.

Další novinky se týkají dvoulitrového motoru Hdi, spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou. Již dnes splňuje evropskou normu Euro V. Tento motor, sériově opatřený filtrem pevných částic, nabízí velkou uživatelskou pružnost a větší výkony, a přitom lépe chrání životní prostředí.

• Širší telematická nabídka

Pro snazší cestování je C5 od října vybaven novou rádio navigaci MyWay za lákavou cenu, která zahrnuje integrovanou navigaci s barevným displejem, hands-free sadu Bluetooth®, přehrávač CD kompatibilní s formátem MP3 a WMA a přídavnou zásuvku, do které je možné zapnout přenosné přehrávače.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků