Citroën C5 a Berlingo v Česku s novými motory

Importér vozů Citroën do České repubilky přidává do své nabídky nové pohonné jednotky, jež mají ohromit hlavně snížením emisí.

Nový naftový motor HDi 160 FAP určený pro model C5 je k dispozici se dvěma typy převodovek, mechanickou a automatickou, které jsou obě šestistupňové. Tento dvoulitrový motor se systémem Common Rail třetí generace, jehož vstřikovací tlak může dosáhnout 2 000 barů, dosahuje výkonu 120 kW (163 koní) při 3 750 ot/min. a jeho maximální točivý moment je 340 Nm, který zůstává konstantní v rozmezí od 2 000 do 3 000 otáček. U mechanické převodovky jsou uvedené výkony velmi podobné jako u předchozí verze HDi 173 FAP. Spotřeba paliva je ve smíšeném režimu 5,6 l/100 km u sedanu a 5,7 l/100 km u verze Tourer, emise CO2 jsou 147 u sedanu a 149 u Toureru, což představuje snížení o 14 %. S automatickou převodovkou nahrazuje nový motor verzi HDi 138 FAP. Výkony jsou podstatně lepší, spotřeba činí u sednu 6,8 l/100 km a u Toureru 6,9 l/100 km, emise CO2 jsou 179 g/km, takže jde o zlepšení o více než 5 %. C5 s motorem HDi 160 FAP se prodává od 29 550 € (30 650 u verze Tourer) s manuální šestistupňovou převodovkou a od 30 750 € (31 850 u verze Tourer) s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Citroën C5 je rovněž vybaven novým benzínovým motorem THP 155. Tato jednotka s přímým vstřikováním a objemem válců 1,6 litrů, která je výsledkem spolupráce mezi PSA Peugeot/Citroën a BMW Group, je opatřena přeplňováním turbodmychadlem. Její maximální výkon dosahuje 115 kW (156 koní) při 6 000 ot/min. Maximální točivý moment 240 Nm je konstantní od 1 400 do 4 000 ot/min. Citroën C5 s mechanickou šestistupňovou převodovkou dosahuje v porovnání s předchozí verzí o mnoho lepších výkonů a spotřeby: ve smíšeném režimu je spotřeba 7,1 l/100 km u sedanu a 7,2 l/100 km u verze Tourer, emise jsou 167 a 169 g/km, což znamená snížení o více než 15 %. C5 s motorem THP 155 Exclusive se prodává za 30 600 € u sedanu a za 31 700 € u verze Tourer.

Pro Citroën Berlingo je nyní k mání i nový benzínový motor VTi 120. Tato nová jednotka přináší citelně lepší komfort jízdy. Berlingo s motorem VTi 120 s objemem 1,6 litru dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 koní) a maximálního točivého momentu 160 Nm při 4 250 ot/min. Tento motor s proměnlivým časováním sacích i výfukových ventilů má ve smíšeném režimu spotřebu 7,3 l/100 km u pětimístné verze a 7,5 l/100 km u sedmimístné verze. Emise CO2 jsou přitom 169 g/km u pětimístné a 173 g/km u sedmimístné verze, což představuje snížení o 13 %. Berlingo s motorem VTi 120 Multispace Pack se prodává za cenu 20 200 € včetně DPH.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků